Jag är en 51-åring från Alvesta som älskar att resa.Jag har bl.a varit i Australien, Thailand, Malaysia, Borneo, Fiji, NZ och åkt med Rosa Bussarna i Afrika, Sydamerika, Centralamerika, Kambodja, Vietnam, Burma, Filippinerna och Indonesien. Andra intressen är idrott och besöka lokala barer!
hemstad Centralgatan, Alvesta, Kronobergs län, Sverige
Senast aktiv - från Alvesta, Kronobergs län, Sverige
Alvesta - Kigali 19-21 dec
söndag 23 december 2018 - Kigali, Rwanda

19 decSteg på tåget mot Stockholm på fm och lämnade ett grått Alvesta(ca 3˚c). Snön syntes mera ju mer norrut jag kom, anlände centralen strax efter 13:30-tiden. När jag var på väg genom centralen sprang jag på Mona och Mikko som hade kommit med flyget från Finland. Vi käkade lunch

Ruhengeri - Lake Bunyonyi och bergsgorillorna 22-27 dec
tisdag 1 januari 2019 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

22 decVi reste från Kigali till Ruhengeri, resan tog drygt tre timmar på slingrande vägar i bergen. Det är väldigt grönt och fint i Rwanda. Vi kom till en liten mindre stad där vi bor innanför kyrkans murar. Tillgång till toaletter, dusch och restaurang/bar. Efter lunch var vi några som

Safari i Queen Elisabeth NP 28-30 dec

28 decTidig morgon väntade då jag var med i matlaget, uppstigning 05:00! Efter frukosten åkte bussen mot Queen Elisabeth NP och jag kände att magen var dålig, så jag tog ett par tabletter och la mig längst bak i bussen, sov till lunchstoppet! Hela matlaget blev utbytt vid lunch! Jag fick

Nyår vid Nilen 31 dec - 2 jan
fredag 4 januari 2019 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

31 decVi vaknade av ett åskoväder och det smattrade bra på taket! Tidig frukost och en lång bussdag väntade. Körsträckan var inte så lång men vi skulle ta oss igenom Kampala för att komma till Jinja. På vägen dit passerade vi ekvatorlinjen!Vi bor en väldigt trevlig camp vid Nilen, Nile

Kampala 3-4 jan
fredag 4 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

3 janEn lugn fm på campen innan vi reste till Kampala på em.Resan dit tog 2,5h men var ändå ganska behaglig då det var svalare pga lätt regn!Vi bor på Red Chilli Resort som har egen pool! Större delen av kvällen tillbringades vid poolen då det var pizzakväll! Blev rejältmyggbiten vid

Abel Tasman och Franz Josef glacier 26-29 dec
lördag 30 december 2017 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

26decResdag Wellington-Nelson(Tahunaui). Morgonen började med den tidiga färjan Wellington-Picton, som var fullproppad denna dag, som tur var så var jag ute i god tid för incheckning av mina väskor.(Man får bara ha ett litet handbagage med sig ombord på båten) Överfarten tog 3,5h, tyvärr

Buss och jul i Wellington 23-25 dec.
tisdag 26 december 2017 - Wellington City, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

23decEn ny långdag i buss från Taupo-Wellington. Resan gick via Lake Taupo(NZ största sjö)-genom Turangi-Desert Road-förbi Bulls och Levin-via Waikanae och Paekakariki. Efter 6h i buss så anlände jag till tågstationen i Wellington, därifrån fick jag ta en taxi därifrån till mitt boende

Sidney-Hongkong-London-Köpenhamn 23-25jan
torsdag 25 januari 2018 - Alvesta, Kronobergs län, Sverige

23janFlyget från Melbourne gick bra trots febern, jag hade nämligen fått plats vid nödutgången så jag hade gott om plats att sträcka ut benen, så jag sov nästan hela vägen!Från flygplatsen kunde jag ta tunnelbanan till The Museum och därifrån gick jag till mitt boende 790 ON GEORGE

Febrigt under Australian Open
tisdag 23 januari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

19janResdag Sidney-Melbourne med feber! En mycket tidig morgon då min flygplatstransfer gick 4.45. Transfern gick fortare än beräknat då morgontrafiken inte hade kommit igång ännu, 25min mot beräknat 45min!När jag skulle checka in så visade det sig att mitt handbagage vägde för mycket

Operahuset, casinot och Blue Mountains 15-19jan
fredag 19 januari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

15janMorgonflyg Christchurch-Sydney. Det gick snabbt i inresekontrollen, eftersom man scannar in sitt eget pass och går igenom. Tunnelbanan upp till King Cross, där bor jag nere i Potts Point på The Maisonette Hotel. Tyvärr var inte rummet klart så jag fick göra en runda på stan. Jag gick

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

19 december 2018 - 6 januari 2019

Äventyr och safariresa med Bergsgorillorna som huvudattraktion.

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Filippinerna - Indonesien - Singapore

Filippinerna - Indonesien - Singapore

19 mars 2015 - 26 april 2015

Resa med Rosa bussarna och på egen hand. Följ med på en riktig paradisresa till Indonesien och Filippinerna. Vi kollar in de makalösa valhajarna, de drakliknande varanerna och åker på en sju dagars båtresa som tar oss till fantastiska miljöer och underbara upplevelser mellan Bali och Komodo. Det väntas sol, bad, dykning, snorkling och mycket mer.

Mexiko - Cancun

Mexiko - Cancun

12 mars 2014 - 4 april 2014

Charterresa till Playa del Carmen. Sol och badresa samt utforska Cancun och maya-templen runt-omkring.

Kambodja,Vietnam,Thailand och Burma med Rosa Bussarna

Kambodja,Vietnam,Thailand och Burma med Rosa Bussarna

19 december 2012 - 24 januari 2013

En resa med kultur,historia, sol och bad. Några av höjdpunkterna är: Siem Reap, Angkor Wat, sol & bad i Sihanoukville, Phnom Penh, Toul Sleng, Dödens fält, tur genom Mekongdeltat, Ho Chi Minh City & tunnlarna i Co Chi. Det burmesiska folket, Inlesjön, de gamla huvudstäderna utanför Mandalay, kvällsföreställning med Mustaschbröderna, tempel och pagoder i Bagan och Bangkok.

Midsommarweekend i Dusseldorf

Midsommarweekend i Dusseldorf

24 juni 2011 - 27 juni 2011

Nöjesweekend i Dusseldorf

Thailand,Malaysia och Borneo

Thailand,Malaysia och Borneo

26 mars 2011 - 23 april 2011

En ö-luff i Thailand, Malaysia och Borneo ihop med Thomas. Sol, bad och natur plus Formel 1 i Malaysia står på programmet. Det kan dyka upp andra arrangemang under resans gång, men det får ni läsa om.

Centralamerika med Rosa Bussarna

Centralamerika med Rosa Bussarna

19 februari 2010 - 29 mars 2010

Bussresa genom Centralamerika,med start i Mexiko-Belize-Guatemala-Honduras-Nicaragua-Costa Rica-Panama. Åker i Rosa Bussarnas regi men vi kommer att bo på hotell hela resan.

Sydamerika med Rosa Bussarna

Sydamerika med Rosa Bussarna

16 november 2007 - 24 januari 2008

Galapagosöarna - Equador - Peru - Bolivia -Paraguay - Argentina - Brasilien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per uppdaterar sin resa