Födelsdag, Imodium och sandstorm
söndag 22 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Vi firade Tyras femtonårsdag i torsdags och jag och Lena firade lika många år som föräldrar, denna soliga påskafton som Tyra kom och satte så gott som allt i livet i helt nya perspektiv. Traditionsenligt firade vi henne med sång och presenter på sängen. Den skånska flaggan har vi burit

En bit från stadens larm
söndag 15 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Strax utanför Gurgaon, men inte längre bort än att det fortfarande går att se dess skyline, ligger små byar och gårdar längs slingrande och emellanåt knappt framkomliga vägar. Vinods (vår chaufför) vän, Pawan tog mig på några timmars rundvisning på de marker han växt upp

101 dagar i Indien
fredag 6 april 2018 - Gurgaon

101 dagar i Indien, låter som en boktitel för en roman, någon som flyr till det okända eller kanske en reseskildring från norr till söder. Jag kan nästan se bokomslaget framför mig och vi har nog samlat på oss tillräckligt med upplevelser att det skulle räcka till att underhålla

Omvälvande upplevelser
måndag 2 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Den senaste en och en halva veckan har varit omvälvande på många sätt. Lena och barnen har varit lediga och tagit sig till Goa för en veckas badsemester. Jag kunde inte följa med eftersom det projekt där jag är projektledare, är inne i en mycket intensiv fas. Tråkigt att vara utan

På apspaning med mormor
lördag 24 mars 2018 - Faridabad, Haryana, Indien

Nu har mamma, mormor och svärmor landat på svensk mark. Det var mysigt att ha en henne här och barnen har njutit. Hon är ju en betydelsefull del av deras tillvaro hemma i Enköping och att få en vecka av henne här gjort gott för hela familjen. Vi hann med ett par utflykter till, men det

Mamma, mormor och svärmor på besök
måndag 19 mars 2018 -

Mamma, mormor och svärmor kom till oss på lördagsmorgonen, ett härligt återseende. Vi hämtade henne på flygplatsen och barnens glädje gick inte att ta fel på, inte min och Lenas heller. Därtill, svenskt lösgodis, grevé och lingongrova gör gott för själen, för att inte prata om

Det finns en vardag även i Indien
tisdag 13 mars 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Taj Mahal, Old Delhi, Amber, Neemrana Fort, Lotustemplet, Goas strandliv, Gurgaon, kulturkrockar, indisk mat på riktigt osv, upplevelserna har varit många på kort tid och fler är planerade och andra kommer helt oplanerat. Jag har behov av att uppleva och se nya saker. Det kanske beror på min

Europatourgolf i Indien
lördag 10 mars 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Indiens förnämsta golfanläggning finns i Gurgaon. Den ligger tre drives och en järnfemma från där vi bor. Det går att se vår takås från första hålets fairway. Klubben har två banor, en niohålare skapad av Arnold Palmer och en artonhålare signerad Gary Player. Det borgar för

Taj Mahal- En vision, en dröm, en dikt, ett underverk
söndag 4 mars 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Så var det äntligen julafton och dags för julklappsöppning. Ingen dålig sådan heller, ett av världens sju underverk.  Drygt tjugo år, 20000 man, 500 kg guld och oerhört mycket pengar, resultatet blev det som kallas för en vision, en dröm, en dikt, ett underverk, Taj Mahal. Vi är vid

Mot ett underverk
fredag 2 mars 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Idag känner jag mig lite som ett barn på lillejulafton. Vi är på väg mot Agra och imorgon ska vi besöka ett av världens mest besökta platser, Taj Mahal. Det är tre och en halv timmar med bil, först mot Delhi och därifrån kopplar vi på motorvägen som går söderut till Agra. Vi

Indien

Indien

27 december 2017 - 1 juni 2019

Familjen Odén till Indien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars-Erik uppdaterar sin resa