Del två
måndag 14 april 2014 - La Digue, Seychellerna

I lördags bytte vi ö från Praslin till La Digue och tyvärr har vi känt av monsunstormarna som drar in så här års. Himlen öppnar sig några minuter och sen är det klarblå himmel igen. Idag är det dock sol och fint som vanligt :) På La Digue finns det inte många bilar, endast två

Praslin via Dubai
fredag 4 april 2014 - Praslin, Seychellerna

Nu har vi varit borta i en vecka redan och har hunnit med massor! Började vår honungsmåne med två dagar i Dubai. Där var vi första dagen fascinerade över att allt var konstgjort medan vi andra dagen mer irriterade oss på att det var konstgjort. Åkte i alla fall upp i Burj Kahlifa som är

Vår sällskapsresa
torsdag 22 augusti 2013 - Sankt Paul's Bay, Malta

Detta är vår honeymoon, del ett. Första gången på All Inclusive, fick en liten smärre chock och fick direkt upp bilder av sällskapsresan så fort vi kom fram. Det tog 23 timmar innan vi kände att vi var tvungna att lämna hotellet och hitta på något, snabbt! Anledningen - hotellets agenda

Adjo paradiset
måndag 20 februari 2012 - Solna, Stockholms län, Sverige

Da befinner vi oss i Nungwi och har packat klart allting. Om en timma aker vi vidare till Etiopen dar vi ska spendera en hel dag imorgon i Addis Abeba. Kanns lite sorgligt att saga hejda till var nya bussfamilj och att lamna denna paradiso. Hade garna tagit nagon dag till med sol och bad. Vi har

Sol, bad och värme!
torsdag 16 februari 2012 - Zanzibar, Tanzania

Ngorongorokratersafarit var verkligen bra! Det var djur överallt och vi fick se otroligt mycket lejon. Vi hade både en lejonhane som gick förbi framför vår bil och en grupp lejonhonor som låg på vägen. Den ena honan kom sedan och la sig precis vid vår bil i skuggan för att svalka sig. Det

Safari i Maasai Mara
lördag 11 februari 2012 - Arusha, Tanzania

Da befinner vi oss nu i Tanzania och vi har lamnat Kenya och tre dagars safari. Vi har sett mangder med djur och nu ar vi uppe i fyra av fem i big five. Saknar bara leoparden som tydligen ska vara som att vinna pa lotto om man ser den. Vi har haft enheldag och en eftermiddagssafari, men vi ville

Jet boat på Nilen och storstad
måndag 6 februari 2012 - Nairobi, Kenya

Har nu lämnat Uganda och Jinja och befinner oss just nu i Nairobi i Kenya. I Jinja hade vi några slappa dagar med sol och bad i Nilen och lite lekdagar för de som behövde leka av sig. Vi åkte en jet boat som kunde göra 90 km/h och hade 400 hk. Det var kul att hoppa på vågorna, tvärstanna

Flodhastgrymtande
lördag 28 januari 2012 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Vi har varit pa batsafari och sett mangder med elefanter, krokodiler, bufflar, antiloper, flodhastar, havsornar och mycket mycket mer. Det var maktigt att bara vara nagra meter fran tva elefanter som stod och drack vatten med solnedgangen bakom. I forrgar fick vi ett ganska abrupt uppvaknande av

Gorillor och Uganda
onsdag 25 januari 2012 - Kabale, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Gorillorna var helt fantasiskt. Kan inte saga det pa annat satt, vi ser fram emot att nagon gang kunna gora om det. En helt otrolig upplevelse! Vi fick dock kampa lite for att se dem da var forsta gorillagrupp vi blev tilldelade inte hittades och det skulle bli minst 7 timmars vandring. Vi fick da

Mzungus
torsdag 19 januari 2012 - Gisenyi, Western Province, Rwanda

Da ar vi inne pa resans femte dag och vi befinner oss i Gisenyi. Rwanda ar ett otroligt vackert land och man blir latt fast i utsikten nar vi sitter i bussen. Vi har hunnit vara i Kigali, Rwandas huvudstad. Dar blev det en historisk resa nar vi tittade pa minnesplatser fran folkmordet. Det var

Honungsmåne i paradiset

Honungsmåne i paradiset

28 mars 2014 - 13 april 2014

Smekmånad på Seychellerna med en avstickare till Dubai

Sällskapsresan

Sällskapsresan

15 augusti 2013 - 23 augusti 2013

Honeymoon part one

Hello Africa - here we come!

Hello Africa - here we come!

15 januari 2012 - 22 februari 2012

Gorillor, safari, sköldpaddor, sol, mat, bad, värme. Och framför allt, en rosa buss!

Weekend i Dublin

Weekend i Dublin

25 augusti 2011 - 29 augusti 2011

Denna resa gav jag till Janne i 30-års present!

The Big Apple

The Big Apple

26 november 2010 - 13 december 2010

En resa för att uppleva storstad, hälsa på släktingar, gå på Broadwayshow, titta på amerikansk fotboll, hälsa på presidenten och jaga irländare i Boston.

Minisemester i Lübeck

Minisemester i Lübeck

10 augusti 2010 - 12 augusti 2010

Bilar ner till Lübeck för att ha en minisemester.

Aruba - mamma 50 år

Aruba - mamma 50 år

12 mars 2010 - 26 mars 2010

Mamma fyller 50 i oktober så på våren drar hon med familjen till Aruba. Mycket sol, bad och drinkar på stranden :)

Sydamerika från fönstret i en Rosa Buss

Sydamerika från fönstret i en Rosa Buss

13 mars 2009 - 19 april 2009

En tripp med Rosa Bussarna genom västra Sydamerika. Inkaleden kommer vara höjdpunkten bokstavligt talat plus indianer, dykning, sol, kultur och allt!

Bland araber och kameler

Bland araber och kameler

2 september 2007 - 9 september 2007

Pojkvännen och jag drar till Tunisien för att studera ökensand, landkrabbor och havsräkor.

Långweekend i London

Långweekend i London

16 maj 2007 - 20 maj 2007

Janne och jag åker till London för att uppleva designade restauranger, pubarnas pubar, big ben, engelsmän och allt annat man kan göra där.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lizette uppdaterar sin resa