2 veckor kvar, nedräkningen har börjat
måndag 11 april 2011 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hej alla glada (ni som är surpuppor kan sluta läsa)! Det var ju ett tag sen jag skrev, har varit mycket dålig på att skriva i dagboken denna resa! Har ju fört en egen "privat" dagbok för första gången någonsin under en hel resa så jag har haft lite svårt att dels hålla reda på vad jag

utflykt till Buchanan!
måndag 28 mars 2011 - Monrovia, Montserrado, Liberia

I helgen var jag Liz, Maria och Becka i Buchanan på en minisemester/långhelg! Det blev en mycket lyckad helg! inte minst för att Buchanans strand var otroligt fin men också för att det var en av de få (om inte enda) resa jag kommer att göra utanför Monrovia! På stranden käkade jag även

kommer inte på någon bra titel!
lördag 19 mars 2011 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Hej Hopp! Tänkte att det kanske var dags för en liten uppdatering från Monrovia! Jag har nu genomfört 6 intervjuer och börjar få lite koll på läghet här nere! Vidare är det så att varje person jag har intervjuat har gett mig två nya nummer/personer att kontakta så nästa vecka är

nu har jobbet börjat på riktigt
lördag 12 mars 2011 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Så var den första riktiga veckan avklarad! Jag har hunnit med att genomföra fyra intervjuer på två dagar! Inte illa! Måste dock säga att jag var otroligt nervös inför min första intervju, den gick ok men jag kan ju inte påstå att jag är något ess på intervjuteknik än! men det

Första halva veckan
söndag 6 mars 2011 - Monrovia, Montserrado, Liberia

Kära dagboksläsare, Jag har nu spenderat typ en halv vecka här i liberia!! Flygresan ner gick utan bekymmer men var lång och ganska tråkit. efter att ha ätit lammkött med ris, lammkött med potatis, och kyckling med potatis var jag redigt less på flygplansmat! För er som inte vet så

Visum-processen
måndag 14 februari 2011 - Genève, Schweiz

Hej Jag tänkte berätta en liten historia, det är en historia om en pöjk från Ume som ville åka till Liberia. För att få åka till Liberia var pöjken tvungen att skaffa ett visa. Liberia hade ingen ambassad i Sverige utan den närmaste ambassaden i Tyskland hade ansvar för hela

Gott och blandat
söndag 30 januari 2011 - Genève, Schweiz

Hej Vi har nu varit här i två veckor, och hunnit med ganska mycket! I förra veckan gick vi på en guidad tur i FN byggnaderna. Det är ganska flashigt om vi säger så! Nästa vecka ska jag försöka få tillträde till FN-biblioteket och sitta där och plugga! För att komma in i lite

Bosatta i Geneve
söndag 16 januari 2011 - Genève, Schweiz

hej hopp flygresan ner gick bra, vi har ju aldrig några problem med det så det är ju skönt, alltså att de aldrig slarvar bort våra grejer när vi flyger, fast det tog ett bra tag innan skidorna kom! Halva planet var för övrigt fullt med ski-bums som skulle ner o åka skidor, snittåldern

förberedelser
måndag 10 januari 2011 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Hej alla glada list-uppskrivna reseföljare! tänkte skriva ett testinlägg och se hur det funkar med att koppla resdagboken till facebook. vi får se hur det går. Hur som helst, efter en lång tid av osäkerhet och mycket stress och nervositet så har nu saker börjat landa och de praktiska

Hej Hopp!
fredag 20 mars 2009 - Belém, Pará, Brasilien

Hej Sverige! (ja och ni alla andra som inte är i sverige också såklart!) Nu känner vi att det är dags för en liten uppdatering, här kommer den! För att ta vid där vi slutade sist kom vi till salvador och stannade bara någon dag där innan vi for vidare på den näst sista verkligt

Israel, Palestina, Jordanien

20 oktober 2011 - 31 januari 2012

Vår i Genéve

Vår i Genéve

15 januari 2011 - 5 juni 2011

Agnes ska gör praktik vid Svenska Representationen vid de Internationella Organisationerna i Genéve, Schweiz och arbeta vid sektionen för Humanitära- och Migrationsfrågor. Måns skriver Masters-uppsats några veckor i Geneve innan han åker till Liberia 1 mars för att samla empiriskt material. Efter två månader kommer han tillbaka till Geneve. Det blir hårt jobb och mycket franskapluggande. Sedan kanske det kan hinnas med lite skidåkning, chokladätande och vindrickande om man har tur.

Liberia

Liberia

1 mars 2011 - 24 april 2011

Jag åker till Liberia för att samla material till min mastersupsats i krishantering och fredsbyggande. Ämnet för min uppsats är demokratiska val i post-konflikt länder.

En vecka i Paris

4 juni 2010 - 24 juni 2010

Arbete som jungman på lastfartyg

Arbete som jungman på lastfartyg

10 juni 2004 - 31 juli 2004

Arbetade som jungman på lastfartyget M/S Alstern under någon månad.

Dublin

Dublin

10 juni 1995 - 13 juni 1995

Följde med pappa på båten när han jobbade... stannade i dublin några dagar sen bar det av hem igen...måla gjorde jag också!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Måns uppdaterar sin resa