ooooO......... (.... )....Ooooo .\. (......(.... ) ..\_)........) / .............(_/ Mina fötter styr alltid mot nya spännande resemål!!
hemstad Karlstad, Värmlands län, Sverige
Senast aktiv - från Karlstad, Värmlands län, Sverige
On the road in Mexico
tisdag 1 mars 2011 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Tjoohooo! Nu är vi i Tulum. En jätte mysig lite ort. Vi bor precis på stranden på ett stället som heter Zulum. Allt är bara så avslappnat och skönt!! Här skulle man kunna stanna läääääänge!! Tyvärr är det lite väl blåsigt och vågorna är rätt stora. Blir lite jobbigt att bada

Mamma, ska dom skjuta älgar...??
söndag 27 februari 2011 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Tjoohooo! Sitter nu och njuter i Tulum. I onsdags tog vi båten över till fastlandet för att ta oss ner mot Isla Mujeres. Vi bestämde att ta taxi istället för buss...kändes smidigare att åka taxi 2h istället för buss 3,5h...Vi hade hur kul som helst i bilen. Taxikillen spelade sjukt bra

Livet är underbart på Isla Holbox
onsdag 23 februari 2011 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Hej på er alla hemma i kylan!:) Klockan är nu är 07 här på Holbox. Sitter i en solstol på stranden och ser ut över havet...gaahhh...måste nypa sig i armen och förstå att det är på riktigt! Så här skulle jag kunna vakna varje dag ;)) Resan hit gick suuuperbra! Maya var helt

Sammanfattning av Marrakech-resan ;)
tisdag 7 december 2010 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Har nu kommit hem från Marrakech. Måste bara säga att jag är positiv överaskad över staden. Vet inte men jag hade nån slags fördom att det skulle vara väldigt smutsigt...Men jag hade fel..Det var otroligt rent och snyggt överallt!! Jätte fint! Flygplatsen ligger typ i stan så det tog

BIG FIVE!!
onsdag 10 februari 2010 - Arusha, Tanzania

Jambo! Nu ar vi tillbaks fran var safaritripp. Den har varit helt underbart bra!!! Forstad dagen akte vi till Lake Manyara. Vi fick se jatte mkt djur. Helt sjukt....gar inte att forta att vi inte ar i en djurpark! Dar efter akte vi till Ngorongoro Crater for att sova pa en lodge. Ja vad ska man

Jambo!
söndag 7 februari 2010 - Arusha, Tanzania

Jambo...mambo!? Vi mar bra iaf! Det har gatt nagra dagar sen sist vi skrev. I fredags tog vi flyget till Kilimanjaro. Darifran akte vi taxi till Arusha. Det ar nog varldenst varsta o trakigtaste stalle jag varit pa!!! Kom ratt sent pa fredag sa vi hann inte boka nan safari tyvarr sa lordagen gick

Traffat kusinerna...
tisdag 2 februari 2010 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Borjade dagen med att forsoka fa personale pa hotellet att ge oss frukost att ta med i bilenj. Vi skulle motas pa centret for Bergsgorillorna kl 07. Tills slut fick vi tag pa nan som fattade..fick med oss sma bananer och vita brodskivor...noll med energi...bara luft...hihh..Hur ska det ga jag som

Minnen fran 94
måndag 1 februari 2010 - Kigali, Rwanda

Idag tog vi en Moto till Minnescentret fran folkmorden 94. Hihih..dom pa centret trodde nog vi var galna som tog motrocykeltaxi....hehee..turister kanske inte brukar gora det. Maste ju testa pa hur dom sjalva gor och lever..hihi...Jag lovar vi fick en hjalm iaf....hihi.. Det var valdigt intressant

Framme i Rwanda
lördag 30 januari 2010 - Kigali, Rwanda

Nu har vi antligen kommit fram till Rwanda! Planet till Rom var halvfullt vilket var tur...jag, Linda, blev till dalig pa planet...Sa jag fick mig ett eget tresate for mig sjalv...skont....Men fran Rom till Ethiopien vet helt fullt sa jag fick masa mig till min vanliga plats igen. Ethiopien var

Vykortsbilderna finns i verkligheten, jag lovar!!!!!
torsdag 19 mars 2009 - San Blas-öarna, Panama

Nu har vi spenderat tre dagar pa San Blas. Kan bara saga att det var totalt sjukt fiiiiiiint!!!! Vi har agnat dagarna at att ligga i hangmattan, solat, badat....ja och saklart atit jatte god mat. Sista dagen fixade dom hummer till oss, det var inte dumt alls. Vi har fatt fisk varje dag sa det har

Jorden runt

29 juli 2011 - 5 augusti 2011

London

London

19 maj 2011 - 22 maj 2011

Jag och Maya gör en mysig liten tripp till London.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa