Hej då Asien, för denna gång!
torsdag 3 augusti 2006 - Bangkok, Thailand

Lite brunbränd, otroligt trött och med en tjugo kg tyngre packning är jag nu redo för hemfärden. Om tre timmar bär det av till flygplatsen, men innan det är dags för avfärd anser jag det vara dags att utvärdera och fundera lite kring de senaste sju, åtta veckorna. Vi reste hemifrån på

Nu är det äntligen dags!
måndag 31 juli 2006 - Bangkok, Thailand

Hej! Efter en helt underbar vecka med sol och bad på koh samet har vi nu landat i bangkok, igen! vi har hittat ett billigt hotell bara ett stenkast från den stora shoppinggatan i bangkok, siam square. de sista dagarna ska nu febrilt ägnas åt att förnya innehållet i den nästan tomma

jaaa..!
fredag 21 juli 2006 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Hej! Nu befinner vi oss i hua hin, där den thailändska kungen har sitt semesterhus. här är fint, och stränderna är helt underbara. vit, mjuk sand och ganska klart vatten. för att vara regnsäsong. stället är litet, och ganska mysigt, men det är garanterat ingen stad för backpackers.

Kajaktur
söndag 16 juli 2006 - Railay Beach, Krabi, Thailand

Hej! Idag har vi varit ute pa äventyr! vi har paddlat kajak en heldag vid kusten ca 20 mil norr om krabi. det var underbart väder dagen till ära, och vattnet var lugnt och fint. vi paddlade in i en mangrooveskog som var rikligt befolkad av apor, vilka ville åka med oss i båtarna. löjlig som

Tillbaka till medvetandet

Hej! Har inte skrivit dagbok på ett tag eftersom jag varit sjuk, och legat i feber de senaste fem dagarna. det är verkligen inte kul att vara sjuk i ett så varmt land. jag är dessutom en pesron som blir väldigt kräsen vad gäller maten när jag är sjuk, så jag har levt på cornflakes o

tisdag
tisdag 4 juli 2006 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej! Tiden bara rinner iväg när man inte gör något speciellt. Det är redan tisdag, och om allt går enligt planerna är vi på väg bort från denna ö på torsdag eller fredag. Då har vi tänkt ta oss till en stad vid kusten som heter Surat Thani. Det är mittersta thailands knytpunkt.

Flumö?
söndag 2 juli 2006 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Hej! Nu har vi äntligen förflyttat oss. Ett stenkast rån koh samui, men ganska mycket annorlunda. hittills, iaf! Vi har hamnat på koh phangan, thailands mesta partyö! det är hit man ska styra kosan om man vill vara en riktig backpacker, har vi hört. dessutom är det kännt för att vara en

Kvar pa samma stalle
fredag 30 juni 2006 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hej hej! Med mig är allting bara bra. Dessvärre gäller inte samma sak för jonas, som ligger i vår bungalow och försöker svettas ut sin feber. Igår tiog våra ipren slut, så imorse begav jag mig ut för att skaffa ngt liknande, fast thailändskt. Mannen som äger stället där vi bor var

Myggbett och feber
torsdag 29 juni 2006 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hej! Nu har vi bott på samma ställe i tre, snart fyra, nätter. det känns bra att inte stressa iväg till nästa ställe direkt, eftersom det varit lite för mycket resor hittills. den främsta orsaken till varför vi stannat så länge just här är inte pga den vackra naturen och stränderna.

ösregn och trafikkaos
söndag 25 juni 2006 - Bangkok, Thailand

Hej! Igår anlände vi till bangkok, igen. när vi kom regnade det. suck! efter ett tag började det blixtra, och därefter kom åskan. vi har vant oss vid åskan nu, för det har regnat och åskat ca 2/3 av alla dagar vi spenderat i asien hittills. undrar om det är bättre väder i

Happy New Years!

Happy New Years!

31 december 2010 - 5 januari 2011

Jonas o Linda på äventyr!

Fantastic California

Fredericton, Kanada.

Smaragdön

Smaragdön

26 augusti 2008 - 29 augusti 2008

En snabb weekend till smaragdöns huvudstad.

Jonas & Linda Sydostasien

Jonas & Linda Sydostasien

12 augusti 2009 - 2 september 2009

På grund av Jonas höst i Japan ska vi ta en försemester i Sydostasien.

Teneriffa 1 vecka

Teneriffa 1 vecka

19 januari 2009 - 29 januari 2009

Reste till Teneriffa med flickvännen och hennes familj

Europa

Europa

1 januari 1990 - 1 januari 1994

Lite tripper med bil genom Europa, med familjen!

Thailand en tredje gång!

Thailand en tredje gång!

1 februari 2005 - 24 februari 2005

Thailand en ytterligare gång! För att fira pappas 50-årsdag.

Thailand andra gången

Thailand andra gången

30 december 2002 - 23 januari 2003

Olssons gillade Thailand! Familjen drar dit igen.

Thailand-my love!

Thailand-my love!

15 november 2000 - 4 december 2000

Thailand första gången.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa