Ciao bella!
lördag 11 juni 2005 - Rom, Lazio, Italien

Hej! Nu ar jag i Rom, alldeles sjalv... Kanns ratt sa konstigt nar man ar van att hanga med de andra damerna 24 timmar om dygnet. Forklaringen ar iaf att Stina tog en tripp till Bosnien, camilla akte hem som planerat och jag stannar i Stockholm pa hemvagen. Sa enkelt ar det. Sa nu har jag en

Ciao bella!
lördag 11 juni 2005 - Rom, Lazio, Italien

Å jag har fotat ocksa
torsdag 9 juni 2005 - Rom, Lazio, Italien

Nu får du se hur vi har det

Back in China
torsdag 9 juni 2005 - Rom, Lazio, Italien

Godmorgon Sverige Skriver fran ett overfullt hostel, har tre stycken kineser som just nu sover vid mina fotter, de sussar sa gott. Vi ar i venedig och pa nat satt har vi lyckats leta upp ett hostel med bara kineser, kanns lite som i hostas. Ratt sa skoj att kunna beratta att man har rest i deras

En stor svettig kram
måndag 30 maj 2005 - Zagreb, Kroatien

Nu ar jag ju riktigt flitig o skriver igen! A det ar supertrevligt att ni skriver. Och det verkar ju bra hemma med pollen och sol... Duktigt jobbat KPH! Racker ju till en liten resa. Krakow!! Har ar det bastuvarme, kroniskt svettig. Men jag klagar absolut inte. Vi har alltsa kommit till Kroatien

Hopp och hej
fredag 27 maj 2005 - Budapest, Ungern

Halloj! Nu ar vi i Ungern och har ar det varmt och soligt. Senaste dagarna har vi varit pa landet och det har varit sa skont att komma bort fran stan. Vi har bott i byastugan i Hegyesd, en mysig liten by bland grona kullar. Trevligt liv dar, vi halsade pa ett brittiskt par som hade startat

Morgon i Krakow
tisdag 17 maj 2005 - Kraków, Lillpolen, Polen

Hej dar! Nu ar vi framme i Polen, har kommit med nattaget i morse. Blev inte sa mycket somn eftersom det var stekhett i kupen och de envisades med att ha passkontroller mitt i natten. Men nu ar vi har och den har stan verkar finfin! Vi bor pa ett hostel mitt i stan i ett gammalt mysigt hus med

I Kalix igen...
torsdag 9 december 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hejsan! Tillbaka i mörkret och kylan. Har hunnit med en förkylning och har insett hur trött man blir när man inte får se solen. (Men jag klarade mig förresten från magsjuka på resan, vilken lycka!) Vår avslutning på kursen innebär att åka runt i skolor och berätta om resan, det

Halsning fran varmen!
torsdag 18 november 2004 - New Delhi, Delhi, Indien

Hej igen! Sitter pa ett litet internetcafe med valdigt langsamma datorer. Men de har rokelser! Det ar nagot som verkar finnas overallt i det har landet; i taxin, pa restauranger, affarer... Nar vi besokte buddhisttempel i Kina hade de forresten gigantiska rokelser, minst en meter langa och

Indien
söndag 14 november 2004 - New Delhi, Delhi, Indien

Hej hopp! Nu har jag hunnit vara i Indien i flera dar. Det borjade med att landa i Calcutta och stanna dar ett dygn. Vad jag hann se verkade det vara en ganska hysterisk stad, manniskor och bilar overallt och sa ar det ju stekhett dessutom. Vi besokte ett projekt for kvinnor och det var roligt att

Destination Europa

Destination Europa

12 maj 2005 - 26 juni 2005

Tingelingelinge tåget går ut i vida världen... 1½ månad i Östeuropa.

Kina&Indien

Kina&Indien

19 oktober 2004 - 25 november 2004

Den här resan går till Kina och Indien, via Kalix... Jag läser alltså en kurs på Kalix folkhögskola och i den ingår 6 veckors fältstudier i Asien. Känns som ett bra sätt att plugga på. Så här funkar det: först har man det trevligt här på skolan i några veckor, träffar roligt folk, käkar en massa god mat och läser om Kina/Indien och efter det får man åka ut och upptäcka världen! Resan kommer att vara fullproppad av intryck så det krävs tre veckors återhämtning i Kalix, och sen är det faktiskt jul, oj..! Så här ser resplanen ut: KINA Beijing Fuyang Nanjing Kun ming INDIEN Kolkata Ranehi Vishakhap atnam Solapur Agra Delhi

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena Maria uppdaterar sin resa