hemstad
Senast aktiv - från Mauritius
En lugn och behaglig vecka
onsdag 29 januari 2020 - Mauritius

Är kvar på mauritius och njuter av tillvaron. Den tropiska regnperioden tog slut för 2 dagar sedan så från hett fuktigt och svettigt är det nu bara hett och svettigt. Det är fortsatt 30 grader oavsett väder och det är inte så att vi lidit av regnet, det har kommit en störtskur nu och då

Utforskar Mauritius
onsdag 22 januari 2020 - Mauritius

Har landat på mauritius. Prognosen säger spöregn men vi har ändå haft 2 dagar med uppehåll och lite sol. Det är 30 grader och fuktigt oavsett om solen lyser eller det regnar så det är synd o klaga ändå. Har hyrt bil och börjat utforska ön. Det här med kartor är inte så noga här så

Från Swasiland till Lesotho
onsdag 9 oktober 2019 - Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika

På väg från Swasiland åkte vi mot kusten. Hade en natt i St Lucia, the hippo town. Med varningsskyltar i staden att akta sig för flodhästar nattetid, dom äger staden. Och således båttur på floden för att ta en närmare titt på flodhästarna.Efter det åkte vi mot Durban med 1 timmes

Ändrade planer
lördag 18 januari 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Har varit i hermanus 4 dagar. Sköna promenader på stranden varje dag. Dock går det ju inte o bada när vattnet är 12 grader. Först hett på dagarna och blåsigt, sedan igår "kallt" och blåsigt om du 20 grader räknas som kallt. Åker till Kapstaden ikväll och bor på hotell skall med ett

Omgivningar i Lesotho
lördag 12 oktober 2019 - Lesotho

Lesotho är kargt, kalt och fattigt. Men vad vi förstod väldigt hemkärt för befolkningen. Vi besökte en lokal by och fick en guidad tur runt med mycket information om hur dom lever och har det, regler och ordningar. Det fungerar inte riktigt som i sverige! Små stenhus helt utan golv eller

Från Krygerparken till Swaziland
söndag 6 oktober 2019 - Swaziland

Från Krygerparken till Swazilan eller Eswatini som landet heter nu var det många vacka vyer. Camping längs med vägen och mat lagad över öppen eld. Gav mig ut på en cykeltur som inte var så bara, stock, sten, vatten, lera, vallgravar.... men kul var det!

Safari i krygerparken
onsdag 2 oktober 2019 - Mpumalanga, White River, Sydafrika

Resan gick bra hela vägen. Enda missen var att sista flyget från Johannesburg tlll krygerparken tydligen va överlastat. Dock var det inge som sa något innan vi landade och dom meddelade att bagaget inte kom med. Vi hade ju sovsäck i väskan? Som tur är finns det numera glamping att tillgå.

Vandring dag efter dag
fredag 15 september 2017 - Bad Gastein, Österrike

Vandring upp och ner dag efter dag. Men den ena utsikten mer slående än den andra. Trötta i kroppen lite lugnare i sinnet när vi efter en vecka skulle ta oss hem. Kom dock bara till Berlin med flyget innan flygbolaget gick i konkurs och vi fick snabbt tänka om o ta buss från

Om man tröttnar på Thailand
torsdag 15 december 2016 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

En bussbiljett lite oplanerat till Kambodja efter att ha sett en vacker bild på en sandstrand. Och nog hamnade vi på en paradisö utanför Kambodjas kust. Men..... efter att vi klivit av på fel Kaj blev det en djungelpromenad i skymningen som vi sent kommer glömma. Efter det var det rått jakt

Fullt ös från morgon till kväll
onsdag 17 maj 2017 - Budapest, Ungern

Weekend med allt vad Budapest har att erbjuda. Bad, öl, teater, cirkus på is med vansinnigt skickliga akrobater. Promenad över floden från buda till pest. Ett besök i underjorden hos drakula. Musikal och shopping.

Safari i Sydafrika

6 januari 2013 - 11 januari 2013

Mauritius

Mauritius

11 december 2007 - 22 december 2007

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa