Lucas och Victor är två utomordentligt härliga killar från de småländska skogarna i södra Sverige. Bägge för tillfället bosatta i Sveriges högsäte, Uppsala, där de även studerar allmän kunskap i all sin prakt.
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Manchester, New Hampshire, USA
Sista ordet fran Victor
måndag 1 september 2008 - New York, USA

Hej och ha glada Lasare! Efter en lang resa som borjade i Los Angeles har vi nu spenderat vara sista dagar i staden New York. Jag maste erkanna att det har varit riktigt skont att kunna strova runt i en storre stad utan att behova bekymra sig over varan bil. Istallet har man kunnat ta sig tid med

New York!!!
måndag 1 september 2008 - New York, USA

åDet här är mitt sista meddelande (Lucas) från Metropolen New York! Det här är huvudstaden framför alla andra. Den gör verkligen skäl för adjektivhet "häftig" på alla sätt och lever upp till alla förväntningar vi (jag och Victor) hade - och mer. Här ser man saker som inte ens

I Vermont och Maine.
måndag 1 september 2008 - Manchester, New Hampshire, USA

åI Vermont och Maine såg vi en del av USA som skiljer sig mycket från västkusten och "midstates". Här möttes vi av nederbörd (kraftigt regnande), glesbygd och lövskogar med amerikanska hus dekorerade med flaggor samt vägar kantade av dessa. Amerikanarna verkar särskilt patriotiska och

Niagara
söndag 31 augusti 2008 - Boston, Massachusetts, USA

Efter Chicago åkte vi upp till Buffalo och sedan till Niagara för att se på vattenfallet som alla pratar om. Efter en mödosam bilresa genom nedgångna förorter lyckades vi få en parkering och tillbringade en dag vid gränsen till Kanada. Att ha sett vattenfallet är förstås ett turistmål

Gothenburg och Minnesota.
söndag 31 augusti 2008 - Gothenburg, Nebraska, USA

I en delstat (troligtvis Illinois, har ej karta tillhands vid dagboksskrivandet) besökte vi en stad som var döpt efter Göteborg och vars invånare firar Lucia varje år. Det fanns namn som Wagner, Larson och Peterson på skyltar till affärer och supermarket (amerikanarna själva kallar det

En annorlunda kulturell upplevelse av USA...
torsdag 28 augusti 2008 - Chicago, Illinois, USA

Vi tillbringade en dag i Chicago med att sitta i en bilkö några timmar och lärde oss själva systemet hur man kan lindra förseningen till den av hemmvarande frugans lagade middag genom att "kryssa" sig fram mellan olika filer (till övriga bilitsers förtret). Amerikaners bilkörning är

Vidare i Arizona...
torsdag 28 augusti 2008 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

P g a tidsbrist åkte vi bara igenom Vegas så några pengar ur reskassan hanns inte med att bli bortspelade. Vi fick dock förmånen att se staden upplyst i mörkret i den plana öknen. På avstånd såg den ut som en självlysande pannkaka i nyanser av gult, orange och rött. Körningen i

Fantastisk naturupplevelse igen...efter Redwood och Grand Canyon.
torsdag 28 augusti 2008 - Yosemite nationalpark, Kalifornien, USA

Yosemite är en nationalpark som består av klippor på vilka det växer granar och tallar. Dessa når mellan sprickor i urberget och spränger successivt sönder detta vilket är fascinerande att se. Hur kan träd bara livnära sig på en kal klippa? Hursomhelst, bilkörningen i området gör

Lunch vid Grand Canyon...
torsdag 28 augusti 2008 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Grand Canyon var en annorlunda naturupplevelse eftersom den ligger i en öken och öknar är man inte ju inte i så ofta. Här åt vi en sedvanligt medtagen lunch med bönor och bacon m cola och vatten som dryck. En furstlig måltid som det anstår två vagabonder helt enkelt! Den urholkade (och

Supersnabbt meddelande fran Boston
måndag 25 augusti 2008 - Boston, Massachusetts, USA

Hej glada Lasare! Aterigen kommer ett snabbt meddelande fran oss kara Amerika-resenarer! Denna gang skriver vi ifran en 15-minuters-dator i centrala Boston! Vi vet inte direkt vad vi ska borja med att fortalja sen sist vi hordes av oss men vi kan saga att vi har hunnit se en hel del. Bland dessa

Road trip through the US.

Road trip through the US.

6 augusti 2008 - 2 september 2008

Två härliga killar som ska åta sig en resa av gigantiska proportioner. Från Los Angeles och Kaliforniens varma, soliga stränder påbörjas en lång bilfärd som sträcker sig tvärs över det land vi kallar USA och avslutas bland de höga skyskraporna i New York. Resan är delvis planerad in i minsta detalj men mycket har även lämnats åt slumpen, med andra ord tar vi sakerna och resemålen som de kommer. Må lyckan stå oss bi! // Lucas & Victor

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Victor uppdaterar sin resa