Från Arlanda i Sverige till Upington i Sydafrika.
söndag 12 november 2017 - Upington, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Jag vaknad kl 7 på morgonen och kunde inte somna om. Busan låg bredvid på soffan och snarkade och vid 7.45 kom Blinca upputan att skälla. Bara glädje och massa mys. Vi laddade med god frukost och innan vi åkte blev det hemmalagad risgrynsgröt. Klockan 13.30 kliver Vi två pirriga och glada

Från soliga Göteborg till regniniga Stockholm!
lördag 11 november 2017 - Huddinge, Stockholms län, Sverige

Solen skiner från blå himmel hemma i Göteborg när jag vaknar. Ligger och drar mig en stund och funderar på kommande resa. Jag är glad och förväntasfull. Lite tråkigt är att för första gången på flera år har min tinnitus under natten blivit regält högre. Det tjuter och blåser i

Från Colmar till Mutigny!

Sista natten i Colmar blev det ett stort åskoväder. Har bara vart med om värre en gång på Dominikanska republiken och då blev jag rädd....annars gillar jag åskväder. precis innan jag skulle somna smällde det till ordentligt och flera blixtrar följde efter. Ute var det som någon stod

Den fantastiska vinodlare Paul Blanck

Tredje och sista stoppet gjorde vi efter Nicholas önskemål och rekommendationer. Det vidden sig vara ett bra val. När vi kom in till huset so låg på en gata i byn möytes vi av stora vintunnor i ek. Kranarna var vavkert omslutna av olika snidadade träfigurer. I väggen satt två små

Vinproducenten Domaine Zind-Humbrecht.

Besök nummer två blev hos Vinproducenten Domaine Zind-Humbrech. Vi råkade hamna ute vid vinstockarna och fabriken istället för hos vinprovaren. Nicholas fråga lite fint om det gick och prova hos dem och de var snälla nog att göra det.Här Var det liiiiite dyrare vin flaskorna Gott var det

Vinhuset Wolferberg

.Solen sken från en nästan klarblå himmel och termometern visade 26 grader när vi anledde till den lilla fina byn Eguisheim. Här fanns ett 30 - tal producenter. Både välkända och mindre kända. I området finns den största ytan av Grand cry vingårdarna. Första besöket blev hos

Lite om Alsace.

Att vandra runt i Alsace är både roligt och spännande. Människor från olika delar av världen strosar runt på gatorna och det är intressant att försöka gissa vilka språk som talas och provar vin. Vinerna i Alsace är efterfrågade över hela världen, speciellt de vita. Ända sedan

Från Goslar till Colmar

Vaknade upp till ett regnigt Goslar. Det blev varken löparrunda eller fotorunda. En god frukost blev det på hotellet innan vi åkte till vår tredje destination. Bilfärden gick bra och trafiken flöt på bra. Jag var passagerare och kunde ägna mig åt att njuta av det vackra

Övernattning i Goslar.
söndag 25 juni 2017 - Goslar, Niedersachsen, Tyskland

​​​​​Efter diverse vägarbeten och umleitung kom vi klockan 17.20 fram till vår andra destination. Vi checkade in på ett genuint litet korsvirkehus. Hotellet annex, där vi bodde, har sitt ursprung från mitten av 1500 -talet. Rummet var fint och jag fick mig ett gott skratt när jag

På plats i Malmö hos Camilla och Jens
lördag 24 juni 2017 - Västra hamnen, Malmö, Skåne län, Sverige

3 glada grannar styrde kosan mot Malmö för första stoppet mot Champagne. Vi kom hem till Camilla och Jens som vi övernattade hos. Vi steg in i ett fantastiskt hem. Så snyggt inrett!!!! Camilla hade förberett med  ett gott mousserande vin, Charles de fe're från Frankrike,  blanc de blanc,

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

11 november 2017 - 25 november 2017

Tillsamman med ett gäng fotografer och två av mina fotovänner åker jag med Wild nature fotoresor till Botswana för att fota och uppleva deras artrika djurliv .

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Liselotte uppdaterar sin resa