hemstad
Senast aktiv - från Nairobi, Kenya
Bara ett lugnande besked!
fredag 16 maj 2014 - Nairobi, Kenya

Vi har hört på nyheterna att det varit bombningar både i Mombasa och Nairobi. Inget vi märkt av! Är tillbaka på campen i Nairobi och allt är lugnt. Stannar här till imorgon innan jag åker direkt till flyget och åker åter till stockholm. Ha de bra! Anna

På väg tillbaka till Nairobi
onsdag 14 maj 2014 - Nairobi, Kenya

Vi har lämnat Rwanda och påbörjat resan tillbaka till Nairobi. Stannade 1 natt i Mburus nationalpark och är just nu tillbaka i Jinja. Idag fortsätter vi upp mot Kenya och målet för natten är eldoret. Det mesta går ganska bra. Lastbilen fungerar igen men ..... för nån dag sen fastnade vi

Rwanda
lördag 10 maj 2014 - Nairobi, Kenya

Hej på er! Har nu varit i Rwanda i 2 dagar. Besökt museet efter folkmordet i hvudstaden, kusligt. Idag vandrat i begen och sett bergsgorillorna. Mycket häftigt, de kom så nära oss som en meter! Det har varit lite bekymmer längs med vägen, lastbilen har haft både det ena och det andra felet

Shimpans trekking
söndag 4 maj 2014 - Nairobi, Kenya

Nu har vi förflyttat oss från Kenya till Uganda. Först 2 nätter i Jinja där det erbjöds forsränning på nilen en hel dag. Riktigt kul men får ju erkänna att det var ganska jobbigt. Mycket paddlande och så lyckades vi få flotten att välta 2 gånger. Minst sagt en annorlunda upplevelse

Första safarituren!
tisdag 29 april 2014 - Nairobi, Kenya

Hej! Har nu campat i 2 nätter. Strålande väder, regnperioden verkar vara över. Hunnit med en stadsvandring och idag safari från 6 på morgonen. Så som vanligt är det inga lata dagar och ingen sovmorgon. Imorse serverader frukosten kl 5 så 4 var det väckning och alla tält skulle rivas.

På plats i Nairobi
söndag 27 april 2014 - Nairobi, Kenya

Hej! Första dan på semestern. Har flugit hela natten och nu tagit mig till hotellt där mötet för safarituren äger rum. 28 grader varm och sol, svettas en aning i skuggan men svalkar mig med en öl! Har inte sett mig runt något här i Nairobi, får se om tid finns senare ikväll. Väntar som

Sista dagen
söndag 3 november 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej! Nu är skolan avklarad och semestern slut. Det har varit 5 intensiva, intressanta, fachinerande veckor. Nu väntar flyget från Cusco ikväll. 40 timmar från Cusco-Lima-Miami-London-Stockholm, och så lite jetleg på det:-) och då är man inte ens hemma, och så säger folk att man är

Spanska skola
söndag 27 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej! Nu är gruppresan avslutad. Jag har stannat i Cusco för att gå spanska skola. Tänkte man kunde passa på att lära sig lite när man ändå har tillfälle. Första lektionen i tisdags började med verb, ändelser och tempusformer, Hjälp... jag vet ju inte ens vad det är på svenska! Men

Vi överlevde!
tisdag 22 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hejsan! Tillbaka i Cusco efter 4 dagar mellan Andernas toppar och dalar. Vi är 12 stycken som gått en ny sträcka av inkaleden. Helt nya områden för att exponera turismen till fler områden så större del av lokalbefolkningen kan dra nytta av vårat galenskap och turismens fördelar. Det har

Dan före dan
onsdag 16 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hejsan! Efter att ha åkt över Andernas bergskedja med både snöfall och regn hamnade vi i en lite by där vi bodde hemma hos lokalbefolkningen. En intressant upplevelse, på kvällen samlades alla o vi fick klä oss i traditionella kläder, tillsammans hölls en seremoni där vi offrade

Safari i Uganda och Rwanda

Safari i Uganda och Rwanda

27 april 2014 - 18 maj 2014

Peru

Peru

5 oktober 2013 - 5 november 2013

Nu var det dags igen! Äntligen är hösten här så man kan resa igen. Den här gången bär det av till Peru. En rundresa i Peru med vandring på den kända Inkaleden. Jag hör av mig efter vägens gång! Ha de gott alla! Kram anna

En liten bit av Asien

En liten bit av Asien

30 oktober 2012 - 6 december 2012

Det blir en rundresa med sol, bad, storstad, kultur och shopping.

Kitesemester

Kitesemester

20 oktober 2011 - 25 februari 2012

Planerad resa till Miami, Cancun, Los Angeles, Rio och Fortaleza.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa