Borta bra men hemma bäst
torsdag 22 januari 2015 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej! Efter att de senaste dagarna ha pratat med några vänner som jag inte pratar med så ofta så insåg jag att det kanske finns fler som tror att jag fortfarande är i Brasilien. Så är alltså inte fallet. Jag har bara inte meddelat här att jag åkt hem (för rätt länge sedan vid det här

The day when I had a good looking Brazilian guy's hands all over me
tisdag 25 november 2014 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Sorry, I could not resist the heading. The things you do to get people to read what you write.. So, this hot guy was a medical doctor. He was also very nice and could speak English. But if you know me, you would know that there is a catch coming here, right?! I usually don´t tell even close to

Vilken liten kattvärld
tisdag 18 november 2014 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Hej! Tänkte bara meddela att resan hit gått bra och att jag har hittat till mitt hotell. Imorgon ska jag träffa mina kollegor här och börja jobba i labbet. Det återstår att se hur det går men so far so good. Ett roligt sammanträffande som hände på flyget: På flyget från Arlanda till

Japanskalektioner, upptäcka öar och finbesök
söndag 14 april 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Finbesök I fredags kom mina vänner Elin och Markus på besök hit till Nagasaki. De hade rest runt i Japan i drygt två veckor och passerade Nagasaki fredag till söndag. Det var väldigt overkligt men förstås mycket trevligt att träffa dem. Japanska Nu har det gått en vecka av min

Sakura, sakura, sakura
fredag 29 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Stort tack för mailen jag fått. Det är jättekul att få höra hur ni har det där hemma. Nu har jag varit i Japan i fem veckor. Jag har det bra och livet här är rätt enkelt. Det är vår och körsbärsträden blommar för fullt så fotoalbumet har nu svämmats över av bilder på

Månen ler mot mig
fredag 15 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Så är det fredagskväll igen, och jag har nu varit i Japan i tre veckor. När jag mycket trött och hungrig gick ut från labbet vid åttatiden ikväll såg jag månen för fösta gången. Den log mot mig så då blev jag glad =). Sen kom jag hem till korridorsköket och där höll min

Det går bra nu :)
fredag 8 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Nu har jag varit i Nagasaki en vecka men det känns som mycket längre. Det har gått förvånansvärt lätt att komma in i rutinerna här. Kanske mycket tack vare att Pedro och hans fru Marília har gett mig en hel del tips och hjälp. Jag jobbar mycket så det har hittills inte funnit tid

Första dagen i Japan
fredag 1 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Nu har jag kommit iordning i mitt lilla rum och även på kontoret. Resan gick jättebra! Jag hann bli lite nervös när jag insåg att min telefon inte fungerar i Japan och att det enda jag visste om hur jag skulle hitta till mitt boende var att Pedro skulle möta mig på busshållplatsen.

Mi casa es tu casa
måndag 28 april 2008 - La Paz, Bolivia

Efter två månaders resande är det väl hög tid att jag tar mig för att skriva några rader här. Tack vare Oskars inlägg tror jag att ni alla iaf fått en liten bild av vad vi pysslar med här i Sydamerika och att vi har det riktigt bra. 1998 kom några scouter från Bolivia och hälsade på

Klor och Rock`n Roll
söndag 9 mars 2008 - Panama City, Panama

Divide the world. Unite the world. Så beskrivs denna historiskt betydelsefulla plats, vilket givetvis syftar till kanalbyggnationen som färdigställdes 1914. Det är oxå platsen där vi börjar vår resa mot Sydamerika. Oskar kommer direkt från sin resa genom centralamerika medan Maja andats

Ska det dödliga kattvirusets gåta lösas i Sao Paulo?

Ska det dödliga kattvirusets gåta lösas i Sao Paulo?

17 november 2014 - 6 december 2014

Hej! Maja Malmberg heter jag och jag är forskare på Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU). Som titeln på resan antyder så är jag alltså i Sao Paulo för att lösa gåtan med det dödliga kattviruset FIP. Jag tänkte använda detta som ett sätt att dela med mig av lite bilder från min vistelse här. Välkommen! Maja

Big in Japan

Big in Japan

27 februari 2013 - 30 april 2013

Hej! Under två månader ska jag testa hur det är att jobba som forskare i Japan. Jag har fått en postdoktjänst på Nagasaki University i Nagasakai. Planen är att jag ska jobba med att förstå hur parasiten Leishmania utvecklar resistens. Den här dagboken kommer att handla om hur jag har det i Japan. //Maja

Sydamerika

Sydamerika

5 mars 2008 - 28 maj 2008

Planen i stora drag: Segla från Panama segla till Galapagos. Bestiga någon hög vulkan i Equador. Härja kring en stund i Bolivia. Knata en bra bit i Peru.

Leta puder i den sparkande hästen

Leta puder i den sparkande hästen

17 januari 2008 - 26 februari 2008

Jag åker tillbaka till Calgary efter 1.5 år. Tänkte hälsa på min gamla lägenhetskompis Holly och sen drar jag vidare upp till bergen. Närmare bestämt till Kicking Horse. Syftet är att hitta så mycket puder som möjligt och att få träningsvärk. Jag ska försöka att hålla er uppdaterade på hur det går.

Maja i Calgary

Maja i Calgary

29 augusti 2005 - 12 maj 2006

Hej! Jag är en glad utbytesstudent vid UofC i Calgary. Jag har tänkt plugga här tills slutet av april och sen ska jag ut och resa lite. Förhoppningsvis blir det lite resande innan april också men jag tror att det mest blir till "the Rockies". Om du vill veta vad jag har för mig så får du gärna läsa min resedagbok. Välkommen!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maja uppdaterar sin resa