Jag är en liten kvinna som kommit en bit på livets väg, typ över halvvägs...;) Har konstaterat att jag inte får nåt sparat med mig på "the big trip" mer än det som finns inom mig så därför vill jag resa upp slantarna jag lyckas skrapa ihop! Mitt mål... ja det är att njuta av livet och att få se å uppleva de platser som finns i mina drömmar!
hemstad Värnamo, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Ialysos, Egeo, Grekland
Runtom på Rhodos och Symi
onsdag 18 april 2018 - Ialysos, Egeo, Grekland

Får lov att erkänna att jag haft en oförskämt bra vecka här på Rhodos! Vädret har vart över all förväntan såhär i april med sol och uppåt 26 gr vissa dar, enligt en del greker mer som juniväder så man tackar<3 Med bas i Ialyssos har jag njutit mellan de småutsvävningarna runtom

söndag 15 april 2018 - Rhodos, Egeo, Grekland

Lite oväntat blev det alltså även min tur att resa till ljuvliga Rhodos! Läste mig till att denna soliga ö är ett av hela Europas mest populära resmål, wow! Även en svensk favorit för snacka om mycket svenskar redan nu, en pärla som varat i decennier och som verkar va lika aktuell

Du vackra gröna lilla ö
tisdag 13 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira har blivit väl utforskad av oss, ja efter att vi lärt oss regel nummer ett av självaste ön. Dvs här styr vädret och planerar gör man efter det! Om vädret nu ändrat sig på en kvart hade man ju hunnit me, men här har det växlat på 5 minuter! Ja i alla fall våra första dagar

Mot Madeira
onsdag 7 mars 2018 - Funchal, Madeira, Portugal

Madeira, Atlantens flytande trädgård!Denna lilla pärla 40 mil norr om Kanarieöarna har länge funnits på den där listan jag ideligen uppdaterar och checkar av. Nu är det dags, blir helt perfekt att få fira sin (i mångas ögon hysteriska) födelsedag just här! Fast vägen till

A Coruna och Lissabon
tisdag 19 september 2017 - Lissabon, Portugal

Efter en fantastiskt fin mässa i Santiago de Compostelas mäktiga katedral kändes det skönt för en social ensamvarg som mig att lämna den regniga och stimmiga staden. Heligt pilgrimsmål eller inte men fy 17 så kommersiellt, upplevde den inte fullt så dramatisk för åtta år sen. Och

Tui till Santiago, Camino Portuguése
tisdag 12 september 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Alltså tog det mig fem dagar att vandra halva Camino Central på den portugisiska sidan, nu återstår 12 mil på den spanska. Efter att ha passerat bron över floden Minho där gränsen mellan länderna går anlände jag till pittoreska lilla staden Tui. Kom i tid och bodde perfekt på albergue

Porto till Tui, Camino Potuguese
onsdag 6 september 2017 - Tui, Galicien, Spanien

Tiden är kommen att börja pilgrimsvandra! Camino Portuguése är den näst populäraste efter den franska och jag har alltså valt att börja i Porto och gå Camino Central vilken är den vanligaste. Det finns tre vägar ut ur stan och för mig var valet plättlätt med tanke på mitt

Porto
fredag 1 september 2017 - Porto, Porto, Portugal

För åtta år sen vandrade jag 80 mil till Santiago de Compostela. Från Porto är det bara 24...! Planen är att gå den portugisiska leden, det är den näst populäraste pilgrimsvandringen till SdCo efter den Franska leden som jag gjorde sist. Man väljer givetvis själv var man vill börja,

Lærdastunneln, Flåmsbanan, Snøvegen och söderut
tisdag 8 augusti 2017 - Flåm, Sogn og Fjordane fylke, Norge

Efter fina dagar i Ålesund blev det dags att bege sig så smått söderut. Vackra vyer längs vägen, ja häruppe vänjer man sig snabbt vid att långa sträckor åka längs vattnet och ha bergen runtom, för att sen göra avstickare upp och ner samt genom åtskilliga tunnlar. Förutom vackra vyer

Romsdalseggen, Ålesund och Atlanterhavsveien
lördag 5 augusti 2017 - Ålesund, Møre og Romsdal fylke, Norge

Gå på tur i Norge är great! Inför denna resan hade jag spanat in två vandringar varav den ena var Besseggen och den andra Romsdalseggen, verkar vara riktiga höjdare båda två! Eftersom jag kände mig något osäker på vädergudarna drog jag förbi svängen om Gjende och hoppade därmed

11 april 2018 - 18 april 2018

Ligger lite efter mig bland Medelhavets öar så nu ser jag fram emot att uppleva Solguden Helios favoritö!

Madeira

Madeira

6 mars 2018 - 13 mars 2018

Mot Atlantens flytande trädgård för nu lockar grönska, storslagen natur och levadavandringar!

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

30 augusti 2017 - 19 september 2017

Roadtrip Norge

Roadtrip Norge

31 juli 2017 - 8 augusti 2017

Favorit i repris! Förra årets sommarvecka i Norge gav definitivt mersmak så pået igen:)

Färöarna och Island

Färöarna och Island

30 juni 2017 - 16 juli 2017

Glaciärer, bubblande varma källor, mäktiga vattenfall och sprutande gejsrar. Sagolandet Island nästa! Nä just de, Färöarna tar vi längs vägen! Spännande!!!

Side, Turkiet

Side, Turkiet

22 april 2017 - 29 april 2017

Tid för reflektion, hamam, värme och strandpromenader! En sanning med modifikation!

Nya Zeeland via Barriärrevet

Nya Zeeland via Barriärrevet

3 november 2016 - 8 december 2016

Så långt man kan resa hemifrån, typ once in a lifetime! Fast man har ju ändrat sig förr;) Men nu ska jag iaf äntligen på trip med min fantastiska dåter igen, känns underbart<3

Sydamerika

Sydamerika

18 december 2015 - 24 januari 2016

Förra vintern råkade ju min tänkta trip till Sydamerika förvandlas till Afrika... Blev en fantastisk resa! Men skam den som ger sig för nu är det dags att hoppa på en Rosa Buss och upptäcka guldkornen i Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien. Å de ligger la ändå i Sydamerika!?!;)

Rocky Mountains, Canada

Rocky Mountains, Canada

29 augusti 2015 - 22 september 2015

Har aldrig haft nån direkt längtan till Kanada, men det har jag NU! Resan går till Rocky Mountains som sägs ha Kanadas vackraste nationalparker, glaciärer, sjöar och bergsbyar... Låter underbart:) Men framförallt ska jag träffa min älskade dåter där och vi tänker tillbringa 3 hela veckor tillsammans over there<3 Life is good:)

Afrika

Afrika

1 december 2014 - 3 januari 2015

Fick en brilliant idé:) Avslutar min Bussutbildning me en bussresa! Dax att testa på Rosa Bussarna och resmålet blev plötsligt... Afrika:)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena uppdaterar sin resa