Dagdrömmar. Musik. Fotografi. Solsken. Kärlek. Skratt. Borta bäst och hemma bäst.
hemstad Östersund, Jämtlands län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Taj Mahal
torsdag 31 december 2009 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Tidigt imorse klev vi upp for att ata var frukost i form av stekt agg och rostat brod. Blev upphamtade av en sa kallad turistbuss vid sjutiden i den kalla och morka morgonen. Hade blivit lovade en frasch och bra buss som endast skulle ta 3 timmar, men istallet var satena svarta och resan tog det

Hektiskt intensivt fargsprakande DELHI
onsdag 30 december 2009 - New Delhi, Delhi, Indien

Hej! Nu ar klockan snart tio pa kvallen har dar jag sitter pa vart hotel och hor kvallstrafiken mullra och tjuta utanfor. Vi anlande igar vid lunchtid har och fick koa nagon trott timma for att komma in i landet for att sedan bli skjutsade till vart hotel som ligger mitt i centrum. Vi alla tre

Har borjar det
måndag 28 december 2009 - London, England, Storbritannien

Kanns att vi ar pa vag nu. Sitter pa flygplatsen och lyssnar pa all harlig dialekt och dricker for mycket kaffe. OJ tiden ar slut. Skriver senare.

HEJ SVERIGE!
tisdag 31 mars 2009 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Nu är jag tillbaka där min resa började och har jättesvårt att skriva Ä och Å för fingrarna drar hela tiden mot A. Det känns lite konstigt att vara tillbaka. Som en helt annan värld. Så mycket känslor snurrar runt i min mage. Lyckliga känslor för att jag fått vara med om den

Leaving on a jet plane, don't know when I be back again
måndag 30 mars 2009 - Nairobi, Kenya

Sista dagen i Kenya. Ikvall klockan 23.10 lyfter flyget. Och jag har lite separationsangest for att lamna allt. Men det finns ingenstans som hemma, sa det ska bli helt underbart att se mina kara pa perrongen nar taget rullar in pa Ostersunds station imorgon kvall. Dagarna pa Lamu rullade fort,

Paradisdagar pa Lamu
lördag 21 mars 2009 - Lamu, Lamu, Kenya

Den lilla on Lamu vid Kenyas kust ar stallet dar jag spenderat de senaste sex dagarna. Nar vi anlande med det lilla flyget i mandags akte vi bat till ett stort vitt hus vid stranden Shella. Klasskamraterna Ola och Karin motte upp oss och visade oss runt i det stora trevaningshuset. Och jag har

Bestigit Mount Kenya?
fredag 13 mars 2009 - Mount Kenya, Nyeri County, Kenya

Hur ska man kunna beskriva den har upplevelsen i ord? Kanns som en drom, men det ar sant, Jag har bestigit Mount Kenya! Och det kanns i benen vill jag lova. Idag haltar jag fram som en hona pa omma spruckna fotsulor. Men det ar det vart! Borjade aventyret pa mandagen, da jag legat vaken med

Lakarbesok & giraffkyssar!
lördag 7 mars 2009 - Nairobi, Kenya

Hej! Fyra dagar har gatt sedan sist jag skrev och jag har redan hunnit byta land, varit till lakaren och kysst en giraff. Tidig onsdag morgon (4 mars) vackte jag Lisa, invirad i mitt lakan med en tandsticka och sjong ja ma hon leva med min oerhort "finstamda" morgonrost. Lite presenter och en

Sista dagen i Moshi
tisdag 3 mars 2009 - Police Avenue, Kilimanjaro, Tanzania

Sitter har i min nysydda turkosmonstrade klanning som jag impulskopte tyget till och impulslamnadein till en harlig sommerska igar. "It's ready tomorrow, karibu!" och det var den. Lite stor over hofterna dar jag saknar lite afrikansk bredd, men fin anda. Vantar aven pa en annan klanning som inte ar

Ninapenda ndizi (i brist pa rubrikfantasi)
lördag 28 februari 2009 - Police Avenue, Kilimanjaro, Tanzania

Har just atit middag for 500 Tanzania shilling (4 svenska kronor, 10 om man raknar in avocadon och drickan till) En god pirog fran den sota mannen med grillen pa gatan som inte har en aning om vad hygien innebar.. hanterar pengar och mat samtidigt, skar maten med smutsiga knivar pa smutsigt bord

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linn uppdaterar sin resa