springbokii
torsdag 12 oktober 2017 - Springbok, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårdagens middag avslutades med en sån här - en flytande After eight.

Mil, efter mil, efter mil.
onsdag 11 oktober 2017 - Springbok, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

6,30 timmar o 56 mil senare har vi kommit fram till Springbok 10 mil söder om gränsen till Namibia. Första delen av resan gick genom ett grönskande landskap med många vinodlingar. Sen blev det allt kragare ju längre norrut vi kom men också häftigare. Jag har parkerat mig i baksätet o

Pingviner & där två hav möts
tisdag 10 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Äntligen stod vädret oss bi 😎. Vi har haft en härlig dag o åkt ut till Goda hoppsudden. Hämtade bilen på fm sen körde vi ner mot Afrikas sydlig udde. På vägen stannade vi till vid Boulders beach o tittade på pingvin.

Hop on hop off
måndag 9 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Istället för Robben Island ägnade em till att utforska stan med hjälp av hop on hop off bussen. Det blev både en tur i den centrala delen o en längre tur runt Taffelberget o beacherna väster om stan- det blåste riktigt ordentligt med stora häftigt vågor

Missräkning
måndag 9 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Igår upplevde vi Taffelberget i dimma o regn o idag när vi hade bokat en tur ut till Robben Island så blåste det så mycket så att färjan ställdes in. Vi fick nöja oss med att se Robben Island på avstånd

En dag i sol o regn
söndag 8 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagen började i sol med god frukost ute i även om temperaturen inte var mer än 16-17 grader. Promenad ner till Waterfront med många söndags lediga människor. Sen taxi till kabinbana upp till Taffelberget. Molnen tätnade men vi hann få se på utsikten innan dimman o regnet kom. Promenaden

Nu är vi här 😀
lördag 7 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är vi äntligen här efter 16 tim resa. Mellanlandning i Addis var intressant, speciellt säkerhetskontrollen som var ett skämt. På sena em har vi tagit en promenad i de centrala delarna av staden o jag har hunnit avsmak  det sydafrikanska vinet, både bubbel o det röda.

Namibia 2017

Namibia 2017

6 oktober 2017 - 27 oktober 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Carolina uppdaterar sin resa