hemstad
Senast aktiv - från Memphis, Tennessee, USA
I Elvis fotspår.
tisdag 17 oktober 2017 - Memphis, Tennessee, USA

MEMPHIS Efter gårdagens spännande avslutning då vi inte fick tag i taxi utan fick gå hem till hotellet så somna vi ganska snabbt. Tisdag morgon packa vi bilen och åkte till närmaste mc donald för frukost och lite wifi. Vi kom lagom till dagens andra guideade tur på Sun studio på union

Elvis hemstad.
måndag 16 oktober 2017 - Memphis, Tennessee, USA

Vaknar upp i Fort Smith på ett mysigt hotell. Vi hade denna natt fått 160 cm sängar så vi sov kanon. Vi är ju 3 i dubbelrum. Vi har nu lärt oss be om extra lakan och filt.. någon av oss två säger inte vem tar alltid mer. Kan bara säga tack wifi så man kan höra av sig hem via fb. I dag

På rull mot södern.
söndag 15 oktober 2017 - Fort Smith, Arkansas, USA

Första rikta roadtrip dagen. Med tungt hjärta lämna vi Lindsborg. Men vi åkte ut till Sveadal och familjen Becker och lämna lite svensk flädersaft och kakor. Och lite tack även till Sheila och Jim. För deras hjälp att finna Sveadal. Vi vände tillbaka till Wichita. Naturen här va flack

Stora dagen.
lördag 14 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Vi starta morgonen med ett åskväder från helvete. Man säger att allt är större i USA och sådant väder har vi inte i Sverige. Men lagom någon timme före paradens början lätta det upp o solen kom. Huvudgatan i Lindsborg fylls med människor på stolar filtar och stående. Vi hade tur att

Svensk hyllningsfest
fredag 13 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Med 3 olika plan och de sista ett för 44 passagerare, va vi äntligen på plats.vi flög lågt från chicago till Witchica. Om man såg verkligen hur det ritat vägar med linjal från luften. Vi såg solen gå ner över fälten i witchica. Vårt motel Viking ägdes av 2 indier som knappt prata

Framme.
torsdag 12 oktober 2017 - Lindsborg, Kansas, USA

Efter lång resa med 3 olika plan och alla säkerhetskontroller, flyttningar med tåg på flygplatser så va vi framme i wichita.Sista flygningen i litet plan 44 passagerare , såg vi kansas från luften. Man såg verkligen hur man ritat vägar med linjal ett rutnät av vägar.Hyrbil hämtades ut

Flygbyte
torsdag 12 oktober 2017 - London, England, Storbritannien

Om det finns kontroller så klart vi ska hamna i dom. Kroppsvisitering av Niklas och swep test på magnus. Sen vid gate så fick jag bli lyckligt utvald att swepa allt. Yee men med långt melkan terminalerna och interntåg så sitter vi nu på planet mot Chicago. Pp inga anfall trots stressigt

Dag 1 resedag med flyg.
torsdag 12 oktober 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Upp mitt i natten för bli körda av Evelina till Arlanda. Strulig incheckning men vi fick platser brevid varanda fram till Chicago. Så vi är nöjda.säkerhetskontrollen är alltid spännande då Niklas inopererade vagusnerv stimulator inte får gå genom magnetbågen. Som han har för minska

Förberedelser inför resa.
söndag 8 oktober 2017 - Knutby, Uppsala län, Sverige

Nu har jag börjat packa. Och ska prova att dela vår resa genom resdagboken. Spännande o se om jag får det att funka.

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erica uppdaterar sin resa