Jag er en glad och rolig tjej som bosatt mig pð fina Island. Jag kom hit första gðngen sommaren 2006, nu er jag skriven pð Island, gðr pð den berömda skolan Hólar och bor med min underbara islendska pojkven Atli. Saknar mitt folk hemma i Sverige mycket och försöker komma hem sð ofta jag kan! Be in touch ;)
Senast aktiv - från City Center, Akureyri, Norðurland eystra, Island
Hólar hösten 2009!!
söndag 6 september 2009 - City Center, Akureyri, Norðurland eystra, Island

Jajemen mycket har hent sen senast jag orkade skriva nðgot her ;) Dð jobbade jag ju fortfarande pð Kirkjubaer :) Jag slutade i Kirkjubaer efter visningarna i Juni och for dð i ett nytt jobb, att trena hestar mycket mera sjelvstendigt pð ett stelle som heter Flagbjarnarholti. Vilket har gðtt

Livet leker loppan!
måndag 13 april 2009 - Hella, Suðurland, Island

Hejsan! Min resa började ju i Juni, ner jag tagit studenten och sagt farvel till mitt elskade Östersund med alla underbara menniskor och begett mig till favoritön Island! Jobbade frðn Juni till jul pð gamla gðrden Hrolfsstadahellir och de gick kanonbra. Hade lite perioder som jag var lite

Sista dagen..
fredag 28 september 2007 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

JA idag har varit min sista dag på Island, skriver detta när jag är hemma igen... Den sista veckan var underbar! Red en 14hästar om dagen, red ut först av alla på en och satt och red på en först av alla inne! GOTT SNACK NELLA! Allt är prima och om fyra dagar kommer jag längta

Japps!
lördag 22 september 2007 - Hella, Suðurland, Island

Nu ær jag tillbaka i Ingenstans igen :) Trevligt!! Bærjade dagen idag med fðrslakt ;) Sð nu har jag varit med om det. 15 lamms och 2 tackors liv tog slut idag. BILDER KOMMER!! Tom. film pð spektaklet... Kan inte pðstð att jag gjorde sð mycket vettigt færrutom att bar fðr och vattenhinkar

Sista dagen pð Austurkot tror jag..
fredag 21 september 2007 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Já idag har jag gjort min sista apudag pð Austurkot! Dagen bærjade lugnt och sen var jag barnvakt jætte længe pð færmiddagen, gick fin fint! Sen red jag Siggi Súper fær Hugrun och hon var næjd med den lilla tælt vi hade :) Sð de var trevligt.. Sen blev jag erbjuden jobb hær till næsta

FÖRSTA GÅNGEN!
torsdag 20 september 2007 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Okej, idag har jag fart i backen för första gången på Island :) Siggi Súper som jag satte igång när jag kom hit, en trevlig femårig vallak med fin trav men helt utan tölt.. Och förr i tiden var han grym på att bocka.. Och jag har inte sett något utav de trots att vi sen en vecka

WOW, Islands underbara væder skiftar snabbt..
tisdag 18 september 2007 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Jaa, nær jag och Liz hade lekt klart med vðra bebisar som ær grymt duktiga, dom fick idag springa runt med ryttare pð, tyckte dom var spænnande! Skit smarta hæstar! Ja men dð sð var de fint væder ute sð vi beslæt och ta vðra svarta hingstar pð en tur och jaaa de var bra væder nær vi

Upp upp upp och ivæg ;)
måndag 17 september 2007 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Ojaa, ni som læser de hær och gottar er ðt att jag har de bajs ibland :P Slæng er i vægen, jag æger! MOHAHA! Jag och Liz hade morgon imorse, slog tidrekord, EN timme, WOHO! Coolt! (Imorgon kommer vi nog slð rekord i att ta lðng tid dock, HELA stallet ær fullt i natt :P) Sen var jag

Latdag!
måndag 17 september 2007 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Jaa idag har jag och Liz varit lata och bara grisat oss inne, tills fem iallafall ;) Då hoppa vi i stallkläderna och gick ut och släppte ut hingstar och mockade och fodra och Liz hämta in skolisarna på hennes nya favvo smallahäst :) Sen bytte vi till träningskläder och gick hurtigt nog ner

Sjælvfærtroende = noll!
lördag 15 september 2007 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Hej. Idag var vi och kika pð fðrinsamlingen, de var roligt.. Sen kom skitvædret till oss och vi ðkte hem och gjorde stallet medan Palli jaga hæstarna pð fyrhjulingen.. Sen har jag och Liz varit lediga :P Jag har varit ute och gðtt sex km.. Annars har de inte hænt ett jota.. Joo vi gjorde en

Iceland for life

Iceland for life

12 juni 2008 - 31 december 2013

Flyttar till Island på obestämd tid ÄNTLIGEN, efter två års flaxande mellan Island och Sverige! Jobba som hästtränare på heltid, helst i stallområdet runt Reykjavik. Lära mig isländska. Söka till Hólar. Festa järnet! (Med start på Landsmot!)

Island sommaren 2006

Island sommaren 2006

13 juni 2006 - 16 augusti 2006

Worked at Hrolfsstadahellir for the first time on Iceland. It was a really fun summer!

Island hösten 2007! (Prakik!)

Island hösten 2007! (Prakik!)

22 augusti 2007 - 28 september 2007

Praktik pð Austurkot som ær en stor gðrd som ligger strax utanfær Sellfoss. Gðrden ægs och drivs utav Palli Bragi och Hugrun!

Island sommar 2007.

Island sommar 2007.

26 juni 2007 - 21 augusti 2007

Works as a horsetrainer at Hrolfsstadahellir this summer also. The familie that lives here is wonderful and I like to live with them and work with the dad in the stable with the horses. I spend almost al my free time with the familie and friends. Do you want to meet me on Iceland? Just give me a mail :)

Tyskland och Polen på 10dagar.

Tyskland och Polen på 10dagar.

1 april 2005 - 10 april 2005

Tyskland och Polen. Mycket upplevdes och många vilsna turer och en massa kort och alla dessa vackra hus och snygga bilar i Tyskland och alla små gator i Polen. Och så klart konsentrationslägrerna!

Island våren 2007

Island våren 2007

16 februari 2007 - 13 april 2007

Åkte till Island - Hella - Hrolfstadahellir för att jobba med in och tillridning av hästar. Har jobbat på gården sommaren 2006 så människorna och jobbet kände jag till.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petronella uppdaterar sin resa