hemstad
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Barong
torsdag 14 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Poolhäng hela förmiddagen fram till klockan ett, shuttelbuss ner till city för massage 90 minuter alla fyra, jag somna så klart, trots ett intensivt knådande från MASSÖSEN.Nu var vi väl värda resans första longdrink, R och L Long Iland och G och N Mojito.Middagsdax, restaurang med vita

Cat poo chino
onsdag 13 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Made är dagens chaufför, han ska köra oss i sin nya Toyota till fem olika sevärdheter norr om Ubud. Första stopp en terass odling av ris, imponerande stor, drivs av 14 familjer. Mamma och jag går ner för de hala trapporna, ibland lersteg, mellan de små ris ” fälten”,  upp igen, för

Utforska
tisdag 12 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

idag var det dax att utforska Ubud centrum, stan där vårt hotell ligger, det ligger precis i utkanten och helt perfekt. Åker shuttle bus in till stan, 5 minuter, buss och buss det är en vanlig personbil. Vi börjar i ett tempel, vandrar vidare på  Monkey Forrest road, mycket shoppar och

Misstake
måndag 11 februari 2019 -

Killarna vada ut till den lilla transferbåten mellan Gili Meno och Gili Trawangan med våra väskor på huvudena, det var lågvatten, vi fick vada efter. Tio minuter tog båtturen till Gili T , dax för incheckning hos färjekompaniet, vi var mycket tidiga, som tur var,”Det är en öppen

JAAAAA
söndag 10 februari 2019 -

Efter Nisses och min snorkeltur var vi ytterst tveksamma till att Gertrud och Rosa skulle göra en, det var mycket svårt komma upp i båten, Gertrud avstod men mamma ville provaDenna gång åkte vi ut från andra sidan ön med ett annat företag, två killar i besättningen,pengarna tillbaka om vi

Nitlott
lördag 9 februari 2019 -

Den glade cykelmagaren hyr ut cyklar hej vilt, 4 rostiga till oss, Nisse en med ballonghjul, jag en vanlig med alldeles för liten cykelkorg, får inte plats med ryggsäcken, två cyklop och snorkel krängde han också på oss.Puuuuh, 32 grader varmt i skuggan och vi trampar på i solsken på den

Fel Båt
fredag 8 februari 2019 -

Nisse o jag skulle testa hur snorklingen var, tjejerna skulle testa solstolarna, vi skulle testa bl.a. för att kolla deras utrustning och hur svårt det var att ta sig upp i båten och naturligtvis om det fanns några sköldpaddor.Efter att båten tagit sig från västra sidan av Meno, där vi

Lät för bra för att vara sant
torsdag 7 februari 2019 -

06.30 frukost, upphämtade på hotellet puri Santrian för låååång bilfärd från Sanur till hamnen där båten ligger som ska ta oss till Gili Trawangan, efter en del strul får vi klistermärkena att klistra på bröstet för att komma ombord på dem 8 utombordsmotor starka speedbåten och

Transportsträcka
onsdag 6 februari 2019 -

Utcheckning från mushroom beach, gick kostigen ca. 100 m till huvudgatan, vänta på transfer till hamnen, vänta, flytbryggan på 20 meter var ett äventyr i de höga vågorna, alla klara sig, ingen ramla i vattnet. Speedbåten tog 30 minuter till Sanur, transfer till Puri Santrian, hotellet som

Splaaaash
tisdag 5 februari 2019 -

Idag är det gula sidenband runt handlederna vi är på väg till Nusa Penida, klockan 08.30 hämtar grisbilen, kör oss över ön till gula bron där ” hamnen ” är. 15 minuters båtfärd till Penida där bil, riktig bil, väntar för en dagsutflykt på ön. Vägarna på ön är sämre än en

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

28 januari 2019 - 18 februari 2019

Bali- Lembongan - Gili Meno - Bali

Semester 2016

Semester 2016

24 februari 2016 - 16 mars 2016

Thailand med Koh Samui och Koh Phanang m.m.

Tandläkarresan

Tandläkarresan

26 oktober 2014 - 23 november 2014

4veckor i Thailand- Burma(kanske) med start i Bangkok hos tandläkaren

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lennart uppdaterar sin resa