En vecka på 100x250 meter
lördag 7 mars 2020 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Öarna är väldigt små och det är ingen myt att man går runt ön på 10 minuter. Vi har upplevt dom kritvita stränderna och turkosblå vattnet. Nog är det lika vackert som på bild och det erbjuds mycket vattenaktiviteter. Med syklop på är det som att simma i ett akvarium, färgglada fiskar

Hikkaduwa
lördag 29 februari 2020 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Mamma kom med flyget som planerat. Är riktigt stolt över dig mamma som kan resa halva jorden runt själv!! Vi höll dock på att inte komma in på ankomstterminalen för att möta upp då "the big virus" is comming. Det var så vakterna sa. Men efter att ha irrat runt och sett andra gå in fick

Kandy
lördag 15 februari 2020 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

Resan från Kairo till Sri Lanka flöt utan problem. Ett stopp i Oman som jag knappt vet var det ligger på kartan men utifrån reklam på flygplatsen verkar landet ha en hel del att bjuda turister på.Framme på Sri Lanka stannade vi en natt i Colombo. Enligt önskemål hade jag bokat ett rum på

Kulturen som dödar rumpan
tisdag 11 februari 2020 - Saqqarah, Giza, Egypten

Fyra dagar är kort tid om man vill hinna med kulturhistoria i Kairo med omnejd. Efter kamelritten runt Giza platån var kroppen öm och baken mörbultad och det var bara början! Dag 2 bokade vi en tur till saqqara och memphis. Saqqara är området med världens äldsta pyramid, flera olika

På plats i Egypten
torsdag 6 februari 2020 - Giza, Egypten

Resan gick bra! Det var nog tur jag hade ansökt om e-visum till Egypten även om det står att Svanska pass skall kunna ansöka vid ankomst. Incheckningen på Mauritius ville inte släppa igenom mig utan visum. Så turligt nog hade jag enligt rekommendation skrivit ut lappen. Så väldigt

Sista dagen för den här gången
tisdag 4 februari 2020 - Mauritius

Mauritius är värt ett besök och ett till och igen. Klimatet är behagligt, människorna trevliga och maten god. Vackra kritvita stränder med dom gröna bergen som kontrast, jag kan inte titta mig mätt. Det känns väldigt lyxigt att bara jobba 20 timmar i veckan, och om Falck funderar på att

En lugn och behaglig vecka
onsdag 29 januari 2020 - Mauritius

Är kvar på mauritius och njuter av tillvaron. Den tropiska regnperioden tog slut för 2 dagar sedan så från hett fuktigt och svettigt är det nu bara hett och svettigt. Det är fortsatt 30 grader oavsett väder och det är inte så att vi lidit av regnet, det har kommit en störtskur nu och då

Utforskar Mauritius
onsdag 22 januari 2020 - Mauritius

Har landat på mauritius. Prognosen säger spöregn men vi har ändå haft 2 dagar med uppehåll och lite sol. Det är 30 grader och fuktigt oavsett om solen lyser eller det regnar så det är synd o klaga ändå. Har hyrt bil och börjat utforska ön. Det här med kartor är inte så noga här så

Från Swasiland till Lesotho
onsdag 9 oktober 2019 - Durban, KwaZulu-Natal, Sydafrika

På väg från Swasiland åkte vi mot kusten. Hade en natt i St Lucia, the hippo town. Med varningsskyltar i staden att akta sig för flodhästar nattetid, dom äger staden. Och således båttur på floden för att ta en närmare titt på flodhästarna.Efter det åkte vi mot Durban med 1 timmes

Ändrade planer
lördag 18 januari 2020 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Har varit i hermanus 4 dagar. Sköna promenader på stranden varje dag. Dock går det ju inte o bada när vattnet är 12 grader. Först hett på dagarna och blåsigt, sedan igår "kallt" och blåsigt om du 20 grader räknas som kallt. Åker till Kapstaden ikväll och bor på hotell skall med ett

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa