Häng i Cuzco
torsdag 28 december 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Vad nu, är vi tillbaka i Peru? Vi var ju där i vintras? Nej, men jag hann aldrig ladda upp de sista dagboksinläggen från resan och har inte haft tid förrän nu. Inläggen är dock skrivna offline samma dag som de skedde tillsammans med alla bilder. Jag skriver för att komma ihåg, som en back

Efter 6 månader, the return!
måndag 25 december 2017 - San Cristóbal, Galápagos Islands, Ecuador

Vad nu, är vi tillbaka på Galapagos? Vi var ju där i vintras? Nej, men jag hann aldrig ladda upp de sista dagboksinläggen från resan och har inte haft tid förrän nu. Inläggen är dock skrivna offline samma dag som de skedde tillsammans med alla bilder. Jag skriver för att komma ihåg, som

Ett förvrängd bild av historien.
fredag 10 augusti 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

Den tredje och näst sista dagen i Gdansk är över. En dag som mestadels spenderades på deras kända museum om andra världskriget. Vi hade tänkt avvara en förmiddag till detta projekt, men med tanke på hur stort det var blev det ett heldagsprojekt. Museet drevs av Polens myndigheter som ett

Halvdag i Sopot
onsdag 8 augusti 2018 - Sopot, Pommern, Polen

Så var även den andra dagen i Polen avklarad. En på många sätt lugnare dag än igår. Inte för att vi har gjort lite idag, det beror snarare på att gårdagen var mastodontisk.Dagens främsta etapp var den halvdag vi spenderade i den kända badorten Sopot. Gdansk ingår i en så kallad

Första dagen i Gdansk
tisdag 7 augusti 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

Gdansk 7 augusti 2018Så är då första dagen av vårt Polenäventyr över. Vilken otroligt vacker stad!Målet idag var rekognisering och att spana in staden. Eftersom mamma fixar allt hade hon lyckats leta reda på en guidad tur där guiden pratar svenska - perfekt! Vi började med att kolla på

God jul och gott nytt år!
torsdag 28 december 2017 - Unnamed Road, Galápagosöarna, Ecuador

Saint Christopher 24/12 2017 God jul! En lång dag går mot sin ända och detta var den sista dagen på Galapagosöarna, eller islas de Christopher Columbus som de tydligen heter officiellt. I sann julanda vaknade hela familjen upp vid 06.45 för att mötas av 23 grader och solsken. Efter frukost

Fågelön
torsdag 28 december 2017 - Galápagosöarna, Ecuador

Espanyola 23/12 2017 Galapagos dag 6Ytterligare a day in paradise. Det märks att detta är en aktiv semester för nu börjar energin tryta hos de flesta. Jag och pappa sov en timme efter lunch och har nu gått och lagt oss före klockan nio, något som inte hänt på flera år. Dagen spenderades

Sköldpaddssex och hajar
torsdag 28 december 2017 - Unnamed Road, Galápagosöarna, Ecuador

Floriana 22/12 2017 Femte dagen avklarad. Tidig förmiddagstur till Floriana. Vi hann bland annat se ett par flamingos, lavaödla och härmskrika (endemiska såklart). Stranden vi steg ned på var grön och fullständigt oorganisk, det vill säga den byggdes upp av vulkanisk sten. Denna strand

Jättesköldpaddor, need I say more?
torsdag 28 december 2017 - Santa Cruz Highway, Galápagosöarna, Ecuador

Santa Cruz 21/12 2017 Galapagos dag 4Tyvärr lyckades jag och brorsan insjukna i häftig magsjuka under denna dag, så min dag spenderades i fosterställning på båten. Jag har hyrt in fadern att skriva om deras äventyr. Lång nattlig båttur i gropig sjö mot ön Santa Cruz. Ankrar upp på

Pingviner, vulkaner och träning
onsdag 27 december 2017 - Galápagosöarna, Ecuador

Santiago/Bartolome 19/12 2017 Galapagos dag 2Idag var den första heldagen på Galapagos. En dag som kan sammanfattas med meningen: Jag har gjort så mycket att jag 21.15 på kvällen klipper med ögonen. Vi bor på en båt och var som sagt igår på ön Seymour. Under natten har vi förflyttat

Gdansk (plus Peru som jag inte postat tidigare)

Gdansk (plus Peru som jag inte postat tidigare)

7 augusti 2018 - 12 augusti 2018

Ecuador och Peru

Ecuador och Peru

14 december 2017 - 3 januari 2018

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linus uppdaterar sin resa