Tjej från Umeå som gillar att resa. Senaste resa: Kalifornien och Las Vegas Nästa resa: Skottland
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Shanghai, Kina
Shanghai
söndag 30 juni 2013 - Shanghai, Kina

Jag klev upp tidigt igår morse och gick ner till the Bund. Där åt jag frukost med utsikt över tv-tornet innan regnet kom. I väntan på att några vänner från konferensen skulle höra av sig gick jag till Yuyuan trädgården. Lika fin som sist, men regnet förstörde känslan lite. Sedan

Dags att åka vidare
fredag 28 juni 2013 - Suzhou, Jiangsu, Kina

Efter fyra dagars konfererade och dagens utflykt till en trädgård så är Yersiniakonferensen slut. Om en timme åker jag till Shanghai för några dagars shopping och sightseeing. Tråkigt att säga hejdå till konferenskompisarna, men några kommer jag nog träffa igen. Vi ska eventuellt

Konferensens första dagar
onsdag 26 juni 2013 - Suzhou, Jiangsu, Kina

Hej! Jag har haft problem med Internet i några dagar och har därför inte skrivit. Eller det var iallafall vad jag trodde tills jag igår insåg att det bara var Facebook som inte fungerade. Kineserna och deras censur!... Resan gick bra och jag har det mycket trevligt på konferensen. Bör

St Vincent

Just nu befinner vi oss på den ö där denna resa började för drygt 2 veckor sedan St Lucia. Här ska resans sista dygn avnjutas på Margot Bay dive and beach resort. De senaste två dygnen här vi bott i Kingstown, St Vincent. Hotellet var en mindre katastrof o förtjänar ingen omnämning.

Bequia - Tobago Cays
torsdag 27 december 2012 - Bequia, Charlotte, Saint Vincent och Grenadinerna

Juldagen blev en lugn tillställning. Vi rörde oss endast mellan hotellet o stranden, o njöt av snorkling, läsning o en skräckfilm på kvällen. Idag hade vi bokat in en båttur till Tobago Cays (en ögrupp). Vi tyckte vi var smarta när vi hyrde en egen båt så att olle samtidigt kunde

Bequia - Julafton, en dag som alla andra dagar
måndag 24 december 2012 - Bequia, Charlotte, Saint Vincent och Grenadinerna

Det är svårt att få någon julkänsla här i Karibien. Jag vet väl iofs inte om vi ens försökt. Vi har ju lixom frivilligt skippat julen i år. För att ändå göra dagen lite mer speciell bokade vi in oss på ett dyk idag. Eftersom jag saknar licens fick jag gå igenom en liten utbildning

Bequia -GodJul!
måndag 24 december 2012 - Bequia, Charlotte, Saint Vincent och Grenadinerna

Hemma hos er är det redan julafton. Här är klockan ca 22.20 o vi gör oss redo för sängen.Tanken var att vi skulle lägga upp en hälsningsfilm som vi spelade in idag, men det funkar inte via plattan... Så istället önskar vi er en riktigt God Jul här. Hoppas att ni får en mysig dag o ät

Bequia
lördag 22 december 2012 - Bequia, Charlotte, Saint Vincent och Grenadinerna

Det blev tidig uppstigning imorse o flyg via Barbados till St Vincent. Vi har kommit in i den karibiska manjana-lunken o orkade inte stressa upp oss särskilt mycket trots att första flyget var ca en timme sent o vi inte fick någon som helst information. Alla våra transporter blev försenade

Dominica - Lugnt
torsdag 20 december 2012 - Rosalie, Saint David Parish, Dominica

Vi njuter av det lugna livet på resorten. Här i Rosalie bay finns inte mycket annat att göra. Igår var vi med på en liten matkurs o njöt sedan av det vi gjort på hotellets onsdagsmingel. Imorse klev vi upp tidigt o gick med på en kort hike för att se utsikten över viken. Tyvärr var vårt

Dominica - Rossau o snorkling
onsdag 19 december 2012 - Rosalie, Saint David Parish, Dominica

Att ta sig runt i Karibien är mycket dyrare än vad vi kunnat föreställa oss (allt annat också för den delen). Imorse gjorde vi därför en egen utflykt. Vi fick billig skjuts med en kille från hotellet in till Dominicas huvudstad Rossau o tog oss sedan vidare till Champagne reef för att

Suzhou och Shanghai

Suzhou och Shanghai

23 juni 2013 - 1 juli 2013

Karibien

Karibien

13 december 2012 - 31 december 2012

Linda o Olle bojkottar julen o hoppas på sol, bad o äventyr i Karibien.

Skottland

Skottland

1 september 2012 - 9 september 2012

Konferens i Glasgow inleds med några dagar i Edinburgh.

Kalifornien och Las Vegas

Kalifornien och Las Vegas

13 juni 2012 - 11 juli 2012

Linda åker på konferens i San Francisco och Olle följer med. :)

Vietnam - Kambodja - Thailand

Vietnam - Kambodja - Thailand

7 mars 2011 - 29 mars 2011

Linda och Olle flyr vintern.

Brasilien (sol, bad och konferens)

Brasilien (sol, bad och konferens)

21 oktober 2010 - 1 november 2010

Min första Yersinia-konferens!

Aten och Spetses (kurs)

Aten och Spetses (kurs)

28 augusti 2010 - 11 september 2010

Linda och Jenny åker på kurs på Spetses. Självklart utnyttjas jobbförmånen med några dagar i Aten före och efter kurs.

Prag

Prag

11 juli 2010 - 16 juli 2010

Barcelona

Barcelona

7 juni 2010 - 12 juni 2010

Linda och Olle åker till Barcelona för sight seeing, sol & bad och nöjesfält!

Lissabon

Lissabon

30 oktober 2009 - 3 november 2009

Långweekend i Lissabon för att hälsa på Sahra.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa