Besök i Stone Town
fredag 21 juli 2017 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Förmiddag med bad, strand och pool. Temperaturen behaglig runt 28grader.Strul med Anders mage resulterade i doktorbesök på grannhotellet. Ordinerades förutom antibiotika även gingerte med socker och lime tillsammans med kokt ris och ljust toast. Sådär kul, men all den goda maten smakar

Stranddag
onsdag 19 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Anki o Anders började dagen med att jogga söderut på den breda stranden där vattnet sjunkit undan. Efter 3km tog den fina sanden slut och gamla döda korallrev tog över. Det gick att springa ytterligare knappt 2km, sedan tog det stopp. Passade oss bra att vända, det var varmt! Anders bra bit

Mot Zanzibar
måndag 17 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Nu är vi så sugna på att koppla av och njuta efter 3 dagars ganska krävande aktivitet och många intryck på tanzaniska landsbygden. Det känns kul att komma utanför turiststråken och uppleva vardagen, men nu vill vi till Zanzibar och slappa vid Indiska oceanen.Keybwanas far ska vara

Start på 2-dagarsvandring
lördag 15 juli 2017 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Vi har packat ryggsäckarna för en natts kall övernattning och åker upp en bit med Keys van innan vi startar vandringen i behagligt klimat. Det går brant uppåt medan Key stannar till då och då och visar på olika växter och dess förträfflighet mot både det ena och andra. Vi passerar

Resa mot Usambarabergen🗻
torsdag 13 juli 2017 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Tillbaka ur wifi-skugga, nu ska vi skriva ifatt👍 Vi startar från härliga Tloma-lodgen 07:30. Mushi ska köra oss hela vägen till Lushoto med safarijeepen. Han varnar oss för en låång resa, och det blir det...Samma väg tillbaka via Manyara och Arusha. Där stannar vi vid ATM för

Sista safaridagen
onsdag 12 juli 2017 - Ngorongoro, Arusha, Tanzania

Ännu en tidig start, regndroppar på vindrutan uppför kratersluttningen med regnskogsaktig vegetation.Höga förväntningar på safarifinalen. 250 km2 (?) yta omgärdat av 600m branta sluttningar där mängder av djur strosar omkring. Det blev flera fina spaningar på lejon, bl a en hane som låg

Tillbaka mot civilisationen
tisdag 11 juli 2017 - Ngorongoro, Arusha, Tanzania

Tidig start från Mbalageti. Riktigt bra frukost långt ute i Serengetis västra korridor. Får reda på att de får leveranser en gång i veckan, kräver sin logistik.... Mysig soluppgång vid frukosten och fotosession vid poolen innan vi påbörjar resan österut.Idag ska vi tillbaka till

Safaribilder
måndag 10 juli 2017 - Serengeti, Mara, Tanzania

Lite bilder från dagens game drive. Höjdpunkten var lejonen, 3 honor och 5 ungar som låg och slappade under ett buskage.

Toyota Landcruiser rules
söndag 9 juli 2017 - Mbalageti Safari Camp, Shinyanga, Tanzania

Vi lämnade Lake Manyara och en underbar lodge vid 07.10 imorse. Vår guide och chaufför Mushi förvarnade oss om en tuff och lång resa. Det fick vi😎  Normalt borde vi haft lunchbox med oss fick vi reda på, men vår plan var att äta lunch väl framme på lodgen i Serengeti.Visade sig att

Mot Serengeti
söndag 9 juli 2017 - Lake Manyara nationalpark, Manyara, Tanzania

Efter en skön natts sömn och härlig frukost lämnar ni nu för Serengeti😀

5A Lindvall i Tanzania 2017

5A Lindvall i Tanzania 2017

7 juli 2017 - 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anders uppdaterar sin resa