Sjukstuga, väderomslag och OS
fredag 23 februari 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Alma ligger sjuk sedan i söndags med feber och kraftig hosta. Familjen har avlöst varandra med förkylningar och Lena har även haft några dagars Delhibelly. Detta är Almas andra omgång sedan vi kom till Indien, det skulle vara trevligt om hela familjen fick vara frisk samtidigt. Precis som i

Å alla dessa kossor
tisdag 20 februari 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Det går inte att besöka Indien utan att reflektera över alla kor som man omges av i stort sett vart vi än varit så här långt. De är en del av stadsbilden och landsbygden förstås. Kossor vandrar runt med värdig uppsyn på gatorna oberörd av trafiken runt omkring. De bökar bland sopor

Tyra, jag och Delhi - Dag 2
söndag 18 februari 2018 - Delhi, Delhi, Indien

Ordentligt slagna efter en eftermiddag i Old Dehli tog vi in på hotell vid Connaught Square. Vi hade inte ens ork att leta restaurang så vi beställde pizza till hotellrummet. Det  är banne mig riktig kvalitetstid att få sitta äta pizza i sängen på ett hotellrum med sin

Tyra, jag och Delhi - Dag 1
lördag 17 februari 2018 - Old Delhi, New Delhi, Delhi, Indien

Tyras skola har inte riktigt kommit igång som planerat och hon har haft mycket självstudier. För att bryta vardagen tog hon och jag ett par dagar i Dehli tillsammans. Planen var att ta tåget men efter tekniskt fel hamnade vi tillslut i en Ubertaxi. Det kom sedan att bli vårt transportmedel med

Och så blev det plötsligt en helgdag
onsdag 14 februari 2018 - Neemrana, Rajasthan, Indien

Och så blev det plötsligt en helgdag… ja lite så blev det. Så sent som i fredags morse var det osäkert om firandet av Mahashivratri, en dag då man helgar guden Shiva, skulle bli på tisdag eller onsdag. Det hade något med månarnas position vilket jag inte förstår eftersom det går att

Kort besök i grönt New Delhi
onsdag 7 februari 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

Vi bor knappa 45 min med bil från Delhi, men då har vi bara nått stadsgränsen. Delhi och New Delhi har 25 miljoner invånare, så det är en hyfsat stor stad att ta sig fram i och mellan de olika delarna. Vi bestämde oss för att spendera lördagseftermiddagen i New Delhi som omväxling till

Yoga och Karate
torsdag 1 februari 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Vi har haft prioritet på att hitta träningsmöjligheter här i Indien. Barnen har velat fortsätta med gymnastiken och Tyra även med sin friidrott. Två sporter där indier inte varit så framgångsrika. Vi har ännu inte gett upp att hitta friidrott åt Tyra, men gymnastiken är körd. Det vi

Amer - lugnet i stormen
söndag 28 januari 2018 - Amer, Jaipur, Rajasthan, Indien

Andra dagen i delstaten Rajasthan höll vi oss i staden Amer (eller Amber). Det var en gång huvudstad i Rajasthan innan Jaipur tog över på sjuttonhundratalet. Vi är inte långt från Thari-öknen och landskapet är kargt med bergssluttningar likt Rocky Mountain, om än inte lika höga. På en

60 grader av Gyllene triangeln
fredag 26 januari 2018 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Vi befinner oss i delstaten Rajasthan, en resa på fyra timmar i bil från Gurgaon. Under eftermiddagen besökte vi Jaipur som bland annat är berömt för sina basarer med hantverk, tyger, kryddor mm. Detta är ett av de tre hörnen som bildar Indiens gyllene triangel tillsammans med Dehli och

På vägen till Faridabad
tisdag 23 januari 2018 - Faridabad, Haryana, Indien

Den senaste veckan har jag åkt bil mellan Gurgaon och min arbetsplats i Faridabad. Det är en tur på knappa två mil som tar någonstans mellan 30-45 minuter i den täta morgontrafiken. Det är ett myller av bilar, motorcyklar, cykelrikshas, mopedrikshas, två och trehjuliga cyklar, folk till

Indien

Indien

27 december 2017 - 1 juni 2019

Familjen Odén till Indien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars-Erik uppdaterar sin resa