Lill-pompe är döpt, välsignad och på väg mot sitt första äventyr bland ormar, indianer och släkt
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Nu drar vi

Nu aker vi hem. Var remiss gar om en halvtimme. Vi ar hemma pa Falkenbergsgatan klockan 5. Puss och kram till er alla

Back in Buenos Aires

Vi ar nu tillbaka i Buenos Aires efter ett par svettiga veckor i Paraguay .. Var sista helg var ganska hektisk da vi ville hinna med sa mkt som mojligt. Sa pa fredagen akte vi in till Calle Palma for att handla lite snabbt men fastnade i en demonstration och blev staende i tre timmar. Sen pa

Las Cataratas
måndag 22 oktober 2007 - Foz do Iguaçu, Paraná, Brasilien

Vi akte med Edilma som jag antar e Elins slakting pa nat satt, det var aven hon som vi bodde hos i Ciudad de Este. Hon tyckte om att dricka bars a tjata om sin bantning. Hon hade ocksa en riktigt jobbig men rolig unge som garva hela tiden och hade en massa hakkors ritade pa rummet. Hursomhelst sa

varldens godaste ananas i vantan pa las cataratas
lördag 20 oktober 2007 - Ciudad del Este, Alto Paraná, Paraguay

Ciudad del Este, Paraguays Calcutta. Vi har varit och shoppat idag och det var tamligen jobbigt, i 37 graders varme, med folk som stoppar upp brummande rakapparater och vaser perfume perfume i ens oron, eller varfor inte annu heller forsoker salja pa en skitvarma strumpor, nar man i sjalva verket

Calle Palma och en lunch i Mengeles kvarter
måndag 15 oktober 2007 - Asunción, Paraguay

Jimi och Jag fick en dags dispans fran Elvin i Lordags, Kris erbjod sig att passa honom och vi hade skitroligt. Forsta gangen vi hade riktig barnvakt. Vilken lyx. Vi akte in tillsammans med Javier var chauffor, till Calle Palma och shoppade indiankrafs for hela slanten. Plus lite till. Vi kopte

Familje resa till Ataytu och tripp till Aregua
torsdag 11 oktober 2007 - Asunción, Paraguay

Vi akte pa bilsemester till Ataytu dar man tillverkar skjortor och div klader for hand. Kort och gott. Jimi ville mest lagga in bilder. Idag var vi till Aregua och kopte Konst. Kristi korsfastelse vi prutade 100 000 guarani. Galleriet drevs av "ungdomar" och den 3 november ska de ha en fest

Elins Faster m.m.
lördag 6 oktober 2007 - Asunción, Paraguay

Nu ar vi i Encarnacion och har e det soft, folket e trevliga och for forsta gangen sen vi kom till Paraguay sa ar det tryggt att ga ut pa kvallen a strosa omkring pa stan. Kanske ar det for att vi nu e precis vid gransen till Argentina som ligger pa andra sidan av floden Rio Parana. Det ar har som

Pa tur i Itagua, systertraff och general Locro
måndag 24 september 2007 - Asunción, Paraguay

Det tog oss tva dagar att ta oss till Itagua pa egen hand. Itagua ar en av Paraguays aldsta stader, belagen ca 6 km fran Patino. Forsta dagen forsokte vi pa oss att promenera, men efter halva promenaden sa verkade bade Jimi och Elvin lite haglosa sa vi vande tillbaka eftersom att bussen, vad vi

17 september
måndag 17 september 2007 - Asunción, Paraguay

Plaza Uruguaya mitt inne i stan ar ockuperat av indianer. Vi var dar idag och Jimi tog en oskyldig rokpaus pa torget och tog lite undercover foton, kommer upp snart. Elvin finner sig mer och mer tillratta. Morfars hus ar stort och varenda oppen och stangd dorr leder till oandliga mojligheter att

Framme i Patino
lördag 15 september 2007 - Asunción, Paraguay

Vi akte lyxbuss fran B.A. till Formosa med feta skinnfotoljer som gick att falla bak 180 grader och dom bjod pa champagne och bubbligt rodvin. Till frukost fick vi ackligt sott kaffe och fem olika sorters kaffe. Jag vaknade upp mitt i natten av att hela bussen studsade och hela himlen blixtrade,

Den heliga resan

Den heliga resan

8 september 2007 - 7 december 2007

Elvins första resa

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elvin uppdaterar sin resa