Spanska skola
söndag 27 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej! Nu är gruppresan avslutad. Jag har stannat i Cusco för att gå spanska skola. Tänkte man kunde passa på att lära sig lite när man ändå har tillfälle. Första lektionen i tisdags började med verb, ändelser och tempusformer, Hjälp... jag vet ju inte ens vad det är på svenska! Men

Vi överlevde!
tisdag 22 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hejsan! Tillbaka i Cusco efter 4 dagar mellan Andernas toppar och dalar. Vi är 12 stycken som gått en ny sträcka av inkaleden. Helt nya områden för att exponera turismen till fler områden så större del av lokalbefolkningen kan dra nytta av vårat galenskap och turismens fördelar. Det har

Dan före dan
onsdag 16 oktober 2013 - Cusco, Urubamba, Peru

Hejsan! Efter att ha åkt över Andernas bergskedja med både snöfall och regn hamnade vi i en lite by där vi bodde hemma hos lokalbefolkningen. En intressant upplevelse, på kvällen samlades alla o vi fick klä oss i traditionella kläder, tillsammans hölls en seremoni där vi offrade

Arequipa
lördag 12 oktober 2013 - Breña, Lima Region, Peru

Hej på er! Efter att ha åkt buss genom öknen i 5 dagar har vi kommit fram till Arequipa. Vi har tältat längs med vägen så att få bo på hotel 2 nätter har varit rena lyxen! Igår erbjöds forsränning och downhill montenbike, idag blir det kultur i stan. Faktiskt en fin stad att vandra

Ökencamping
tisdag 8 oktober 2013 - Breña, Lima Region, Peru

Hej! Vi har lämnat Lima på turen söderut för att nå cuzco om 3 veckor. Gruppen består av 21 personer och vi lever ihop på en buss som mer liknar en lastbil. Skall försöka få in några bilder vad det lider men just nu är man glad över fungerande internet. Igår anlände vi till en liten

Framme!
söndag 6 oktober 2013 - Breña, Lima Region, Peru

Hej på er! Nu har jag landat i Lima och tagit mig till hotellet för natten. Efter att ha suttit på flygplan i näŕmare 30 timmar hade det varit skönt med en dusch. Men då klockan bara är 7 på morgonen finns inga lediga rum. Det blir till att ta sig ut på stan för att hitta lite frukost

Hemresa
torsdag 6 december 2012 - Peking, Kina

Hejsan! Ja då var hemresan påbörjad. Hörde att det rapporterats om tyfon på Filippinerna, dock inget vi märkte av det var tydligen längre söder ut. Vi tog oss utan bekymmer till Manila. Hade några timmar att spendera så det blev ett shoppingcenter;-) intressant färd med taxi genom stan

Boracay
måndag 3 december 2012 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Jaha o så va vi då på Filippinerna, en liten ö vid namn Boracay. Ett riktigt turistparadis, avslappnad stämning, 30 grader varmt och jag vet att jag tjatar om detta vatten, men klarare vatten än här har jag nog aldrig sett. Ön är kanske 5 km lång och stranden är 4 km, kristallklart

Tonsai beach
onsdag 21 november 2012 - Ko Tarutao, Satun, Thailand

Hej på er! Ligger som vanligt lite efter med skrivandet här, det är jäktigt att ha semester. Vi flög som sagt in till Krabi, tog oss till Tonsai. En liten strand på en halvö dit det bara går att komma med båt. Det finns inga vägar och endast enklare hostels och några små kiosker att

En härlig vecka på Bali
onsdag 14 november 2012 - Bali, Indonesien

Hejsan! Har nu varit en vecka på Bali. En härlig paradis ön med ett enormt utbud för turister. Vi har bott i Legian, 5 min från Legian stranden, som sitter ihop med det kända stranden på Kuta. En milslång sandstrand med solstolar, surfing, barer, och hundratals försäljare som försöker

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa