Att njuta av varje dag
torsdag 29 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag har vi inte gjort så mycket men vi har ändå njutit av semestern. På förmiddagen tog vi en promenad. Självklart med kortleken i handväskan. Vi hittade en restaurang och käkade hyfsad thailändsk mat; biffsallad och kyckling med paprika och svamp. Vi stannade en stund, spelade kort och

På böljan, den turkosa.
onsdag 28 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag tog vi en båtutflykt med snorkling. Vi startade vid 14-tiden och kom hem vid 20. Vi gjorde fyra stopp, då man fick bada från båten, låna havskajak eller SUP samt hoppa från taket. Det blev en jättemysig dag. Strålande solsken som glittrade i havet och 25-30 glada och trevliga

Sol och regn
tisdag 27 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Efter provning av första skjortan, som satt som en smäck på min bredaxlade make, så tog vi en longtailbåt till Phra Nang stranden. Klart vatten, som förmodligen var 28 grader eller mer, kritvit mjölig strand och väldigt vackert men mycket folk. Totalt ocharmigt. Vi uppskattade inte att

Varma källor och tonfisktartar
måndag 26 november 2018 - Krabi, Thailand

Dagen startade med sovmorgon och ett besök hos skräddaren för att beställa jobbskjortor åt Magnus. Resten av förmiddagen spenderade vi längs strand-gå-gatan. Vi stannade för en lunch på stranden innan vi begav oss tillbaka till hotellet.På eftermiddagen hyrde vi chaufför/bil för att ta

T-shirts och munkar
söndag 25 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag gav jag Krabi en ny chans. Efter frukost tog vi oss ut för att upptäcka Ao Nang och vi började med att gå längs strandpromenaden. Vi insåg ganska omgående att stranden var urtrist och bestod endast av en smal remsa med sand. Inte många turister sågs solbada här. Utöver det verkade

Nästa semester
lördag 24 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Nu har vi lämnat H Y och kommit fram till Krabi. I princip sov jag mig igenom sex timmars bilresa. Förkylningen hänger tyvärr i och vi har idag pratat med dykinstruktören. Så länge jag är förkyld får jag inte dyka. Man får ju heller inte dyka för nära inpå en flygning så våra

Vatten-fest ikväll
torsdag 22 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Kände mig något bättre i förkylningen imorse men har kliat sönder mina ben i natt. Hur som helst får man en fantastisk start på dagen med den här utsikten från sängen. Lunch idag blev på Kritsna House och den här gången blev det inte helt lyckat. Till förrätt beställde vi någon

Kuriosa
onsdag 21 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Förkylningen är ett faktum. Ögon och näsa rinner ikapp och förkylningsastman är störande. Det är skönt att vi inte har något mer inplanterat innan vi på Lördag lämnar Huai Yang, så jag kan vila.Imorse vaknade vi till havets dunder, det blåser lite mer och vågorna är högre och

No pain, no gain - djungeltrekking
tisdag 20 november 2018 -

Jag vet inte riktigt hur jag ska inleda det här inlägget men för att ta det från början så vaknade jag med halsont och nästäppa. Det kändes så där eftersom vi hade bokat en utflykt till grottan Phraya Nakhon idag. Det är ungefär en timmes bilfärd norrut och taxichauffören skulle

Snorkling och sköldpaddor
måndag 19 november 2018 -

Åh, vilken fantastisk dag vi har haft! Det är nästan så att jag förväntar mig att något hemskt ska hända eftersom vi har det så oförskämt bra. Idag var vi på snorkelutflykt till Koh Talu. Först en timmes bilresa till båten vi skulle åka med. Det var en speadboat som väntade på oss

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Thailand, Laem Maem Phim

Thailand, Laem Maem Phim

24 juni 2016 - 23 juli 2016

En efterlängtad lång-semester med HELA familjen. Vi ska njuta av bad, värme, lek, god mat, böcker och lata dagar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa