En champagneälskande amatörfotograf som arbetar som specialpedagog. Uppväxt och bor i Göteborg. Semestrar lika gärna i Sverige som i utlandet och blandar kortare weekendresor med långa resor där jag får möjligheten att se, uppleva och fotografera storslagen natur.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Svängen förbi Grand Canyon of the Yellowstone mot Bozeman!
lördag 19 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Denna sista morgon i West Yellowstone blir vi hämtade av en annan chaufför som ska köra oss tillbaka till Mammout Hot spring. Vi ska åka förbi Yellowstones Grand Canyon. Det har börjat snöa igen och landskapet är så vitt att det är svårt att se skillnad på var mark och himmel möts. Vi

West Yellowstones vackra landskap
fredag 18 januari 2019 - West Yellowstone, Montana, USA

Eftersom solen sken i dag lämpade sig dagen för landskapsfotografering. Steve hämtade oss kl 7,45 och körde mot Old Faitful. Det hade slutat snöa och landskapet var böljande vit med skiftningar i blått- Himmelen var blå igen och det var kallare, solen skulle strax stiga över bergen. Vi

Snöyra i West Yellowstone!
torsdag 17 januari 2019 - West Yellowstone, Montana, USA

Det hade snöat hela natten och det låg ca 5-6 cm nysnö ute. Vi fick byta bil och åka i en mindre snowcoach i dag. Inte lika kul och mycket mer trångt, det kändes i knä och rygg att sitta dåligt. Det snöade när vår guide Steve hämtade oss kl 8 för att köra ut oss i parken. Steve är

Mot west Yellowstone!
onsdag 16 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Mot West Yellowstone Vi fick lite sovmorgon i dag, frukost kl 6,30 istället för kl 6. Vi hann med en tur till Lamar Valley innan vi skulle hämtas upp med snowchoach kl 12.  I dag kom vi ett steg närmre att få se varg. Några vargskådare stod på rad och blickade upp mot en av topparna på

En solig dag i Lamar Vally!
måndag 14 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Klockan 6,40 rullade vi in i parken. Det var mörkt, kallt och ensligt på vägen, en bil var framför oss.  Vi är på väg till Lamar Valley för att fotografera landskap i dimma. Sakta började himmelen ljusna medan vi körde på den slingriga vägen genom Black Tail och genom Lamar Vally. Det

Mot Yellostones nationalpark!
söndag 13 januari 2019 -

De stora stövlarna åkte på kändes väldigt klumpigt, och klockan 8.30 lämnade vi Bozeman. Solen sken och det var kallt. Vi fick skrapa rutor både på utsidan och insidan av bussen. Alla var lika glada och förväntansfulla.  Henrik informerade att den som såg första bisonoxen skulle bjuda

En (vilo)dag i Bozeman!
lördag 12 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Det var mörkt ute när jag vaknade kl 7. – 11 grader ute och det var skönt att ligga kvar under täcket i min sköna säng. Solen steg sakta upp över klippiga bergen och färgade himmelen rosa och ljusblå. Kl 8 mötte vi Henrik för att äta frukost. Det blev en väldigt amerikansk frukost

Etapp 2, vi styr kosan mot Bozeman!
fredag 11 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Vaknade som vanligt klockan 5 på morgonen fast kunde somna om och sov enda till kl 7,30. Denna morgonen var det tyst i huset och jag smög upp, kokade tre, rosta en english muffin och satte mig nere i tvrummet. Solen sken och det var kallt ute.Började titta på mina bilder från gårdagens besök

Konst, kultur och sista dagen i Wisconsin
torsdag 10 januari 2019 - Brookfield, Wisconsin, USA

I dag var vi lite kulturella och besökte Milwaukees Art musum. En otroligt häftig och vacker byggnad. Den var vackrare än föremålen inne. Det var rolgt att gå där att fotografera. Garaget är också hur coolt som helst. Utmed båda siorna i taken var det rutor med speglar som reflektera

En dag i Milwaukee och kalas i Brookfield.
tisdag 8 januari 2019 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Solen sken och det var 6 plusgrader när jag vakande. Sov jättegott i min säng. Smög ner i köket min pyamas och möttes av Lena som grejade med lite frukost. Med nybryggt te och english muffins satta vi oss framför den öppna spisen och åt vår frukost. Vid 11 åkte vi i väg till Domes, ett

Back to Yellowstone!

Back to Yellowstone!

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

11 november 2017 - 25 november 2017

Tillsamman med ett gäng fotografer och två av mina fotovänner åker jag med Wild nature fotoresor till Botswana för att fota och uppleva deras artrika djurliv .

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Liselotte uppdaterar sin resa