Utegångsförbud
fredag 27 mars 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Karantän för hela befolkningen. Från och med idag har regeringen beslutat om karantän och utegångsförbud för hela befolkningen i Sydafrika i 21 dagar. Man får inte ens gå en promenad runt kvarteret. Dystert!Men solen skiner och jag har instalerat mitt kontor på en terass. Så med vinden

Åter i Sydafrika
söndag 22 mars 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det var inte en helt angenäm resa från Mumbai till Kapstaden. Helst vill ju ingen att man stannar i landet, inte är på flygplatsen, särskilt inte på något flygplan. Man behandlas som pestsmittad om man har ett svenskt pass. Det innebär nämligen att man är från ett infekterat land.Efter

Priviligerade turister
onsdag 18 mars 2020 - Mysore, Karnataka, Indien

Senaste nytt från Indien. Nu har viruset kommit hit och hysterin är lika stor som hemma. i Ooty fick hotellen meddelande om att de skulle evakueras inom 12 timmar och alla turister var tvugna att flytta. När vi undrade vart skakade dom bara på huvudet. ingen vet vad som är på gång att

I väntan på....
tisdag 17 mars 2020 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Vi tog oss med lokalbuss, 4 byten och 11 timmar senare var vi framme i Ooty. Resan började med berg och dalbana som vi misstänkte sedan blev det savannliknande landskap blandat med storstäder. Sista 5 milen klättrade bussen upp för berget i sakta mak och vi klev av på 2200 möh i en trivsam

En berg och dal bans tur jag sällan glömmer
onsdag 11 mars 2020 - Munnar, Kerala, Indien

Men först för att avsluta Maldiverna. Ni har säkert sett flygbilder över runda turkosa öar utspridda i havet. Det är verkligen så häftigt som det ser ut på bild. Vi började avresan med en privat båt kl 05 under en stjärnklar himmel och kompakt tystnad. Väl på flygplatsen hade det

En vecka på 100x250 meter
lördag 7 mars 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Öarna är väldigt små och det är ingen myt att man går runt ön på 10 minuter. Vi har upplevt dom kritvita stränderna och turkosblå vattnet. Nog är det lika vackert som på bild och det erbjuds mycket vattenaktiviteter. Med syklop på är det som att simma i ett akvarium, färgglada fiskar

Hikkaduwa
lördag 29 februari 2020 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Mamma kom med flyget som planerat. Är riktigt stolt över dig mamma som kan resa halva jorden runt själv!! Vi höll dock på att inte komma in på ankomstterminalen för att möta upp då "the big virus" is comming. Det var så vakterna sa. Men efter att ha irrat runt och sett andra gå in fick

Kandy
lördag 15 februari 2020 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Resan från Kairo till Sri Lanka flöt utan problem. Ett stopp i Oman som jag knappt vet var det ligger på kartan men utifrån reklam på flygplatsen verkar landet ha en hel del att bjuda turister på.Framme på Sri Lanka stannade vi en natt i Colombo. Enligt önskemål hade jag bokat ett rum på

Kulturen som dödar rumpan
tisdag 11 februari 2020 - Saqqarah, Giza, Egypten

Fyra dagar är kort tid om man vill hinna med kulturhistoria i Kairo med omnejd. Efter kamelritten runt Giza platån var kroppen öm och baken mörbultad och det var bara början! Dag 2 bokade vi en tur till saqqara och memphis. Saqqara är området med världens äldsta pyramid, flera olika

På plats i Egypten
torsdag 6 februari 2020 - Giza, Egypten

Resan gick bra! Det var nog tur jag hade ansökt om e-visum till Egypten även om det står att Svanska pass skall kunna ansöka vid ankomst. Incheckningen på Mauritius ville inte släppa igenom mig utan visum. Så turligt nog hade jag enligt rekommendation skrivit ut lappen. Så väldigt

Safari i Sydafrika

6 januari 2013 - 11 januari 2013

Mauritius

Mauritius

11 december 2007 - 22 december 2007

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa