Storstadspuls i Singapore
torsdag 30 mars 2017 - Singapore

När vi kom fram till hotellet upptäckte vi att poolen var avstängd och skulle vara det i två veckor, dessutom var rummen klaustrofobiska så vi bad om att få checka ut och vi fick snabbt hitta ett nytt boende. Väl framme på hotell nummer två inser vi direkt att det var rätt beslut att

Bali och vänner
måndag 27 mars 2017 - Bali, Indonesien

Landade på Bali tidigt på morgonen efter en lång och jobbig natt på Singapore flygplats. Hittade inget bra ställe att sova på så jag flyttade runt mellan olika fåtöljer och liknande. Väl framme på Bali möttes jag av tusen taxichaufförer som alla tjatade om att jag skulle åka med dem,

El Nido, Palawan.
söndag 19 mars 2017 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

I hela nio dagar har jag varit i El Nido som ligger på ön Palawan i Filippinerna. Det var en vecka sedan jag lämnade stället så jag kommer inte riktigt ihåg allt jag varit med om men jag ska försöka få ihop ett inlägg ändå. Jag åkte ett direktflyg dit från Cebu city, vilket är en ny

Cebu, Bohol och regn
söndag 12 mars 2017 - Cebu, Centrala Visayas, Filippinerna

Från en relativt lugn tid på Boracay till en intensiv och äventyrlig vecka på öarna Cebu och Bohol. Jag började med fyra dagar i Cebu city, min plan var att inte alls tillbringa så mycket tid i denna stad utan ta en heldagstur till grannön Bohol för att göra en såkallad countryside

Mångsidiga Boracay
fredag 3 mars 2017 - Boracay, Malay, Västra Visayas, Filippinerna

Jag har alltså nu bytt land, från Thailand till Filippinerna. Mitt första resmål var Boracay som är en liten men väldigt livlig och turistig ö. Jag hade väldigt höga förväntningar på detta ställe och visst var det vackert på vissa ställen men alldeles för livat och intensivt.

Snabbvisit på Koh Lanta
tisdag 21 februari 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Jag är inte så bra på att uppdatera denna dagbok i tid, det var ungefär 5 dagar sedan jag lämnade Koh Lanta. Var där i endast 2 dagar, mest som en mellanlandning. Ön är rätt stor och det blev en stor skillnad med tanke på att ön jag var på innan var väldigt liten. Jag gjorde inte så

Koh Mook och Koh Kradan
söndag 19 februari 2017 - Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Har haft 4 härliga och väldigt lugna dagar på ön Koh Mook som ligger utanför Trang i Thailand. Här finns det inte så mycket mer att göra än att sola, bada och äta mat. Det är en liten ö med cirka 2000 invånare, bilar finns det inte utan alla kör moppe. Det finns heller inte någon

Snart avverkat första resmålet
tisdag 14 februari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Detta är i min sista dag i Ao Nang, ett ställe jag stannat på längre än vad jag tänkte från början. Detta på grund av att jag tycker det är lite jobbigt att byta ställe, man ska bo in sig och lära sig hitta osv, eller så är jag kanske bara är lite bekväm och feg såhär i

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

Thailand-Filippinerna-Bali-Singapore

7 februari 2017 - 31 mars 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linn uppdaterar sin resa