Reflektioner och iakttagelser
lördag 17 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Att byta miljö och kanske särskilt för en lite längre period får mig att reflektera över likheter, olikheter, självklarheter och annan sorts problemlösning än hemma. Jag tänkte dela med mig av några reflektioner som förmodligen inte är till någon nytta för någon. Varje kossa har

Marknadsdag Del 2
fredag 16 november 2018 - Prachuap Khirikhan, Thailand

På eftermiddagen drog vi iväg till provinsens huvudstad för att gå på nattmarknad. Det innebär att stånd är uppställda längs nästan hela strandpromenaden från 17-tiden och några timmar in i mörkret. Här kan man hitta ALLT. Vi såg t ex ett stånd som sålde fjärrkontroller i olika

Marknadsdag Del 1
fredag 16 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag var vi uppe med tuppen för att besöka byns marknad innan frukost. Det var mycket folk i rörelse men det var ändå inte trångt. De många dofterna och odörerna som blandades i den varma luften höjde förväntningarna. Kryddor, räkor, frukt, kött och grönsaker var upplagda på långa

Wat Tang Sai
onsdag 14 november 2018 -

Idag gjorde vi en utflykt till Wat Tang Sai som ligger 45 min söderut men fortfarande vid kusten. På vägen dit åkte vi genom flera små byar. Taxin stannade vid foten av kullen på vilken templet låg. Där fanns också en Big Buddah och två gigantiska krigare i mosaik. En lutande promenad

Avkoppling idag
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag har vi haft en riktigt härlig förmiddag. Vi tog en varsin helkroppsmassage och sen tog jag fotvård, pedikyr och manikyr medan Magnus tog en öl på restaurangen bredvid. Det var så skönt. Man ligger på sätt och vis utomhus, under ett halmtak, och hör tuppar och kossor i närheten medan

Doris och Sally
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder på Villa Arunas ”vovvar”. De håller mestadels till på vårt område som består av tio hus men springer fritt. Jag tror att de heter Doris och Sally. De kom hit som valpar och har uppfostrats av alla som bor på området men mest av de som bor i 2:an och av

Biff med röd curry
onsdag 14 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Jag måste bara berätta om dagens lunch. Vi åt en lite senare lunch efter sightseeing på förmiddagen. Det blev hos en av våra favoriter ”Mr Klea”. Maten är som vanligt otroligt god men idag tror jag att vi åt den godaste röda curry vi någonsin ätit! Det var så galet gott och jag

Det börjar spåra ur
onsdag 14 november 2018 -

Ja, vad kan jag säga? När man redan kl 10.50 har gjort klart dagens sightseeing (besök i tempel) och man sitter med en läskande drink intill havet och spelar spel är det något som inte stämmer, men vad?Har man utvecklat osunda dryckesvanor? Har man gått upp alldeles för tidigt med tanke

Musen/råttan är död!
tisdag 13 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Det är mitt fel att musen/råttan nu är död. Den dog diskmaskinsdöden. Jag är så ledsen att den dog en plågsam död men jag såg den inte när jag startade diskmaskinen igår. Imorse hittades den av Magnus. Om den ändå hade nappat på vaktmästarens kanelbulle-bete i låd-fällan. Då

Back to back meetings
måndag 12 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag kör vi ”back to back meetings”. Vi kämpar på här trots semester! 😅Imorse vaknade vi till strålande solsken och åt frukost på verandan, lyssnandes till vågornas brus. Nästan som meditation. Efter det tog vi oss bort till en liten rese-byrå och bokade in en utflykt till imorgon.

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Thailand, Laem Maem Phim

Thailand, Laem Maem Phim

24 juni 2016 - 23 juli 2016

En efterlängtad lång-semester med HELA familjen. Vi ska njuta av bad, värme, lek, god mat, böcker och lata dagar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa