Åkte till Thailand (Singburi) för att volontärarbeta den 3 oktober 2009 och kom hem den 11 januari 2010. Nu bär nästa äventyr av som reseledare till Turkiet den 3e april och hemkomsten beräknas till september/oktober.
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Karros besök och lååång flygförsening
torsdag 25 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Hejsan svejsan! Karro åkte hem i söndags och det var jättetrist. Vi hade en fantastisk vecka och det var säkert den bästa jag haft sen jag kom hit tror jag! Jag hade hamnat i ett litet segt tillstånd...ni vet jobba, sova, äta, se på one tree hill...äta, sova...jobba. Men sen kom Karro in

Utflykt och teammiddag
fredag 12 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Hejsan! Nu har dramat jag mailade om lagt sig. Jo, utflykten jag var med på...canyon walk...den var såå grym! Vi vadade fram i forsar och klättrade ner för "hinder" beståendes av klippor, vi kröp genom grottor bland fladdermöss, på ett ställe kunde vi inte ta oss ner så vi fick hoppa

Sagt upp mig, får besök och är magsjuk
torsdag 4 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Hej! Ja denna upplevelse börjar närma sig sitt slut då... Jag sa upp mig i förrgår och min chef vill ha in en skriftlig uppsägning. När jag lämnar in den skriftliga uppsägningen slutar jag efter 30 dagar. Jag vill sluta den 9 september så jag får lämna in den skriftliga uppsägningen

Dumma!
söndag 17 juli 2011 - Kemer, Turkiet

Fick en så taskig kommentar av en man i receptionen idag. Han frågade mig om jag gillade turkisk mat? Ja sa jag. Då sa han att "jag ser det, du var mycket smalare när du kom hit till Turkiet. Nu har du blivit ganska tjock. Jag blev ju helt chockad och sa inget men såg nog rätt arg ut för han

Arga och sjuka gäster plus lite flygförsening
torsdag 14 juli 2011 - Kemer, Turkiet

Hej! I förrgår var en mysig dag. Vi åt en god middag, sen gick vi längs strandpromenaden, sen tog vi en drink på stranden med livemusik och så avslutades kvällen i sängen framför filmen Pretty woman hehe. Det var en kvinna häromdagen som blev jättearg på mig. Hon skrek att jag

Svensk sommar!
söndag 10 juli 2011 - Kemer, Turkiet

Hej Sverige! Åh jag har haft det såå bra! Jag har ju varit hemma i Sverige 4 dagar och det var fantastiskt skönt! Jag fick träffa nära och kära och uppleva svensk sommar och svensk mat! Jippi! Jag var också med pappa i Stockholms skärgård, vi åkte till ön där Saltkråkan spelades in.

Midsommar och bowling
torsdag 30 juni 2011 - Kemer, Turkiet

Hej svejs! Hoppas ni hade en lika bra midsommar som jag hade! Malin var ledig men jag jobbade till lunch. Sen gjorde vi oss iordning, hyrde en bil och körde mot Alanya. I bilen passade Malin på att göra kransar till oss. Väl framme så åt vi en god middag på Palm beach bestående av sill,

Midsommar!!!
torsdag 23 juni 2011 - Kemer, Turkiet

Glad midsommar allihop! Det har hänt lite sen sist. Jag hade min lediga dag och det var så skönt, vi solade och badade och sen shopping och bio, jättetrevligt :) Nu är det så varmt här att det är ganska olidligt, finns ju inget syre i luften. Vi har haft 38 grader i två dagar. 30 på

Det rullar på...
torsdag 16 juni 2011 - Kemer, Turkiet

Hej på er därhemma! Hoppas ni mår bra! Det gör jag. Jaha vad har hänt sen sist...inte så mycket. Det rullar på och vi har fått rutin på det hela nu. Ett par dagar efter jag skrivit sist hade jag Pamukkale-utflykten igen. Det gick bra. Jag tycker om den, den är kul! På fredagen efter

Skäll, skäll, skäll och utflykter
söndag 5 juni 2011 - Kemer, Turkiet

Hej! Det förra inlägget var lite skoj bara, men tänkte uppdatera er lite om vad som händer annars. Jag hade en utflykt till Antalya (största staden här i södra turkiet). Den är lite svår, man måste kunna så mycket utantill. När man guidar i buss kan man ju ha ett fuskpapper men när

Reseledare i Turkiet

Reseledare i Turkiet

3 april 2011 - 17 september 2011

Jag kommer resa iväg till Turkiet för att arbeta som reseledare den 3e april. Jag kommer att börja arbeta i Alanya på grund av att säsongen startar tidigast där, men kommer sen förflyttas till den mindre orten Kemer där jag ska vara till hemresan. Jag kommer börja med att gå en och en halv veckas introduktion så jag lär mig lite :) Detta går att läsa om Kemer: Resor till Kemer tar dig till en såväl modern elegant badort, som charmfull småstad full av vackra miljöer. I Kemers trevliga stadskärna finns bl.a. en gågata med ett välavvägt utbud av affärer och terrasserveringar. Den härliga strandpromenaden längs klapperstensstranden City Beach leder fram till Kemers fina båthamn och marina med sin utmärkta uteserveringsmiljö. I anslutning till marinan ligger det 55.000m2 stora parkområdet Moonlight Park med delfinarium, vattenpark, lekplatser, restauranger, barer, nattklubbar, utomhusdiskotek och inte minst den fina sandstranden Moonlight Beach.

Thailand Singburi

Thailand Singburi

3 oktober 2009 - 11 januari 2010

Första månaden är en äventyrsresa. En vecka introduktion, en vecka kultur (ex. bo i tempel, sevärdheter), en vecka trekking (vandring, nationalparker mm) och slutligen en beach vecka på Ko Samet. I denna ordningen. Efter denna månad kommer Ricard ner och sluter upp med mig den 2 november. Sen kommer vi volontärarbeta i singburi. Jag på ett barnhem och Ricard främst på en skola. Planen är att ha lite ledigt också och att då besöka laos, kambodja och vietnam bla.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Madelene uppdaterar sin resa