Nu är det äntligen vår tur att få backpacka, något vi har planerat länge. Väldigt länge! Vi är Sandra och Lovisa(LMSL) två bästa vänner som tillsammans med våra väskor ska utforska delar av Sydostasien. Vår resta startar den 1Mars då flyget tar oss till Thailand och sedan vidare till Vietnam,Bali och Indien. Här kommer ni få följa oss med bilder och text under vår resa! Vi hörs!!!
hemstad Halmstad, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Bangkok
fredag 27 mars 2015 - Bangkok, Thailand

Goddag på er! Vi har nu lämnat ö-turerna och befinner oss numera i Bangkok där vi ska vara i ungefär 4 dagar till! Koh Tao var mysigt och så, vi hade roligt! Bodde i dorm testade vi och träffade mycket trevligt folk. Så väldigt fin ö! För att komma tillbaka till Bangkok har vi hittills

En helt vanlig dag.
fredag 20 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

God morgon på er! Idag är det dags för oss att byta boende, vi har tänkt att förflytta oss neråt på ön för att få lite mer liv och rörelse! Igår var vi uppe vid 9-10? (Klockan betyder inte så mycket här) vi åt iallafall en go frukost bestående av bananpankakor med nutella,

För att komma någonvart
onsdag 18 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej! I skrivande stund befinner vi oss på ett resort i Koh Phangan, som ligger på Thailands östra kust. Vi har njutit av en slö dag på stranden då resan hit var om något ganska lång. Vår resedag började tidigt, ungefär kvart i 8 i tisdags morse då vi pallrade oss upp ur sängarna och

Vi njuter
måndag 16 mars 2015 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Hallå där från ett soligt koh lipe! Jag måste börja med att säga att jag älskar denna fina ö! Ta er hit och upplev ett paradis! Sandra och jag hyr ett rum för 75kr natten/var hos en ubergullig kvinna! Vi har både fläkt och air condition!( snacka om lyx) Vi trivs väldigt bra här, vi

Koh Lipe, Thailand
lördag 14 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej på er! Just nu befinner vi oss på en resturang i Koh Lipe och har precis fått i oss lite mat. Koh lipe är supermysigt, så himla skön atmosfär och människor här. Vi har under våra dagar här legat på stranden, bränt oss (en av oss lite mer, behöver ju inte nämna vem ..) ätit pad

En liten summering..
tisdag 10 mars 2015 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

En kort summering om vår första vecka här i Thailand! Vi startade resan i krabi rättare sagt ao nang, vi bodde på ett helt okej hostel med air condition!! Solade, badade och vilade upp oss efter den långa flygresan! Mötte även upp Ellinor och Amanda! Efter två dagar tog vi oss till phi

Koh Mook
tisdag 10 mars 2015 - Halmstad, Hallands län, Sverige

Hej igen! Innan vi lämnade Phi Phi Island bestämde vi oss för att åka till en liten ö som heter Koh Mook, som vi hört bra saker om. Så vi bokade båtbiljetter, gick ut och åt och gick sedan hem och packade. På kvällen sen när vi skulle börja föra lite med öl innan vi skulle ut sista

Koh mook
söndag 8 mars 2015 - Pak Nam, Krabi, Thailand

En liten uppdatering till er där hemma.. Idag anlände vi till koh mook och bor på ett fint resort.. En aningen dyrt(370kr per natt för en bungalow) MEN det är fräscht!!! Sandra har åkt på en omgång med magsjuka men mår för tillfället bra, dock lite sliten.. Annars så händer det

Livet rullar
fredag 6 mars 2015 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hallå i stugan! Vi har det toppenbra på phi phi, där våra största problem är att vi inte har wi-fi på rummet, att bi bränner oss lite till och från (mest jag, Sandra) och att vi inte vet vad vi vill ha att äta på kvällarna. Så en ganska bekymmerslös tillvaro för tillfället! Vi

Livet rullar
tisdag 3 mars 2015 - Ao Nang, Krabi, Thailand

.... För att göra en lång dag kort Vi har bytt hotell till en liten "bungalow" där duschen inte fungerar Jag(Lovisa) trodde att min mobil var snodd och messade min snälla far och bad honom spärra den.. Ringde upp 2min senare och sa att jag hittat den.. Samtalet kostade minst 40kr. Bra Lovisa!

Sydostasien

Sydostasien