Vi älskar resa ❤️
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Varmt och svettigt...
måndag 14 maj 2018 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Tidig morgon, frukost och bussresa som vanligt. Fotostopp vid Vindarnaspalats där vi även fick se ormtjusare. Körde vidare till Amer Fort där vissa valde att rida elefant upp medan vi (som inte vill medverka till djurplågeri) och några andra åkte jeep. Väl uppe möttes vi av ett fint fort

Famagusta mm
fredag 24 november 2017 - Cypern

Sov som grisar och sedan upp pigga och glada för att äta frukost. Som vanligt satsade vi på en spartansk sådan.08.30 ombord på bussen och då hade några skojat till det och bytt platser...det borde bestraffas! Våra säten hade Carina räddat men våra vänner Björn och Marianne fick flytta

Utflykt...
onsdag 22 november 2017 - Cypern

Lagom pigga steg vi upp och gick sedermera ner för att ”avnjuta” frukosten. Med tanke på middagen dagen innan så hade vi inga större förhoppningar... vilket var helt rätt visade det sig. Bäst var hallumin enligt mig. Carina funderar än...Vi körde sedan till den antika staden Salamis.

Tuktuk och annat kul
torsdag 10 maj 2018 - Jodhpur, Rajasthan, Indien

180510Efter en natt på vårt hotell i Jodhpur så startade vi tidigt efter en lätt frukost (jag drack ett glas juice medan Carina varken åt eller drack).Första stoppet för dagen var ett ”säljstopp”. Sjalar, filtar, överkast etc visades upp och vissa hade tillverkats för Prada, Kenzo,

Rundtur i New Delhi/Delhi
söndag 6 maj 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

180506Pigga och alerta studsade vi upp redo för en dag i Delhi...eller ja vi gick upp efter fem snoosningar typ...Hade ju lagt oss runt 03 och kl började väsnas kl 08.30.Gjorde oss i ordning och gick ner till frukosten. Vi åt en mycket påver frukost men det är vi vana vid från andra

170609...
fredag 9 juni 2017 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Klockan 08.45 hämtade vi upp Kaj som skulle köra oss till Hyllie. Resan in till Kastrup gick bra och redan vid incheckningen såg vi några av våra reskamrater. När vi var incheckade käkade vi varsin korv och väntade in tiden. Vi gick ombord och hittade vara platser och snart var vi på väg

Då var det dags....
lördag 5 maj 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

Tidigt...väldigt tidigt var det dags att bege sig mot Kaj som skulle lämna oss på Hyllie. Överresan till Kastrup gick bra och efter lite trix med incheckning och visum så var på väg. Lite läppvård inhandlades innan vi letade upp vår gate. Ett liiiitet plan skulle flyga oss till

Första dagen på Norra Cypern
onsdag 22 november 2017 - Cypern

Uppe tidigt trots den sena kvällen. Frukost i jätte matsalen som var lika rörig som förväntat. Efter frukosten så tittade vi oss lite omkring på hotellet på vägen mot bussen.Första stället som vi besökte var Salamis, en ruin stad på östkusten. Soligt och fint men ändå rätt svalt,

Dag 7....
måndag 27 november 2017 - Cypern

Sista dagen på resan. I dag efter frukosten ska vi köra till Nicosia och käka lunch på den grekiska sidan och sedan shoppa på den turkiska 😀Sedan blir det förhoppningsvis middag i kväll nere i hamnen igen som igår...men denna gången på en italiensk 🤪 Fortsättning

Dag 5...
lördag 25 november 2017 - Cypern

Vaknade i vårt nya ”hus”...förhoppningsvis får vi nytt rum i dag. Frukosten avklarades snabbt eftersom det inte finns något direkt att äta 😂Vårt första stopp denna dagen var en blingblingfabrik...där tillbringade vi 2.5 timme med ihärdiga försäljare efter oss.Nu sitter vi i bussen

Nollan :-)

Nollan :-)

18 oktober 2018 - 1 november 2018

Nollan fyller nolla :-) Detta firas med en rundresa i Israel och Jordanien. Har varit där innan men inte med hjärtat och nya intressanta saker återstår att upptäckas. Grädde på moset blir besök i/av Bethlehem, Jerusalem, Dolphin Reef, Glasbubble hotellet, Wadi Rum, Petra och mycket annat. KUL!

Indien by bus 😃

Indien by bus 😃

5 maj 2018 - 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

Rundresa på Cypern för att fira något alldeles speciellt 😜

Rundresa på Cypern för att fira något alldeles speciellt 😜

21 november 2017 - 28 november 2017

En rundresa på Cypern för att fira något mycket speciellt som vi väntat på ett tag 😜

Förlovade i 6 år ♥

Dubbelt upp

Mot Kefalonia :)

Mot Kefalonia :)

13 augusti 2016 - 20 augusti 2016

En restresa till Grekland :)

Gorillor i Uganda

Gorillor i Uganda

11 februari 2016 - 15 februari 2016

Är man i grannlandet och jobbar så bara måste dessa upplevas...magiskt!

Paradiset...

Paradiset...

14 februari 2016 - 24 februari 2016

En kärleksresa, för att vi är så värda det!

Kvalitetstid och mys innan missionen

Kvalitetstid och mys innan missionen

24 maj 2015 - 31 maj 2015

Snart dags för mission men innan dess ska vi rå om varandra och koppla av i sol och värme!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa