Dagdrömmar. Musik. Fotografi. Solsken. Kärlek. Skratt. Borta bäst och hemma bäst.
hemstad Östersund, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
En kopp chai i storstadsnatten med langkalsongerna pa
fredag 22 januari 2010 - New Delhi, Delhi, Indien

Det har ar den sista hela dagen i Indien. Den har spenderats pa ett flygplan i fem timmar fran Trivandrum i soder till New Delhi. Kylan slog emot oss direkt nar vi klev av vid huvudstadens stora flygplats. Tog oss till Anoop hotell dar resan startade for drygt en manad sedan. Kanns lange sedan

Avsked och nya resmal
torsdag 21 januari 2010 - Thiruvananthapuram, Kerala, Indien

Det blev ett lite vemodigt avsked av Mans, Selina och Jake igar kvall da de tva hoberna (Lisa+Linn) stod redo med ryggsackarna och reste ivag mot tagstationen. Kanns som att vi fem rest tillsammans jattelange nu, och vi har haft det sa himla fint. Jag tog en sista promenad langs klippvaggen igar

Yoga-morgon
tisdag 19 januari 2010 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

I morse tassade jag och Lisa upp innan atta for att antligen fa prova pa yoga vid ett hotell i narheten. Uppe pa det halmkladda taket lag mattor utspridda pa golvet och vi fick vara med pa en tva timmars yogalektion trots att vi var nyborjare. Helt otroligt underbart var det! Yogalararen var

Varkala beach
söndag 17 januari 2010 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Om Goa var vackert, sa ar det ingenting mot det har! Goas langa mjuka strander har nu bytts ut mot klippor, palmer, helt underbart vacker natur och en liten liten strand dar man kan bada. Vagorna ar enorma och havet kanns oandligt nar man blickar mot horisonten. Helt breathtaking! I gar morse klev

Kerala
fredag 15 januari 2010 - Kochi, Kerala, Indien

Nu ar jag pa benen. Och vi befinner oss annu lite langre soderut i detta stora land. Det kanns i den kvava kvallsluften som klistrar sig mot huden. Jag har varit sangliggande i 36 timmar och lite till. En helvetisk turistmagsjuka skulle jag kalla det. Det borjade i forrgar kvall da magen kandes

GOA
tisdag 12 januari 2010 - Ella, Goa, Indien

Nu befinner vi oss alltsa i goa Goa. For nagra dagar sedan satt vi pa Mumbai tagstation och vantade bland massa Indiska familjer som ville halsa och barn som ville busa. En kvinna kom fram och pratade och sedan ville hon ge mig ett halsband, men jag sa att det var vackrare pa henne. Tagresan fran

Pa vag soderut
fredag 8 januari 2010 - Bombay, Maharashtra, Indien

Gissa var vi befinner oss nu? I Mumbai, i varmen, antligen! Tog taget fran Varanasi igar vid 11.30, denna gang i en lite lyxigare klass an forra gangen (da det kandes som att vi befann oss inuti en kalkonbur) eftersom resan skulle ta 24 timmar. Renligheten, filten, lakanen och utrymmet var vart

I staden vid heliga Ganges
onsdag 6 januari 2010 - Varanasi, Uttar Pradesh, Indien

Nu befinner vi oss alltsa i staden Varanasi, som jag hade fatt for mig var nagon sorts vit lysande och lugn stad eftersom jag hort att den var helig. Men vi kan saga att jag tankte lite fel dar. Har ar precis lika livat och skrapigt som de andra staderna jag besokt. Vi anlande i gar formiddag

Hejda Agra
måndag 4 januari 2010 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Ar vi i Indien eller ar vi pa Nordpolen? Mina tar har blivit ororliga isklumpar och nasan har tagit formen av en rod potatis sa man kan ju undra. Trodde faktiskt inte att det skulle vara sahar kallt, men varfor klaga, snart aker vi soderut dar varmen finns. Och trots kylan som just nu biter i

Resplaner
lördag 2 januari 2010 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Nu ar det middagstid och bade Mans och Lisa pa benen, litegrann iallafall. De sitter har vid varsin dator bredvid mig och Lisa har atit Banana curd idag (yoghurt och banan) som hon verkar fa behalla. Hoppas det ar over nu! Tyvarr borjar jag kanna mig lite illamaende sa jag ska snart bege mig upp

INDIEN

INDIEN

28 december 2009 - 22 januari 2010

LINNDIEN! Adventures! Jag och mina vanner Lisa och Mans reser ivag och blir borta drygt en manad. Ska ga dit nasan pekar.

Östafrika

Östafrika

20 januari 2009 - 30 mars 2009

Jag åker med mina klasskamrater och lärare från Afrikalinjen pa Birka Folkhogskola efter att ha läst fyra månader om Östafrika. Swahilil, Konflikter, hållbar utveckling, historia, kultur, politik, globalisering osv. Vi spenderar de två första veckorna tillsammans, besöker organisationer, Safari m.m, Sen åker jag och min vän Lisa på egna äventyr. Först till en s[b]kola för handikappade i Kiriko[/b] utanför Nairobi i två veckor, sedan vidare till Moshi, Tanzania på ett [b]hem för gatubarn [/b]2 veckor. Efter det besöker vi projektet [b]VI-skogen i Mwanza[/b] vid Victoriasjön med några klasskompisar. Efter en en vecka där åker vi tillbaka till Kenya och bestiger [b]Mount Kenya[/b]. De sista tio dagarna vilar vi upp oss på [b]Lamu[/b], en liten ö vid Kenyas kust. Så ser planeringen ut, men vi får se vad som händer. Tänker ta dagarna som de kommer och bara njuta =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linn uppdaterar sin resa