Härligt
lördag 4 januari 2020 - Ko Chang, Trat, Thailand

Vi njuter, vilken härlig ö vi hamnat på Kho Chang hör till Trat i Thailand och första dagen hyrde vi mopeder så nu kör vi och hittar nya fina platser varje dag. Idag har vi kört i flera timmar, varit i ett vattenfall och när ma  stoppade ner fötterna så hamnade man direkt i ett fisk

Paradiset
onsdag 25 december 2019 -

Så härligt och annorlunda julafton i går, hängde i strandbaren med 4 tyska killar och personalen, vilken gemenskap, busade och spelade fotboll med River visade sig att alla killarna spelat fotboll, den ena professionellt. idag solat och badat, kastat boll och spelat fotboll och bara njutit av

Fåglar och andra djur
tisdag 24 december 2019 - Koh Kong, Kambodja

Omger oss här, så läckra påfåglar igår kom 2 st flygande över oss och landade brevid vår stuga. Vi bor fint och rent och River var impad av riktig marmor i badrummet och utbrast att dem gjort lika fint som Leif kan 🥰 Nu har vi just ätit frukost så nu ska grabbarna ut och snorkla och

Paradiset
måndag 23 december 2019 -

Vi har hamnat i paradiset, vit strand som känns som mjöl mot fötterna, klar turkost vatten. Påfåglar som flyger och landar runt knuten där vi bor, ska fota dem imorgon. Julgranar som glittrar  Vi nyper oss själva i armen då vi sitter och spelar kort i ljumma vindar och hör vågorna God

Snart checkar vi ut
måndag 23 december 2019 - Kambodja

Från Sandyclay, ätit frukost och packat ihop våra saker. Vi blir upphämtad här på hotellet för vidare transport till piren och hoppa på båten som tar oss ut på ön.Igår hängde vi på stranden såg den fantastiska solnedgången och var där tills mörkret kom sen hem och spela kort innan

Framme i Kambodja
söndag 22 december 2019 - Kambodja

Hoppade av båten tidigare så vi slapp åka tillbaka till Singapore och flyga därifrån så nu är vi i Kambodja. Hade bokat ett billigt boende en natt (300:- ca) för vi inte riktigt visste vart vi skulle. Nu har vi bestämt oss för att åka ut på ön Koh Rong och bo där 5 nätter till en

Thailand ❤
fredag 20 december 2019 -

Vänliga goa människor som alltid har ett leende på läpparna och direkt erbjuder sig att spela spel med River. Vi träffade en kvinna i vår ålder med 3 pojkar 11 timmar bort med buss som jobbar 17-06 varje dag alla dagar i veckan ibland fortsätter hon långt in på dagen ifall det är gäster

En natt i Pattaya
fredag 20 december 2019 -

Nu har båten stannat i  Laem Chabang så vi hoppade av och tog en taxi som egentligen inte ens var en taxi, men det var helt galet i hamnen. Folk överallt och satans köer för att köpa en bussbiljett intill Pattaya Beach Tahiland så vi gick ut från området och träffade en arbetare som

Äntligen moppe
torsdag 19 december 2019 -

Äntligen i land på ön Koh Samui och hyrt varsin moped så nu är Rp gladare. Ingen hit med kryssning testat bocka av på bukets list aldrig mer. I dag kör vi runt och kollar denna ö. I afton tillbaka till båten

ombord
onsdag 18 december 2019 -

HejVi ar ombord pa baten nu, inget internet pa mobilen sa kan bli langt mellan inlaggen.River har varit sjosjuk hela dagen idag sa ingen vidare start. imorgon gar vi iland pa koh samui iallafal.

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Side Turkiet

Side Turkiet

19 augusti 2011 - 26 augusti 2011

Jag och min sambo Robert och lille River 2,5 år tar en sista minuten och reser till Side i Turkiet

Thailand Karon Beach

Thailand Karon Beach

18 december 2010 - 3 januari 2011

För första gången åker vi utomlands över jul och nyår. Vi som åker är jag Lotta min sambo Robban och vår son River 1,8 år. Med oss på resan är också River´s gudföräldrar Anne-Lie och Janne

Turkiet

Turkiet

28 april 2010 - 5 maj 2010

Då var det dags för en resa tillsammans med 3 av "våra" 6 barn. Med på resan denna gång är Jag och min sambo Robert,Jesper(15), My(snart14), River(1)

Thailand here we come

Thailand here we come

19 januari 2010 - 3 februari 2010

jag ska tillsammans med två av mina barn Lisa (20 år) River (10 mån) uppleva en del av Thailand, sola och bada och ha det bra.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa