En rastlös tjej som älskar att resa och röra på sig! Man ska ju leva när man är unga och kan dansa i neon, haha! Vila kan man ju göra i graven eller va säger ni!
hemstad Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Guadalupe, San José, Costa Rica
En dag med mycket känslor...
tisdag 1 november 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

Idag var det inte så mycket att göra på "Asociación obras del espíritu santo" som skolan jag jobbar på heter. Eftersom det inte fanns så mycket att göra så fick vi en rundtur av en av kvinnorna som jobbade där. Det är ca 50st som jobbar där på ca 220 barn som kommer och går och det

VARFÖR KÄNNER JAG DENNA SENTIMENTALITET?
måndag 24 oktober 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

"When I need you I just close my eyes and I'm with you And all that I so want to give you It's only a heart beat away When I need love I hold out my hands and I touch love I never knew there was so much love Keeping me warm night and day Miles and miles of empty space in between us A telephone

hemma efter en hel i Puerto Viejo!
tisdag 18 oktober 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

Jag ska lägga upp lite bilder över mina veckor här! ska börja lite lätt imorgon, för idag är jag allt för trött. Ska snart lägga mig. Men kan säga en sak, har levt en helg i en andras vardag som jag aldrig vill hamna i gen! så rädd som jag var stund vis denna helg vill jag aldrig bli

Puerto Viejo under karnevalen
fredag 14 oktober 2011 - Puerto Viejo de Talamanca, Limón, Costa Rica

Puerto viejo 14:e-17:e okt! Vi drog dit helga gänget till en början för att vi skulle på Karnevalen, men det blev inte riktig så eller tre gick men jag och de andra kom inte iväg. Tydligen var karnevalen inte någon höjdare så missade inte så mycket. Men andra ord det vi gjorde under

Fest och Polisen!
söndag 9 oktober 2011 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Åå, det var en underbar dag med sol! Men rastlös som man är så tillbringade jag större delen av den sol tiden så gick jag runt och kollad i de olika stånden pratade med killarna som jobbade där. Lyckade förta till mig en Kokosnöt som inte smakade så jättebra. Jag köpte mig en

TRIPPEN TILL MANUEL ANTONIO OCH QUEPOS DOWNTOW
torsdag 6 oktober 2011 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

DÅ LÄMNADE MAN SAN JOSÉ FÖR RESANS FÖRSTA UTFLYKT! VI ÅKTE MED BUSSEN 12.00 OCH EN BUSSRESA PÅ CA 4 TIMMAR LÅG FRAMFÖR OSS. FÖR ATT VARA ÄRLIG SÅ SOV JAG STÖRRE DELEN AV RESAN SOM VANLIGT. JAG VET INTE VAD DET ÄR MIG ATT SOVA NÄR JAG KLIVER IN I BUSSAR, BILAR, TÅG MM DÅ JAG SJÄLV

NÅGRA DAGAR SENARE!
onsdag 5 oktober 2011 - San Pedro, Costa Rica

IDAG GICK VI PÅ BIO "BAD TEACHER." DEN VAR GANSKA BRA FAKTISKT OCH JAG DRÖMDE MIG BORT OCH TRODDE ATT JAG VAR I SVERIGE... DET VAR FAKTISKT LITE JOBBIGT NÄR FILMEN TOG SLUT ATT VETA ATT JAG INTE VAR HEMMA.. DET VAR FÖRSTA GG SEN JAG KOMMIT TILL COSTA RICA JAG FICK HEMLÄNGTAN! MEN DET SKULLE

FÖRSTA DAGEN!
måndag 3 oktober 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

FÖRSTA DEGEN I LANDET BÖRJADE MED FRUKOST SJÄLV EFTERSOM MIN VÄRDS MAMMA LILLIAM 65ÅR VAR PÅ SJUKHUSET. FRUKOSTEN BESTOD/BESTÅR AV: ÄGG EL KALKON SKIVOR, BRÖD8(VITT), JUICE, KAFFE MED MJÖLK OCH EN SKÅL MED OLIKA FRUKTER OFTAST: PAPAYA EL ANANAS EL EN BANAN. SEDAN SÅ KOM HENNES SON

PÅ VÄG TILL COSTA RICA!
söndag 2 oktober 2011 - Guadalupe, San José, Costa Rica

JAG BÖRJADE RESAN TILL COSTA RICA DEN 2:e OKTOBER KL 09.15 IFRÅN STOCKHOLM ARLANDA. IVAN VAR DÄR OCH VINKADE AV MIG OCH TÅRARNA KOM SOM VANLIGT NÄR DET ÄR DAGS ATT SKILJAS.. JAG SKULLE MÖTT MAJA H OCH HENNES KOMPIS DÄR, MEN DE SYNTES INTE TILL NÄR DET VAR DAGS ATT KLIVA PÅ PLANET SÅ JAG

Semester med min Fiancee i Stockholm 27/9-2/10-11, innan Costa Rica
torsdag 29 september 2011 - Värmdö SV, Stockholms län, Sverige

Har precis vaknat efter gårdagens utflykt till Södermalm där jag bodde i 3 år. Vi var på ett snabbbesök på min gamla skola och min favorit lärare jobbar tydligen kvar, så idag ska vi dit och hälsa på henne. Dagens grund utflykt är Gamla stan. Sedan är vi bort bjudna på middag hos fam

Volontär

Volontär

2 oktober 2011 - 19 december 2011

Jag ska till Costa Rica och jobba på ett daghem i 12 veckor. På denna resan hoppas jag finna mitt framtida yrke och finna min inre styrka. Finna vem jag är med hjälp av att leva i andras verklighet. Detta är bara början på en mycket större resan!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eliana uppdaterar sin resa