Jag heter Linn och jag ska åka till Salamanca, Spanien i tre och en halv månad för att läsa spanska.
hemstad Jönköping N, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien
Vardag.
onsdag 14 april 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

Hej hej! Varför jag inte skrivit på ett tag är för att det inte har hänt så värst mycket. Det är galet hur fort man kommer in i en vardag. Visst, jag är inne på min 15 vecka här, men ändå. Allt känns som hemtamt nu. Både bra och dåligt. Förra veckan hade jag jätteont i huvudet -

Påsk i Spanien
lördag 3 april 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

Hej igen! Nu är det påsk i Spanien vilket är minst sagt annorlunda. jag har inte sett en enda fjäder, inte ett enda ägg (ja, förutom det som mina föräldrar hade med sig), inga påskkort, inga påskhäxor... känns lite konstigt. Men istället har jag ju sett femtioelva processioner med

Våren är här!
söndag 21 mars 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

Haha, jag kanske redan har skrivit om det i mitt förra inlägg, men äsch; våren är här! Det är 15-20 grader varmt och sol och det är supertoppen. För spanjorerna är det fortfarande kallt och vissa av damerna går fortfarande omkring i pälskappor (hjälpes, de måste dö av värmeslag)

Våren är här!
söndag 21 mars 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

Livet rullar på.
söndag 14 mars 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

Hej hej! Den här veckan har allt bara rullat på som vanligt; känns lite konstigt att ha ett spanskt "vardagsliv". Men jag gillar't. I måndags köpte jag mig ett gymkort på ett gym som heter något så ospanskt som "Splashtic". I princip alla som jag känner som tränar här i Salamanca

Halvlek

Hola hola. Nu har halva tiden här i Spanien flugit förbi. Det känns både bra och dåligt, för den här veckan har jag haft ganska mycket hemlängtan, men samtidigt trivs jag så himla bra här att jag bara vill stanna föralltid. Staden med omgivningar är så himla vacker och det finns

El tiempo loco och mycket mer
söndag 28 februari 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

Hej hej igen. Ytterligare en vecka har gått, en bra men ganska vanlig vecka. Jag har gått i skolan, träffat folk och bara gått omkring och upptäckt Salamanca. Man har verkligen börjat finna sig i sin nya livsrytm, den spanska livsrytmen, som faktiskt skiljer sig markant ifrån den svenska.

Madrid, finbesök och mycket mer
söndag 21 februari 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

¡Buenos días! Ytterligare två veckor har förflutit, snabbare än vad jag någonsin kunde föreställa mig att de skulle göra. Förra veckan hade jag "el examen" för min nivå, vilket gick jättebra - nemas problemas. Sen på fredagen begav jag mig med buss mot Madrid för att möta upp

Salamanca, Salamanca..
söndag 7 februari 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

Salamanca - te quiero. haha. Den här veckan har verkligen varit toppenbra! I måndagas fick jag veta att min examen hade flyttats till nästa vecka för att vi inte hade hunnit med allt som provet kommer att bestå av - skönt för mig. Så den här veckan har jag hunnit med att sightsa

Ytterligare en vecka i Salamanca
söndag 31 januari 2010 - Calle Lugo, Salamanca, Kastilien och León, Spanien

Hej hej! Nu har ytterligare en vecka gått och jag har verkligen INGEN ANING om vart tiden tog vägen. Ena stunden var det måndag morgon och i nästa stund var det söndag kväll. Nåja, det måste ju ändå innebära att det har varit en rolig vecka. Och att jag trivs här. Vilket jag verkligen

Salamanca

Salamanca

11 januari 2010 - 30 april 2010

Åker till Salamanca i 4 månader för att plugga spanska och uppleva Spanien. Håll till godo med denna: [link url=http://www.youtube.com/watch?v=oDbAxhV2ofM&feature=player_embedded]www.youtube.com/watch?v=oDbAxh...[/link]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linn uppdaterar sin resa