Hemresa
söndag 23 januari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Nu är väskorna packade och strax åker vi till flygplatsen och börjar den långa resan hemmåt. Till Singapore 8h flygtid och därefter Singapore - Köpenhamn 13 h. Så på tisdag morgon vid sju tiden beräknar vi vara i Köpenhamn. Håkan kör oss till flyget, kanske har vi övervikt i våra

Träff
fredag 21 januari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Lena, Anne och Elena m fl. Ni ska få se bilder så ni storknar.... Träff när den andra resenären är tillbaka. Kan ni redan nu hitta ett gemensamt daturm om ca en månad. Kram Lisbeth

Åter i Melbourne
fredag 21 januari 2011 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej ni där hemma.. Nu är vi tillbaka i Melbourne och blir här tills på måndag då vi reser hem till Sverige. Vi har sett stora albatrosser i Kaikoura och det är stort. Häls Lisbeth o Gustav

Stor besvikelse
tisdag 18 januari 2011 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Stor besvikelse, var dagstur, Gannet tour, som vi sa har sett framemot, ar installd pga daligt vader. Har osregnar och kraftig vind, det blir troligen vadret de sista dagarna innan vi reser hem, Vi har ytterligare en tur inplanerad, pa torsdag far se hur det blir med den Hals Lisbeth o Gustav

Franz Josef Glacier
lördag 15 januari 2011 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat inlandet för att komma ut till kusten. Kusten i det här fallet dramatiskt höga berg och har två glacier, och vi stannar vid den andra, söderifrån räknat, Franz Josef Glacier. Återigen har vi när vi lämnade Wanaka tagit oss igenom ett pass, Lindis pass, men den här

Wanaka frukost
onsdag 12 januari 2011 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Igår när vi kom till Wananka gick vi till turistinfon längs upp på huvudgatan, inte den nere vid sjön, där fick jag världens utskällning av turisvärdinnan. Jag frågade efter toaletten och hon blev rasande över att jag inte hade sett det timrade huset nere vid sjön!!!!!!! När vi väl

Milford sound NZ
tisdag 11 januari 2011 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Tisdag den 11 januari 2011 Dagstur med buss till Milford Sound, ca 30 mil enkel väg. Bussen gick vid 7.30 AM och vi var tillbaka vid 8 PM. En liten skraltig buss, kanske 25 år gammal, den hade trots allt bilbälten vilket känsdes tryggt, vägen är krokig, skyltat 100 km/h på raksträckorna

L'mnar Kaka point
måndag 10 januari 2011 - Kaka Point, Otago, Nya Zeeland

Måndag 10 januari 2011. Idag lämnar vi Nugget Wiew Kaka Point Motels, där vi har sovit 3 nätter. Vilket ställe så fin, vi såg stranden och hörde havets dyningar, rummen ligger mot stranden och öster och när solen steg upp strax för sex hade vi soluppgången direkt in i vårt rum.

Kaka Point
lördag 8 januari 2011 - Kaka Point, Otago, Nya Zeeland

Kaka Point är vackert nere vid havet, däremot mkt regn och kraftig vind. Ingen internet eller mobil utppkoppling men däremot genom hotellets hotspot. Var i går kväll ute vid Nugget Point Light house, såg massor av olika sälar, högt uppe på öar, kanske öarna var 50 m höga och ganska

NZ
torsdag 6 januari 2011 - Timaru, Canterbury, Nya Zeeland

Hur har ni det där hemma? Mer snö? Tillbaka i vardagen efter alla helgerna? Föresten så var det 42 grader varmt på nyårsaftonen!!! Vi har nu sovit mycket gott den första natten på NZ i en stad som Timaru. Det blev en tröttsam dag igår, upp tidig och till flyget. Vi flög med ett

OZ NZ

OZ NZ

14 december 2010 - 25 januari 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lisbeth uppdaterar sin resa