Limalyx
måndag 1 juli 2019 - Lima, Callao, Peru

Nu har vi som sagt lämnat det mycket njutbara strandlivet i Mancora. Livet i Lima för oss präglas av ännu en njutbar känsla - lyx. Efter billiga men oftast mycket goda luncher på enkla restauranger och boende under enklare former bor vi nu på ett hippt nybyggt Marriott-hotell. De rullar tom

Gol! (Mål!)
onsdag 19 juni 2019 - Arequipa, Mollendo, Peru

Senaste dagarna har vi frusit efter solnedgång (ca kl 18). Utflykten upp i höglandet mot Colca canyon och dess kondorer innebar tunnare luft, fina vidder och mycket lägre temperaturer. Vi körde förbi en del is och snö. Hotellet vi övernattade på hade som tur var en mysig hund vilket

Mot Peru!
söndag 9 juni 2019 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej saknade vänner!Nu befinner vi oss i Cusco för (välbehövlig) acklimatisering. Det är påtagligt kyligare här och den höga höjden 3500 m gör oss yra och flåsiga. Vår reskompisfamilj besökte sjukhuset x 2 häromdagen och två av barnen konstaterades ha öroninflammation. Vi har en

Tips inför resa med familjen till Galapagos
onsdag 5 juni 2019 - Santa Cruz, Galápagosöarna, Ecuador

För de som ev får upp vår resa vid googling eller sökning på Resdagboken inför att själva resa med sin familj till fantastiska Galapagos kommer här lite tips:- om man har gott om tid – kombinera boende på land med kryssning. Om kort om tid; välj kryssning eller landboende beroende på

Locals?
fredag 24 maj 2019 -

Resedagbok 24/5 – 19En rapport från Galapagos efter en tids radioskugga: Vi förlängde vår vistelse på Hostal El Paraiso i Puerto Ayora några dagar.  Efter att ha bott på samma ställe i åtta dagar började vi känna oss lite som ”locals". Vi spelade fotboll med skolbarnen, hittade

Tubdykning!
måndag 13 maj 2019 - Puerto Lopez, Manabí, Ecuador

Resdagbok 190513Dykutflykt med alla tio familjemedlemmar!Det blev en toppendag på dykbåt. Barnen ägnade sig åt att träna dyk/plask (i timmar) från båtrelingen medan vi vuxna dök i omgångar. Lugne och trygge dive mastern Fabri guidade oss som ju inte dykt på flera år. Hans lika lugna,

Vi har sett delfiner!
lördag 11 maj 2019 -

Hej! Vi har fullt upp med att ha ordning på nytt land, nytt språk och nytt boende. En ny värld för alla i familjen. Det går bra! Alla är helt slut på kvällen och somnar tidigt. Dels trötta av sol och värme, dels av typ dubblad kroppsaktivitetstid och dels jet-lag. Vi befinner oss i den

Familjesemester i Sydamerika

Familjesemester i Sydamerika

6 maj 2019 - 2 juli 2019

Vi åker till Ecuador, Galapagosöarna och Peru!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa