Runt Provinsen
måndag 27 november 2006 - Phuket, Phuket, Thailand

En utflyktsdag Taxi hade vi bäställt till 10.00.Vi åkte längs västra beachen . Första stoppet blev vid Katas utsiktplats en vidunderlig utsikt , kan inte annat än bara njuta.Nästa mål vara att rida elefant i djunglen.Elefanten var ganska illaluktande och trött i värmen, väldig kul

underbart
torsdag 23 november 2006 - Phuket, Phuket, Thailand

Nu har vi varit ute på båtfärd, med en speedboat, snorkling och bad på en obebodd ö , en härlig upplevelse ,nästan som påRobinsson. på ditresan såg vi apor iden fria djunglen. mycket är otroligt vackert här. Idag har vi slappat nere på beachen. Nu har vi varit och ätit lunch

Frukost
söndag 19 november 2006 - Nai Mueang, Surin, Thailand

har precis ätit frukostbuffe. Mkt bra, ska ta oss till en lite öde strand idag men vi få gå en bit ca femhundra meter. Melvin vi har det jättebra , men vi saknar dej och dina syskon som sjutton .nu är det snart dax för er , tänk att få sola och bada när vi har det så ruggigt

Ätit super
fredag 17 november 2006 - Nai Mueang, Surin, Thailand

Ikväll gick vi en bit utanför surin som vi blev rekommenderade för att äta en bit man tog en seafoodsallad underbart gott,kan leva på sån mat, Thomas tog en champinjonsallad med bröd detta var förätt,blev mätta på det två förätter ,två varmrätter (thai kött), och bolognese, två

Semesterparadis
fredag 17 november 2006 - Nai Mueang, Surin, Thailand

Väntar på att mina glasögon ska levereras iem. Idag har vi badat i surin bukten en härlig liten bukt som inte är så exploaterad än ,vi har legat i skuggan , vi är lika bleka som när vi for, ska ut och köpa kort som vi ska skicka till nära och kära, Detta är ett härligt land med super

Äntligen iväg
fredag 17 november 2006 - Nai Mueang, Surin, Thailand

upp i ottan ner till stationen resan började halvsex, väl framme fick det blien taxi till flygplatsen .Premiärflyg till Thailand från Växjö.Det var lite uppståndelse för personalen påflygplatsen.planet var fullsatt och trångt som in ibaljan.oj vad man kan stå ut med när värmen och

Förberedelse
onsdag 8 november 2006 - Karlskrona, Blekinge län, Sverige

Oj detta gick lite snabbt , hade inte planerat att komma iväg på någon resa i höst. Har drömt att få åka till Thailand nu blir det äntligen av.Thomas har inte gillat den långa flygresan. Roligt är att Erika vår äldsta dotter ska dit med sin man Daniel deras tre barn Melvin , Edith och

Troodosbergen
lördag 5 augusti 2006 - Larnaca, Mazotos, Cypern

Igår var vi uppe i Troodosbergen, besökte några små bergsbyar, de var vackra och frodiga där odlades det druvor, som väntar på att bli plockade av gästarbetare.Vi var uppe i Olympiaberget det var väldig fin utsikt . Där lunchade vi åt lite maträtter som är tradionella här .Sedan åkte

Varmt
onsdag 2 augusti 2006 - Larnaca, Mazotos, Cypern

Kom fram välbehållna, det är varmt, svalka oss i Medelhavet. Hotellet är inte av högsta standard, bor på Atrium mitt i centrum. Det finns en härlig takterass med pool. Igår kväll var vi ute på resturang, fick vänta över en timme, på maten ,personalen förstod att vi va trötta på att

Värmen
måndag 24 juli 2006 - Larnaca, Mazotos, Cypern

Vad varmt vi har det i Karlskrona ,varit ute med båten en hel del, det börjar bli tröttsamt att packa med mat ,påhittigheten har börjat tryta. Idag har vi varit på Aspö en ganska stor ö dit går det vägfärja , Melvin vårt äldsta barnbarn och enda killen , Nea och Tilda våra

Kryssning Medelhavet

8 augusti 2005 - 15 augusti 2005

Sau Miquel

26 april 2006 - 4 maj 2006

Oman

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa