hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Sverige
En månad har gått
söndag 20 november 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu är det drygt en månad sedan vi lämnade Sverige. Som vanligt har tiden flugit iväg och vi flip-floppar omkring här och bara trivs! Översvämningarna Översvämningarna i norra Thailand och Bangkok, som är de värsta i mannaminne, har inte drabbat oss (personligen) på annat sätt än att

Sista inlägget
måndag 14 mars 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Vi är i Sverige igen sedan några dagar tillbaka, men jag vill ju ändå avsluta årets dagbok på ett bra sätt, med lite text och bilder. Sista månaden efter Singapore bjöd på lite utflykter, besök från Sverige, skolexamen, fruit-carving, sol och bad. Vi var en tur till Lanta nationalpark

Singapore
söndag 20 februari 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Vi har varit på ”visum-resa” till Singapore tillsammans med våra grannar och vänner Tommy och Iva. En mycket trevlig resa. Singapore – denna sprudlande storstad, extremt ren och välskött, inte ett grässtrå ligger fel. Skräpar du ner eller går mot röd gubbe väntar dryga

Manta-mania
fredag 28 januari 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Jag har haft mitt dyk-cert i 3 år nu, och under den tiden har jag hoppats få se Manta Ray (eller Djävulsrocka som det missvisande svenska namnet är). När jag hört ryktas att det finns mantor ute vid dykplatsen Hin Daeng (som är den säkraste platsen när det gäller manta här omkring, men

God fortsättning på nya året
torsdag 6 januari 2011 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Nu är vi en vecka in på nya året (år 2554 enl buddhistisk tideräkning). Nyårsafton firade vi på stranden på restaurang Rann. Härligt väder, god mat, bra musik, fireshow, Kom Loy (risballonger) och massor av fyrverkerier. Kunde inte vara bättre. I tisdags var vi ute på första dykturen

Solen strålar
måndag 27 december 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Ja, nu har vi riktigt Thailands-väder. Solen strålar och himlen är blå. Och lite vind som pricken över i, så det inte blir för hett. Visumresa Förra lördagen var vi på sk visumresa. Tidigare år har vi passat på att ta lite semester utanför landet och tagit flyget till Kuala Lumpur

God Jul!
fredag 24 december 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

En riktigt God Jul önskar vi er alla här från varma Lanta. Lena, Göran, Bella och Linn

Oj
fredag 17 december 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Ja, som ni märker har det varit torka, för att inte säga öken, med dagboksinläggen i år. Jag får skylla på skolan, som tagit mycket tid och energi. Också är det väl så, att livet här på Lanta har blivit (trevlig) vardag för oss efter så lång tid och det är inte så hemskt mycket

Två veckor i skolan avklarade
söndag 10 oktober 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Skolan (Lanta International Language School, www.plugga-i-thailand.se) är fantastiskt rolig. Vi lär oss mycket i en snabb takt och ändå vill man bara lära mer, mer, mer. Jag har hittills vågat mig på att använda thailändskan ett antal gånger. När jag beställt mat, och då inte bara

Första veckan
fredag 1 oktober 2010 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

På plats på Koh Lanta sedan drygt en vecka tillbaka. Som alltid – underbart. Här på ön är det väldigt lugn nu, och väldigt få västerlänningar. Det är ju fortfarande lågsäsong . Många ställen är stängda och stranden är tom. Gick nyss en runda på stranden, och där är ganska

Koh Lanta Living 11/12, säsong 6

Koh Lanta Living 11/12, säsong 6

17 oktober 2011 - 10 maj 2012

Denna vinter stannar vi lite längre i vårt andra hem på Koh Lanta.

Koh Lanta Living 10/11, säsong 5

Koh Lanta Living 10/11, säsong 5

21 september 2010 - 11 mars 2011

Vår 5:e vinter på Lanta, denna gången long-stay igen. Heltidsstudier i thai på Lanta International Language School står på agendan och om tid finns även en Rescue-diver kurs hos Lanta Diver. Förutom sol, bad och chill förstås...

Koh Lanta Living 09/10

Koh Lanta Living 09/10

14 november 2009 - 12 januari 2010

Vistelsen i vårt andra hem blir olika lång denna säsongen. Lena i 2 månader, Bella 1 månad och Göran 4 månader.

Koh Lanta Living dec 08

Koh Lanta Living dec 08

24 december 2008 - 17 januari 2009

Back again! Ingen skola, lite jobb och mycket semester denna gång. Om intresse finns så hittar du dagböcker från våra tidigare "long-stay"-resor till Lanta med massor av bilder under länken "Lenis1" ovan. www.kohlantaliving.com

Koh Lanta Living aug 08

Koh Lanta Living aug 08

23 augusti 2008 - 7 september 2008

Vi ska titta till "Projektet". www.kohlantaliving.com

Övervintring på Koh Lanta 07/08

Övervintring på Koh Lanta 07/08

21 oktober 2007 - 19 april 2008

Göran, Lena och Bellas andra vintersäsong i paradiset. Förutom sol o bad ska Bella gå i Lanta Sanuk School och Göran och Lena ska föra [i]Café Nostalgie [/i]mot nya höjder...

Övervintring på Koh Lanta 06/07

Övervintring på Koh Lanta 06/07

24 oktober 2006 - 23 mars 2007

Äntligen dags för vår första säsong i vårt nya hus på Koh Lanta.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena uppdaterar sin resa