Sista destinationen

Kuala Lumpur, sista destinationen. Intensiva sista dagar med att göra ingenting. Trodde jag skulle spendera sista dagarna i ensamhet och bara ta det lungt men hann inte ens in på mitt hostel innan jag blev stoppad av en tjej: "Hey are you hungry? I'm going to get some food. Wanna join me?" Var

Tio dagar på Langkawi
fredag 5 januari 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Nu är det ett tag sedan jag skrev något. Har gjort mina tio dagar på Langkawi. Såhär länge har jag inte varit på ett och samma ställe utan att flytta på mig. Gjorde visserligen en tripp till norra änden av ön där jag bodde två dagar i en fin bungalow. Annars har jag bott på samma

Världens brantaste linbana och en ofrivillig romantisk dejt på stranden
fredag 29 december 2017 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Langkawi har något för alla. Finns otroligt mycket aktiviteter, shopping och stränder att välja emellan. Jag är inte så mycket för shopping eller allt för mycket för aktiviteter heller utan har försökt göra så lite som möjligt. Näsan i boken och koppla bort allt runt omkring har

Julaftonsfirande
tisdag 26 december 2017 - Pinang, Malaysia

Julafton har varit och det jag älskar med julen har jag fått vara utan dvs umgås med familjen, äta god mat och massa ljus som lyser upp i vinter mörkret. Istället byttes det ut mot strålande sol, djungeltrekking, sandstränder och turkosa hav. Jag har verkligen inte haft någon julkänsla

Det levande och ofrivilliga parasollet
lördag 23 december 2017 - Batu Feringghi, Pinang, Malaysia

Lite halvmulet väder här i Batu Ferringhi, men solen tittar fram ofta så jag har spenderat de två senaste dagarna på stranden. Bara sola och bada. Väldigt vackert här så jag har promenerat längs stranden och solat på lite olika ställen för att få se utsikten. Eller har försökt se

Staden som är ett eget land
torsdag 21 december 2017 - Singapore, Singapore

Att åka eller inte att åka var frågan. När jag gjorde lite research inför resan angående resrutt för min backpacking så var det inte många som rekommenderade Singapore. På flera forum var folk väldigt kritiska till landet med åsikterna att det är dyrt, värdelöst ur backpacking

Den vandrande turistattraktionen
tisdag 19 december 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vietnam var en inpulsgrej. Planen var ju egentligen Bali men pga vulkanutbrott så höll jag mig borta från det området. Sedan var tanken Filippinerna, men mötte så många på vägen som talade väl om Vietnam att jag valde att åka dit istället. Hade otroligt roligt dagarna i Saigon. Sedan

Äta med pinnar inför en Taiwanes och en Japan.
torsdag 14 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Nu sitter jag på flygplatsen i Saigon. Blev bara tre timmars sömn i natt då det blev sista kvällen med gänget igår. Är lite trött och sliten. Nästa steg är ön Phu Quoc i Vietnam. Fanns andra transport sätt än flyg som är billigare, men har inte så många dagar kvar innan jag ska

Blåst Blondin med en blåsa på benet
tisdag 12 december 2017 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Från en storstad till en annan.Lämnade Kambodjas huvudstad Phnom Penh och tog mig till Ho Chi Minh-City eller som det hette förr (och fortfarande sägs av invånarna), Saigon. Den ekonomiska skillnaden är betydligt märkbar. Huvudstaden Phnom Penh är betydligt fattigare än Saigon. I Phnom

Att springa på en munk
söndag 10 december 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Var ute och unnade mig en sista ordentlig lunch för att njuta av det Khmerska-köket. Mötte en munk som tilltalade mig. Blev lite ställd. Vanligtvis när man är i tempel så måste man som kvinna täcka armar och ben för att visa respekt. Munkar får man inte ta kort på och de har ett

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa