Gillar och flyga, gärna långt och gärna i de främre kabinerna. :) Reser Österut och ibland västerut, ibland söder, men sällan norrut. Men det har hänt.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Hemma
fredag 5 juli 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ja, jag har kommit hem. Kom hem för länge länge sen och redan hunnit jobba en vecka nu. Men jag kom på att jag aldrig avslutade den här resan. Så jag får väl göra det. Efter Frankfurt, så bar det ju upp till Berlin och sista stoppet på resan. Berlin, har jag ju varit i flera gånger nu,

Frankfurt
fredag 28 juni 2019 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Så har man anlänt till Frankfurt. Man flänger hit och dit, värrre än vad som är är lovligt. Resan från Tokyo gick som smort. Inga större händelser. Så nu har man provat Japan Airlines och de får mycket väl godkänt. Bra service och bra mat. Även komfort på sätet var bra. Skulle vara

Sobanudlar
torsdag 27 juni 2019 -

Igår så var jag mest runt i Shinjuku, kollade runt lite. Men jag kom iväg rätt så sent, så började med lite lunch. Fick bli lite tempura och sobanudlar. Tydligen när man äter nudlar, speciellt sobanudlar, ska man sörpla som en vettvillig. Dock har jag lite svårt för det, som svensk är

Ramen
onsdag 26 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Igår vart det en sväng till Ramenmuseumet. Ett litet museum som ligger vid Shin-Yokohama. Var trevligt och se, läsa om ramens (nudelsoppa) historia . Sen fanns det flera små restauranger där man kunde käka nudelsoppor. Självklart så testade jag, det stod faktiskt att det var väntat att man

Tokyo
måndag 24 juni 2019 - Shinjuku, Tokyo prefektur, Japan

Se då har man kommit fram till Tokyo. Resan hit gick riktigt bra. Japan Airlines levererade riktigt bra måste jag säga. Bra säte, bra mat och trevlig kabinpersonal. Ett plus är att man hade tillgång till lounge. Måste vara ett av de få flygbolagen som erbjuder lounge nör man flyger i

Bryssel
fredag 21 juni 2019 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Nu är det dags, nu har resan börjat. Idag tog jag mig ner till Bryssel. Fick prova nytt flygbolag och ny flygplats... dvs. Brussel Airlines från Bromma flygplats. Var ju en upplevelse. Bromma var mindre än vad jag trodde och Brussel Airlines, var rätt mediokra och flyga med. Men man kom ju

Närmar sig
torsdag 13 juni 2019 -

Så då börjar det närma sig. Nästa fredag på självaste midsommarafton bär min semester resa iväg. Nu blev det lite Tokyo, var inte helt meningen. Men jag får iaf. testa 2 nya flygbolag och en ny flygplats. Flygplatsen är Bromma flygplats här hemma, och flygbolagen är Brussels Airlines

Flyga First Class
torsdag 7 mars 2019 - London, England, Storbritannien

Ja nu är jag egentligen påväg hemåt. Men ska väl sammanfatta mina sista dagar. Vi börjar väl med resan från Hong Kong, det är ju den stora grejen på hela den här resan. Sagt, jag  vaknar och fixar mig och checkar ut och tar mig ut till flygplatsen med tunnelbana och flygtåget. Riktigt

Brighton/hemma.
torsdag 14 mars 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemmao och vardagen har börjat igen. Ska väl summera sista delen av resan också. Så efter jag landat in i london och tar mig till hotellet. Hade bokat in mig på Ibis Style Heathrow. Jag har bott där förut, några gånger och det har varit ett bra hotell, som ligger bra till, när

Shoppingdag
onsdag 6 mars 2019 - Hongkong, Hongkong

Eftersom vädret inte var det bästa i dag, så beslöt jag mig att åka ut till ett outlet och kolla. Varit där engång tidigare. Priserna är väl inte super bra. Men ibland kan man hitta något som är ok iaf. Så spenderande några timmar där. När jag kom tillbaka till hotellet så fanns

Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Hong Kong och Brighton

Hong Kong och Brighton

2 februari 2019 - 10 februari 2019

Hong Kong, First Class, Brighton

Perth

Perth

19 september 2018 - 27 september 2018

Flyg långt, stad, väntan. Söta djur. Andra sidan ekvatorn. Down under.

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Sista resan med guld-Busan

Sista resan med guld-Busan

4 mars 2018 - 12 mars 2018

Sista resan som guld. Går till Busan Korea. Lite flyg, lite tåg, lite stad.

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

17 september 2017 - 25 september 2017

Flyga, se ny stad, mat och värme

Flyga runt med destination Berlin

Flyga runt med destination Berlin

23 juni 2017 - 29 juni 2017

Flyga hit och dit och hej och hå och några dagar i Berlin.

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

4 februari 2017 - 12 februari 2017

Vägen till och bli guldmedlem på Cathay Pacific. Mycket flyg, Ho chi Minh...

Los Angeles & San Francisco

Los Angeles & San Francisco

27 oktober 2016 - 3 november 2016

Flyg, stad, kylskåpsmagnet

Sapporo

Sapporo

27 juni 2016 - 4 juli 2016

Semester, stad, norra Japan... norraste Japan.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lars uppdaterar sin resa