Vi älskar resa ❤️
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
8 år...
söndag 7 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Vaknade och käkade frulle. Promenerade sedan mot lila linjen med 3 stopp i olika kyrkor. Ljus tändes i den första som är den äldsta i Lissabon. Vi hann även passera genom någon form av matmarknad innan vi hoppade på bussen som skulle köra oss till akvariet.Väl framme där hittade vi lätt

Soligt, vackert och mysigt!
måndag 8 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

190408Frukost och promenad ner till centrum. Gick först till Santa Justa hissen. Igår när vi gick förbi den var det väldigt långa köer men även här var vi där tidigt och kunde bara gå ombord så att säga. Gammal fin hiss. Upp i ett nafs till översta hissplan sedan fick vi klättra två

Det är dags...
fredag 5 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

Tidigt tidigt ringde larmet...kändes som jag precis somnat 😂 03.45 hämtade Lotta upp mig för vidare färd till Bergdala så Kaj kunde lämna oss på Hyllie. Tåget var lite försenat men efter en stund landade vi på Kastrup där incheckningen gick lätt och snart satt vi och mumsade i oss en

Bra start på dagen...
lördag 6 april 2019 - Lissabon, Sintra, Portugal

190406Dagen började tidigt...oklart riktigt när det var men vi var i drömmarnas land. Meddelande från Deniz om att Malin börjat få värkar. Några timmar senare så var Carinas tredje barnbarn fött och nytt meddelande damp ner inkl foto. En ny söt tös var född. Föll en tår hos mig och

Via Dolorosa och Old City
lördag 27 oktober 2018 - Jerusalem, Israel

181027Unnade oss sovmorgon innan vi tog taxi till Lion Gate. Vi köpte sedan en karta över Via Dolorosa men hade trots det lite problem att hitta mellan varven.Vi knixade oss fram mellan jätte grupper och andra turister i sakta mak. Vissa delar är mer hysteriska än andra. Till sist hittade vi

Mot Petra ❤️
onsdag 24 oktober 2018 - Wadi Rum Village, Aqaba Governorate, Jordanien

181024Vaknade i plastbubblan och var glad att i skulle checka ut. Åt frukost...eller ja..vet inte om man kan kalla det för detta.Blev transporterade tillbaka till vår hyrbil och det var ett hallelujamoment att gå köra vidare i denna.Lotta styrde bilen proffsigt mot Petra som vi var framme vid

Mot Jordanien...
måndag 22 oktober 2018 - Eilat, Israel

Vaknade på morgonen och hasade ner till frukosten...inte hade förändrats...den var likadan som de andra dagarna.Återvände till rummet och packade...för i dag var det dags för ett 3 dagar långt besök i Jordanien.Checkade ut från hotellet och lämnade de stora resväskorna där, stuvade in

Delfiner ❤️
lördag 20 oktober 2018 - Eilat, Israel

Efter ”frukosten” var avklarad körde vi mot dolphin reefe för att snorkla med delfiner och sola 😀 Jag var väldigt kluven inför att snorkla i djupt vatten och förberedde Lotta på att hon förmodligen skulle få göra detta utan mig.Väl framme kom vi in i något som påminde om Thailand

Hem...
fredag 18 maj 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Denna dag hade vi lite sovmorgon, båda hade sovit som smågrisar 😀Vi tog oss ner till matsalen men åt inget direkt pga våra magar 😳Vi skulle lämna rummet vid 12, och sedan ge guiden, chauffören och hjälparen sin dricks. Så med lite gott om tid för att ligga lite vid poolen...och det

Taj Mahal...
torsdag 17 maj 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Idag var det så dags att äntligen få se Taj Mahal. Kl 05.30 var det avfärd men innan dess hade vi haft täta besök på ”kontoret” då vi från att ha varit helt friska hela resan plötsligt fått Delhi mage. Carina inledde med att säga att hon nog inte kunde följa med till Taj Mahal men

Island...❤️

15 juli 2019 - 21 juli 2019

Äntligen till Island ❤️

7 december 2018 - 9 december 2018

Prag inställt innebar snabbt omfall. Förväntad snö...Jepp vi tar Norge 😃👍🏻

5 april 2019 - 9 april 2019

8 år sedan ringar växlades i Kina....mycket som hänt under dessa 8 år...

Julmys i Prag...som inte blev av.

7 december 2018 - 9 december 2018

18 oktober 2018 - 1 november 2018

Nollan fyller nolla :-) Detta firas med en rundresa i Israel och Jordanien. Har varit där innan men inte med hjärtat och nya intressanta saker återstår att upptäckas. Grädde på moset blir besök i/av Bethlehem, Jerusalem, Dolphin Reef, Glasbubble hotellet, Wadi Rum, Petra och mycket annat. KUL!

Indien by bus 😃

5 maj 2018 - 18 maj 2018

Rundresa i Indien 😃 New Delhi, Mandawa, Bikaner, Jodhpur, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra....here we come ♥️

Rundresa på Cypern för att fira något alldeles speciellt 😜

21 november 2017 - 28 november 2017

En rundresa på Cypern för att fira något mycket speciellt som vi väntat på ett tag 😜

Förlovade i 6 år ♥

7 april 2017 - 11 april 2017

Vi firar oss med en resa till Barcelona ♥

Bornholm here we come :)

19 maj 2017 - 21 maj 2017

Resa med Kaj och Vivi :)

9 juni 2017 - 16 juni 2017

Dubbelt upp

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa