Once a backpacker, always a backpacker. Det stämmer verkligen, har man väl börjat resa så har man hela tiden ett sug efter att se nya platser, träffa nya människor, uppleva nya saker, äta god mat, ja ni vet...sånt man gör när man är på resande fot. Det bästa sättet är ju sedan att uppleva allt det fantastiska med människor som står en nära! Även om ni alla inte kan vara med oss personligen ute i vida världen, så känns det gott att kunna vara en del av varandras vardag genom denna sida! Sköt om er allihop! Puss o kram från Lisa o Magnus!
hemstad Sverige
Senast aktiv - från Karlstad, Värmlands län, Sverige
Filippinerna
lördag 21 april 2012 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Hola! Nu ar vi i Manila igen och spenderar var sista dag innan Hong Kong med shopping. Vi har ju inte skrivit nat om Filippinerna an sa vi far se om vi hinner med att skriva om allt nu eller om vi delar upp det:) Vi kom ju hit till Manila pa skartorsdagen. Det ar lite krangel med var flygbiljett

Borneo del 3
tisdag 17 april 2012 - El Nido, MIMAROPA, Filippinerna

Hej igen! Som vanligt langesen vi skrev men har i Filippinerna har vi inte haft tillgang till dator pa alla stallen och det finns bara el vissa tider pa dygnet. Men vi tankte gora skriva klart om resten av Borneo idag och sa skriver vi om Filippinerna imorrn. Later bra va? :) Senast avslutade vi i

Borneo del 2
tisdag 3 april 2012 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Hej igen! Gaaaaah!!!!! Har precis suttit och skrivit ett langt inlagg har som bara forsvann nar det skulle sparas!!! Denna sida ar sa jakla dalig, nasta gang far det bli en egen blogg istallet! Jaja, far forsoka sammanfatta igen da :) Senast vi skrev var ju ett tag sen och vi har gjort massor!

Borneo
fredag 23 mars 2012 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Hej hej! Nu har vi lyckats fa tid till en liten uppdatering igen! Vi ar nu tillbaka i Kota Kinabalu for en natt. Men vi spolar tillbaka tiden lite till nar vi forst kom hit.... Flygresan fran Sri Lanka flot pa bra, med mellanlandning i Singapore och Kuala Lumpur. Ett gang med grabbar i

Resten av Sri Lanka
lördag 17 mars 2012 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Halla dar hemma! Ok, aterigen ursakta att vi skrivit sa sallan! Inte det lattaste att fa till tid eller hitta dator nar man ar pa resande fot. Men vi ska bli battre!:) Vi har ju som ni sett lagt upp en del bilder, tyvarr ar det bara fran var lilla kamera som vi kan ladda upp, darav ar inte

Fran borjan
tisdag 6 mars 2012 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej! Antligen har vi fatt tillfalle att fa tag i en dator! Vi har haft en rivstart pa resan och befunnit oss utanfor civilisationen! Vi har ju vara tva vanner Janna och Emelie med i nastan tva veckor. De bestamde sig for att ta tva veckors semester med oss, vilket vi saklart tycker ar kul:) For

Sammanfattning av Thailand
lördag 25 februari 2012 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hej på er! Så var sista arbetsdagen på två månader gjord, lyxigt! Vi har varit hemma sedan förra onsdagen efter en väldigt bra semester i Thailand med familjen Lind+Elm. Koh Chang bjöd på slappa dagar på stranden där vi badat, läst ett antal böcker, sovit i skuggan av en palm, druckit

Sista inlagget
söndag 26 april 2009 - Bangkok, Thailand

hello everybody allihopa! ja, sa har vi da kommit till det sista inlagget......for den har gangen vill saga! kanns bade roligt o sorgligt. sorgligt att vara fyra manader pa resande fot nu ar over, men samtidigt ar vi redo for att aka hem nu. ser fram emot en rolig sommar hemma! o vi saknar alla

Dikten om Lisas skavanker....
söndag 26 april 2009 - Bangkok, Thailand

Det här ar en dikt om en tjej, som reste jorden runt med mig Hennes namn ar Lisa och hon ar lika knasig som lutande tornet i Pisa.... Denna dikt skulle kunna handla om hennes formaga att aldrig sluta fisa, men detta ar en helt annan visa... Det hela borjade inte sa bra, det startade med en

Del 2 av 2
onsdag 22 april 2009 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hello everybody allihopa! Efter annu en kravande dag pa jobbet....vi har legat pa stranden, fatt varsin oljemassage, druckit pina colada o kastat lite frisbee...hehe! Tioman avslutade vi med...vi drojer oss kvar lite dar. Vi hade ett 20 tal GIGANTISKA varaner pa vagen fran var bungalow till

Hundra procent Asien

Hundra procent Asien

30 januari 2012 - 27 april 2012

Tjohej! Nu är vi tillbaka igen, mer ressugna än någonsin. Dessutom reser vi denna gång som ett lyckligt gift par! Vi är några år äldre,något visare, mer rutinerade, lite tyngre. Mycket har hänt sen sist, både positiva och mindre positiva saker som format oss som människor, men som också gör att vi antar detta Asienäventyr med nya ögon. Vi ser mycket fram emot att åter igen få sätta tänderna i denna massiva världsdel, men i några nya länder som vi är nyfikna på. Vi kommer starta vår tripp i Thailand,Koh Chang i 14 dagar med ett resesällskap av fyra familjemedlemmar. Mellanlandar hemma i Sverige för att insupa lite frisk luft och ladda batterierna. Därefter beger vi oss till Sri Lanka tillsammans med två vänner som är med oss två av tre veckor på ön, vi fortsätter till Borneo följt av Fillippinerna och slutligen några dagar i Hong Kong! Sammanlagt 2 och en halv månads resande, som är tänkt att ni ska få ta del av. Ha det gött här hemma, så ses vi till våren! Puss L&M!

Ett varv runt jorden

Ett varv runt jorden

2 januari 2009 - 28 april 2009

Så bär det iväg igen då!!! Ska bli helt underbart! Blir ungefär samma länder som förra gången fast andra delar av länderna. Först USA, där vi även gör en avstickare till Bahamas. Vidare en kortis till Nya Zeeland, därefter till Australien där vi kommer att åka längs sydkusten denna gång, sedan avslutar vi resan med Singapore, Malaysia o några dagar i Thailand. Hoppas att alla är lika flitiga med skrivandet denna gång, så ska vi också försöka vara det!

Par på vift

Par på vift

3 januari 2006 - 14 april 2006

Snart åker vi till andra sidan jordklotet. Ca 30 timmar så är vi framme i Nya Zeeland. Sedan tar vi oss till Australien där vi surfar upp genom östkusten för att sedan bege oss till Singapore. Däretfter blir det Malaysia och Thailand.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lisa uppdaterar sin resa