hemstad
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Halva USA på 16 dagar.
lördag 28 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vi vakna upp i ottan och solens strålar leta sig ner mellan skyskraporna. Vår sista dag i USA.Konstycket att resa lätt har vi gjort med bravur. Vi har haft 3 mellan stora resväskor och så här sista dan var de ändå inte fulla. Resevågen visa ca 12 kg styck. Kändes rätt bra när vi

Upp i skyn.
fredag 27 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vår sista hela dag i NY. Vi har insett att trafiken är långsam så det är bara starta i god tid om man ska vara på en bestämd tid. Vi har flerdagarpass på hop on hop off bussen så vi tar den guideade turen från Midtown till downtown en lätt tur på 2 timmar. De står mycket still. Men

Frihetsgudinnan.
torsdag 26 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Woke upp in New York city, city thats never sleeps. Har haft en fantastisk dag. Vi ladda i morse och tog hop on hop off bussen. Vårt mål i dag va färje turen på east river och Hudson bay. Vi hade tur och det kom bara lite regn. Att åka båt runt Manhattan ger en ett annat perspektiv. De är

Turist de luxe.
onsdag 25 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

I dag tog vi sovmorgon, vi har lugn och ro täcken. Tunga men tunna täcken. Man sover så gott.  I dag har vi roat oss med hopp on hopp off buss runt Manhattan. Vi har nu sett ground zero och finas tjuren. Trafiken är helt sjuk och det tar tid att åka runt. De nya worldtrade husetär nu högst

The big apple.
tisdag 24 oktober 2017 - Manhattan, New York, USA

Vi lämna Philadelphia för ta oss in till New york och vår slut destination Manhattan. På väg dit va jag helt övertygad om att åtminstone 1 gång varit på ett varhus. Så vi åkte till walmart.  Alltid roligt att se vanliga affärer i andra länder, se vad de har för utbud. Blev lite

Mot New York
tisdag 24 oktober 2017 - Philadelphia County, Philadelphia, Pennsylvania, USA

Vaknar till regn och höst. Men nu kommer vi in i vår sista del av vår livs resa. Vi styr mot New York för sista dagarna och äventyr.

En dag i huvudstaden.
måndag 23 oktober 2017 - Washington, USA

Vi lämna Fredericksburg och styrde mot Americas huvudstad. Efter gårdagens skjutning i Alexandria (förort till Washington) styrde vi bort tanken på parkera där o ta tåget in. 3 blev skjutna och 2 dog.  Så vi ladda gpsen och mot stan. Vi insåg att vi va tvugna att svänga av vid Pentagon.

Sista striden.
söndag 22 oktober 2017 - Fredericksburg, Virginia, USA

Ny dag och ny möjligheter. I dag var målet mot Washington. Vi checka ut efter en god frukost och fastna i ett samtal med hotell Receptionens Daisy. Hon berätta om olika boenden och att man enklast parkera bilen i Alexandria och tog tåg in till centrum och vita huset. Så vi packa in oss i bilen

Smoky Mountains
lördag 21 oktober 2017 - Cherokee, North Carolina, USA

Om går dagen va 9.5 timme full fart så har dagen i dag varit det exakt motsatta. Efter frukost ladda vi gpsen mott Smoky Mountains National park. Det börja så där, vi kom knappt ut från motellets utfart för köerna var så täta. För vi skulle ju göra samma sak som tusentals andra

#Dollywood
fredag 20 oktober 2017 - Pigeon Forge, Tennessee, USA

Om gårdagen va ett helvete så har dagen varit himmelen. Niklas vakna pigg och glad.Vi åt frukost och boka en natt till. Sen bar det iväg till Dolly Partons tivoliland Dollywood.Otroligt väl organiserat. Stora parkeringar och små tåg som gick fram till entrén. För 232 inkl skatt ( här

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Erica uppdaterar sin resa