Hallå där! Resedagboken letrip följer med Rebecca Joanna, Emma och Linda på våran resa till Australien. Det kommer hända riktigt roliga saker,så för att dela med oss av en liten del har jag skapa denna dagbok.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Bye Cairns!!
torsdag 15 november 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Vi har nu checkat ut fran vara rum pa Asylum hostel i Cairns och ska borja varan resa nerat langs kusten om ca.2 timmar. Gamla Bettan, varan 8-sitts bil ska hjalpa oss pa traven och ta oss till alla fina platser pa vagen. Forsta stoppet blir troligtvis Misson Beach som ligger 2 timmar fran Cairns.

Vardag i Cairns
onsdag 3 oktober 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Heej! Veckorna går och vi jobbar på. Det börjar mer och mer kännas som en vardag och vi har våra rutiner. Vårat lilla hostelrum har blivit våran nya lägenhet, när vi är lediga solar vi vid Lagoonen och spelar beachvolleyboll, man stöter på människor man träffat tidigare och som alla

hard work work
fredag 21 september 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Såg att det var tio dagar sedan jag skrev på resdagboken och insåg att jag har saker att uppdatera er om.. För en vecka sedan provjobbade jag på ett café i Kuranda, som är en liten by uppe i regnskogen en bit utanför Cairns. Jag fick jobbet och idag är jag inne på min 6:e jobbdag sedan i

rainforest
tisdag 11 september 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Vi har haft en slö vecka där vi mest sökt jobb, tränat lite och umgåts med folk på hostelet. Vi är redan inne på vår tredje vecka i Australien. Det låter mycket men när jag tänker efter känns det som att vi har varit här längre. I söndags hyrde vi, två andra svenskar, en tysk

cykeltur
söndag 2 september 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Idag hyrde vi cyklar och var ute på upptäcksfärd utanför Cairns City. Vårt mål var en strand så att vi skulle kunna bada i havet. Vi cyklade genom skog, fint landskap och över en flod. Efter 1,5 mil var vi framme vid Holloway Beach. Det var blåsigt idag så det var många vindsurfare ute

2 dagar på en travbana
fredag 31 augusti 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Igår när vi var på väg till hostelet stötte vi på en tjej som stod och delade ut flyers.. Jag nämnde att vi letade jobb och hon gav oss ett tips att gå rakt över gatan till en travel agency där vi skulle prata med en kvinna som ofta hade extrajobb för backpackers. Vi gick till kvinnan

job hunting
torsdag 30 augusti 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Igar var jag och Emma ute och jagade jobb eftersom att tanken ar att vi ska forsoka jobba lite har och dar under resan. Vi hade inte med oss utskrivna CVn, utan gick in pa olika barer som vi bara passerade. Nagra stallen sokade faktiskt personal, men ville ha CV sa vi ska tillbaka dit senare

Soliga Cairns
måndag 27 augusti 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Vi ar i solen! Vi ar i Cairns! Igar pa formiddagen landade vi i Cairns. Solen stod mitt pa himlen och direkt efter att taxin hade kort oss en bit in i Cairns gav vi oss ut, med vara tunga vaskor, for att leta efter billigt boende i stan. Jag och Linda har ryggsackar som bara gar att ha pa ryggen,

Melbourne!
lördag 25 augusti 2012 - Melbourne, Victoria, Australien

Lördag eftermiddag 25/8 Vi är i Melbourne, tro det eller ej! Vi kom fram igår kl. 23.30 lokal tid (ca. 13.30 svensk tid) Inte nog med att vi var trötta och hungriga av allt krångel med flyget, vi hade otur med tranfern också.Grädden på moset var att det är 7 grader här. Iskallt! Den

dagbok på planet2
fredag 24 augusti 2012 - Doha, Qatar

24/8 24/8 (10.30 svensk tid) Trerätters igen.. Nu är vi mätta och belåtna ännu en gång. Under denna flight mellan Doha och Melbourne sitter vi på olika platser (pga. allt krångel). Jag och Linda brevid varandra och Joanna och Emma två rader bakom. Linda är djupt inne i ett avsnitt

Australien12/13

Australien12/13

23 augusti 2012 - 24 augusti 2012

Den 23 augusti åker jag,Joanna,Emma och Linda till Australien. Planen är att resa från norr till söder längs guldkusten, men första stoppet blir ändå Melbourne innan vi åker uppåt. Hemresedatumet är inte bestämt, men tanken är att vi ska jobba om vi får möjligheten.

letrip

letrip

18 oktober 2011 - 10 januari 2012

Sverige-Thailand-Singapore-Malaysia-Vietnam - Laos-Vietnam-Thailand-Sverige

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rebecca uppdaterar sin resa