Familjen består av pappa Joakim, mamma Victoria samt sonen Selmer! Vi gillar att resa, både i Sverige och i Europa. Vi gör många små-resor, gärna flera per år men planerar nu för första gången en bilsemester i Europa 2017. Samtidigt drömmer vi om långresor till Afrika, USA, Japan, Australien mm...
hemstad Kalmar, Kalmar län, Sverige
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
I Tessos fotspår!
torsdag 26 juli 2018 - Strömsund, Jämtlands län, Sverige

Efter en natt vid en sjö utanför Moskosel kom vi igår till Strömsund. Vi valde att inte köra så långt igår, dels för att det var fantastiskt väder men också för en del krämpor hos chauffören i form av nackproblem. På tal om chaufför så testade faktiskt undertecknad att köra ett

Hemma!
söndag 5 augusti 2018 - Kalmar, Kalmar län, Sverige

Dag 18, och vi är hemma igen! Vilken fantastisk resa vi haft/gjort. Så många härlig människor vi träffat och så många fantastiska platser vi besökt. 💖👌🏻🚐 💖 Dessutom har vi haft ett helt underbart väder! ☀️☀️☀️ Vi avslutade resan på allra bästa sätt igår

Landskapsjakt
lördag 4 augusti 2018 - Högsby, Kalmar län, Sverige

I torsdags tog vi oss från Trysil till en fin camping utanför Säffle; Duse udde camping vid Vänerns nordvästra del. Vi installerade oss, tog ett härligt bad vid den fina sandstranden och gick sedan till restaurang Fyren som låg längst ut på udden. 💦☀️ Under tiden vi väntade på

Cykling, löpning & lunchbesök
torsdag 2 augusti 2018 - Trysils kommun, Hedmark fylke, Norge

Dagarna i Sälen har bestått av mycket cykling men också vandring och löpning längs leder och stigar på fjäll och i dalar. Det har varit härliga dagar att få ta del av även under sommartid. 🏔☀️🚲Igår fick vi besök av familjen Mikkelsen då de passerade förbi på väg till

Cykling!
måndag 30 juli 2018 - Högfjället, Dalarnas län, Sverige

Vi tog oss hela vägen till stugan i Sälen i lördags. Vi installerade oss samt lagade en snabb middag innan vi somnade utmattade men nöjda över att vara framme. Vi hade känt brandrök under resan till Sälen samt kört förbi räddningstjänstens centrum i Särna.🔥Söndagen bjöd på en hel

Fjäll och älv
torsdag 26 juli 2018 - Kvikkjokk, Norrbottens län, Sverige

Igår kom vi till Kvikkjokk, vilket ligger så långt västerut det går att komma i denna del av Sverige med bil. Från Kvikkjokk är det inte långt till norska gränsen men den vägen går bara att ta sig med helikopter eller skoter. Efter en välkomnande kopp kaffe hos Tobbe och Veronica tog vi

Sapmi
onsdag 25 juli 2018 - Jokkmokk NV, Norrbottens län, Sverige

Idag vaknade vi på Jokkmokks camping. Vi kom till Jokkmokk igår och fick omgående besök i husbilen av Tilde! ❤️Eftermiddagens ägnades åt kortspel samt bad på campingens badland. På kvällen cyklade vi in till Jokkmokk och avnjöt en fantastisk middag med lokala specialiteter på

MTB och bad
lördag 21 juli 2018 - Nyadal, Västernorrlands län, Sverige

Efter ett par timmars körning blev det fika (äppelpaj och vaniljås) på en rastplats utanför Västerås. Efter ytterligare några timmars körning stannade vi för ett välbehövligt bad i Inlandsälvens delta utanför Sundsvall. När vi passerat Höga kusten-bron tog vi av från E4:an och

Nostalgi
tisdag 24 juli 2018 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Oj så många härlig människor och nostalgiska platser vi träffat och besökt under våra dagar i Luleå.Vi rullade in med husbilen på Ytterviksvägen i lördags eftermiddag och blev väl mottagna av Sten, Jonna och Molly. Barnen fann varandra väldigt snabbt trots att det var tre år sedan de

Slottsvistelse
fredag 20 juli 2018 - Hjälmaren, Västmanlands län, Sverige

Vi vaknade upp vid Hjälmarens strand, bredvid Stora Sundby slott, där vi sovit skönt i husbilen. Igår kväll firade vi Joakim semester med bubbel, åt middag, promenerade i slottsträdgården samt svalkade oss i Hjälmaren.Dagen idag inleddes med en promenad i slottets vilthägn där vi fick

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Venedig 2017

Venedig 2017

4 januari 2017 - 7 januari 2017

Weekend-resa till Venedig i Italien, tillsammans med Tilde och Rickard.

Alicante, Spanien

Alicante, Spanien

27 april 2017 - 1 maj 2017

Weekend-resa till Alicante i Spanien, flyg från Växjö-Småland Airport.

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Victoria uppdaterar sin resa