En champagneälskande amatörfotograf som arbetar som specialpedagog. Uppväxt och bor i Göteborg. Semestrar lika gärna i Sverige som i utlandet och blandar kortare weekendresor med långa resor där jag får möjligheten att se, uppleva och fotografera storslagen natur.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Mot west Yellowstone!
onsdag 16 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Mot West Yellowstone Vi fick lite sovmorgon i dag, frukost kl 6,30 istället för kl 6. Vi hann med en tur till Lamar Valley innan vi skulle hämtas upp med snowchoach kl 12.  I dag kom vi ett steg närmre att få se varg. Några vargskådare stod på rad och blickade upp mot en av topparna på

En solig dag i Lamar Vally!
måndag 14 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Klockan 6,40 rullade vi in i parken. Det var mörkt, kallt och ensligt på vägen, en bil var framför oss.  Vi är på väg till Lamar Valley för att fotografera landskap i dimma. Sakta började himmelen ljusna medan vi körde på den slingriga vägen genom Black Tail och genom Lamar Vally. Det

Mot Yellostones nationalpark!
söndag 13 januari 2019 -

De stora stövlarna åkte på kändes väldigt klumpigt, och klockan 8.30 lämnade vi Bozeman. Solen sken och det var kallt. Vi fick skrapa rutor både på utsidan och insidan av bussen. Alla var lika glada och förväntansfulla.  Henrik informerade att den som såg första bisonoxen skulle bjuda

En (vilo)dag i Bozeman!
lördag 12 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Det var mörkt ute när jag vaknade kl 7. – 11 grader ute och det var skönt att ligga kvar under täcket i min sköna säng. Solen steg sakta upp över klippiga bergen och färgade himmelen rosa och ljusblå. Kl 8 mötte vi Henrik för att äta frukost. Det blev en väldigt amerikansk frukost

Etapp 2, vi styr kosan mot Bozeman!
fredag 11 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Vaknade som vanligt klockan 5 på morgonen fast kunde somna om och sov enda till kl 7,30. Denna morgonen var det tyst i huset och jag smög upp, kokade tre, rosta en english muffin och satte mig nere i tvrummet. Solen sken och det var kallt ute.Började titta på mina bilder från gårdagens besök

Konst, kultur och sista dagen i Wisconsin
torsdag 10 januari 2019 - Brookfield, Wisconsin, USA

I dag var vi lite kulturella och besökte Milwaukees Art musum. En otroligt häftig och vacker byggnad. Den var vackrare än föremålen inne. Det var rolgt att gå där att fotografera. Garaget är också hur coolt som helst. Utmed båda siorna i taken var det rutor med speglar som reflektera

En dag i Milwaukee och kalas i Brookfield.
tisdag 8 januari 2019 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Solen sken och det var 6 plusgrader när jag vakande. Sov jättegott i min säng. Smög ner i köket min pyamas och möttes av Lena som grejade med lite frukost. Med nybryggt te och english muffins satta vi oss framför den öppna spisen och åt vår frukost. Vid 11 åkte vi i väg till Domes, ett

En dag i Brookfields och middag med the sweds!
onsdag 9 januari 2019 - Brookfield, Wisconsin, USA

Vaknade kl 05.00 och kunde inte somna om, slumrade till en stund när jag tillslut läste min bok. när de andra hade somnat tassade jag ner till tvrummet, tog med te och english muffin och tittade på nyheterna. Trumps shutdow debbateras flitigt varje morgon. Flera människor har blivit utan jobb

Från Trelleborg till Brookfield.
tisdag 8 januari 2019 - Wisconsin, USA

Lena mötte mig på Trelleborgs station, en liten söt staton i tegel med två spår. På väg till Lena åkte vi förbi hamnen och en lång strand som låg med promenadavstånd från Lenas hus. Det var roligt att träffas igen. I Lenas fina hus åt vi en god räkmacka och prataderesten av kvällen

Lämnar Göteborg för äventyr!
söndag 6 januari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Det är med blandade känslor jag lämnar Göteborg för en ny resa till Wisconsin och Yellowstone. Livet ser så annorlunda ut i dag än vad det gjorde då jag bokade resan. Då var min bror i livet och jag längtade till januari. När Johan dog i september 2018 bestämde jag mig för att avboka

Back to Yellowstone!

Back to Yellowstone!

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

11 november 2017 - 25 november 2017

Tillsamman med ett gäng fotografer och två av mina fotovänner åker jag med Wild nature fotoresor till Botswana för att fota och uppleva deras artrika djurliv .

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Liselotte uppdaterar sin resa