Jag älskar att resa och att få uppleva nya länder, människor och kulturer. Det är en underbar livsstil och jag har redan fått njuta av mycket vackert, men resten av världen väntar på att bli upptäckt.. Är sedan 2013 bosatt i USA och kallar nu Orlando, Florida min hemstad. http://minamerikanskaresa.blogspot.se
hemstad Karlskoga, Örebro län, Sverige
Senast aktiv - från Titusville, Florida, USA
Shrimp Boil.
lördag 9 november 2019 - Titusville, Florida, USA

Igår var vi hela familjen till en sk. Shrimp Boil (läs Country Boil). Evenemanget hölls vid Fox Lake Park i Titusville och det var en mycket trevlig tillställning med kollegor från Kens jobb och deras respektive familjer.

Födelsedag vid stranden.
lördag 6 maj 2017 - 3101 Florida A1A, Indialantic, Florida, USA

Då har man blivit ett år äldre..Födelsedagen spenderades tillsammans med min familj, hund och svägerska vid Canova Beach, som ligger i annex till Indian Harbour Beach, FL.Det bästa med den stranden är att du kan ta med din hund och Linus trivdes verkligen som fisken i vattnet. Det var också

Nytt Pass.
torsdag 17 november 2016 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag åkte vi från Orlando till Ft. Lauderdale för att förnya mitt svenska pass på konsulatet. Resan gick bra, det tog ca. 3,5 timme och väl där tog själva besöket ca. 30 min.Om 2-4 veckor kan jag hämta upp mitt pass här i Orlando, vilket är en jättebra service.

Greencard och nytt ssn.
söndag 30 mars 2014 - Fort Worth, Texas, USA

Wow. Är nog mer aktiv på FB och bloggen än här men men... Veckorna och månaderna tuffar på och snart har jag varit här i fyra månader. Coolt. Trivs bättre och bättre för varje vecka, men har inte riktigt hittat mig själv ännu. Kommer säkert med tiden. Vår lilla Vizsla blir större

Greetings from Texas.
onsdag 12 februari 2014 - Fort Worth, Texas, USA

Dag 63. Livet tuffar på här i USA och jag har varit här i två månader nu. Helt galet vad fort tiden går. Vi bor i ett mysigt område där vi för tillfället hyr ett hus, som ligger ganska nära Kens jobb. I området finns en stor park samt flera butiker som är väldigt behändiga att ha

Packning pågår!
söndag 24 november 2013 - Karlskoga, Örebro län, Sverige

[b]Äntligen kan jag påbörja en ny resa för det var verkligen ett tag sedan sist och jag ser så mycket fram emot detta äventyr. Ny delstat och nya utmaningar. [/b] [b]Denna vecka har varit helt galen och jag har hunnit vara på visumintervju på amerikanska ambassaden samt fått hem mitt pass

Rom runt.
fredag 8 juni 2012 - Rom, Lazio, Italien

Ken och jag började med att dela upp alla sevärdheter vi ville besöka på två dagar. Dag 1 besökte vi Fontana di Trevi, Colosseum, Palatino, Spanska trappan och Piazza Navona. Dag 2 Begav vi oss till Borgheseparken som är helt underbar. Vi hyrde cyklar och trampade runt i

Aftermath of the tornado.
lördag 3 mars 2012 - Montgomery, Alabama, USA

Det har varit en väldigt lång natt och vi har haft väderkanalen på hela natten och dom utökade tornado varning till klockan 5 i morse. Det var längesedan jag var så rädd för någonting, och när varningssirenerna ljöd så var jag nästan smått panikslagen. Totalt hade cirka 31

Tornado watch
lördag 3 mars 2012 - Montgomery, Alabama, USA

Kens pappa har precis stängt av deras alarm som signalerade att vi är under tornado watch. Kollar på uppdateringarna av vädret och vi kommer att få riktigt dåligt väder till kvällen och under natten. Just nu har dom torando warnings i Thomasville. På grund av den luftfuktighet och varma

JC Pennys.
torsdag 1 mars 2012 - Prattville, Alabama, USA

Idag har min svärfar och jag varit till Prattville och JC Pennys för att hitta en parfym till mig. Haha vi letade efter Clean Shower fresh och den var slut i hela Montgomery, men i Prattville på Sephora fanns den som tur var. Den kostade 39 dollar om man jämnför med de 80 dollar som

Alligator's Point

Alligator's Point

14 september 2017 - 18 september 2017

Family vacay to Alligator's Point, FL. BBQs, lazy beach days and fishing is waiting...

Karibisk Kryssning.

Karibisk Kryssning.

6 oktober 2017 - 9 oktober 2017

En 4-dagars kryssning väntar i höst och datumen kan komma att ändras..Men vi har planerat att ta en liten mini-getaway och bara chilla.

USA - Florida

USA - Florida

16 oktober 2016 - 16 januari 2020

Från cowboys och boskap i härliga Texas till hav och vajande palmer i Florida. Nu börjar nästa resa..

Alabama - Bröllop & Babyshower.

Alabama - Bröllop & Babyshower.

29 juli 2015 - 2 augusti 2015

Lång weekend till Alabama för att gå på min svågers bröllop samt att man kommer hålla en babyshower för oss när vi är där.

USA - Texas to New York

USA - Texas to New York

24 oktober 2014 - 10 november 2014

Sweden - A last taste of the summer.

Sweden - A last taste of the summer.

15 augusti 2014 - 29 augusti 2014

Två veckors besök hem till Svea för att träffa familj och vänner igen efter åtta månader i U.S.A.

USA - Colorado

USA - Colorado

14 april 2014 - 19 april 2014

En roadtrip med familjen till Denver, då min man ska dit på kurs.

USA - Texas

USA - Texas

11 december 2013 - 31 december 2015

Flyttlasset går denna gång västerut mot USA och delstaten Texas där nya äventyr och utmaningar väntar. Följ med på min resa!

Lettland - Riga.

Lettland - Riga.

24 maj 2013 - 26 maj 2013

En spontankryssning till Lettland och huvudstaden Riga som en gång kallats för Östersjöns Paris.

Viva España

Viva España

25 juni 2013 - 2 juli 2013

Beger oss till Spanska solkusten för en vecka av sol, bad och god mat!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Madeleine uppdaterar sin resa