Midsommarafton och besök i Vatikanen
fredag 21 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Vi startade tidigt även idag, för idag stod besök i Vatikanen på schemat. Innan vi besökte St. Peterskyrkan åt vi lunch. Det blev pizza och sallad.Efter nästan 1 timme i kö till St. Peterskyrkan i gassande sol kom vi äntligen in. Först gick vi lite fel men de snälla vakterna visade oss

Shopping
torsdag 20 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Efter gårdagens utflykt var vi sega. Så vi bestämde oss för att ta det lugnt och åkte in till city framåt eftermiddagen.Idag var det shopping som stod på tur. Vi började med The Flying Tiger där bla vi handlade små praktiska fläktar, vilket behövs i värmen. Sedan blev det en

Borgheseparken
onsdag 19 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Idag gick vi upp tidigt. Redan kl. 10.30 tog vi bussen mot Borgheseparken. 3 byten var vi tvugna att göra. Som vanligt var bussarna försenade så det tog sin tid att komma fram. Redan på första bussen började Elias må dåligt. Han hade vätskebrist och värmeslag. Tur vi hade mycket vatten

Semester
tisdag 18 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Idag bestämde vi oss för att inte göra någonting.  Och varför inte, vi har ju ändå semester. Vi kände alla att vi behövde pausa och smälta alla intryck. Vilket visade sig vara ett klokt beslut då temperaturen steg till 32 grader.På eftermiddagen gick vi till en plantshop i närheten.

Colosseum och andra sevärdheter
måndag 17 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Eftersom maten i princip tog slut igår och vi kom hem sent hann vi inte handla innan affären stängde. Därför blev det brunch idag och först framåt eftermiddagen åkte vi till Colosseum. Av en händelse fick vi även se Cestiuspyramiden, byggd 12 f kr. Något vi i och sig hade tänkt att se,

Leonardo da Vinci
söndag 16 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Kl. 1 i natt väckte Elias mig. Han hade ont i magen. Vi gick på toa men på väg tillbaka till sängen kräktes han i kaskader. Stackarn. Han måste ha fått i sig något olämpligt för vi andra har inte känt av något. Vi tog det lugnt på förmiddagen, trötta efter gårdagen och natten. På

Mamma Mia.... vad gott!
lördag 15 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Dagen började tidigt. Efter en lättare frukost tog vi bussen in till city för att möta upp vår guide. För nu väntade en 3 timmar lång matvandring i de centrala delarna av Rom. Vi var lite tidiga så vi såg oss om på torghandeln och sedan tog vi lite dricka. Kl. 10.00 mötte vår guide

Ingenting blir som man tänk sig
fredag 14 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Jag hade svårt att somna igår kväll men strax efter kl. 00.00 slöt jag ögonen och sov som en stock tills kl. 6.00. Eftersom vi kom fram så sent så hade vi ingen frukost men jag hade tagit med mig lite nudlar så pojkarna kunde få i sig nudelsoppa till frukost kl. 8.00. Hade helt glömt bort

Äntligen framme
torsdag 13 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Vi började vår resa från Stockholm, Arlanda med mellanlandning i Oslo. Där hade de satt upp en slumpmässig test för narkotika. Gissa om vi skrattade när Lucas och mamma blev utvalda för testet. Planet från Oslo var försenat, dock bara 30 min. Efter en lång resa med förseningar landade

Sista dagen
söndag 22 juli 2018 - Mariestad, Västra Götalands län, Sverige

Efter frukost och inpackning i bilen for vi iväg hemmåt. Men vi var så klart tvungna att stanna på några ställen på bägen. Vårt första stopp blev på Bastedalens Kinaträdgård. Där fikade vi och fick njuta av en lugn miljö. Det var torrt även här så det var väldigt lite vatten i

Italien

Italien

13 juni 2019 - 22 juni 2019

Semester med famljen. Förutom jag och killarna är även mamma och killarnas äldsta kusin, Timmy, med.

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Island 2017

Island 2017

30 oktober 2017 - 3 november 2017

Island, ett av mina favoritländer. Jag kände mig inte färdig med Island efter förra gången så nu åker vi igen.

Gotska Sandön

Gotska Sandön

25 juli 2017 - 28 juli 2017

2014 besökte vi denna fantastiska ö över en dag. Trots värmebölja, vattenbrist och trötta små barn bestämde vi oss för att en dag komma tillbaka och utforska mer av ön. Nu har denna dag kommit.

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

Island

18 december 2013 - 25 januari 2014

Resan till mitt barn

Resan till mitt barn

11 juli 2009 - 23 september 2009

Denna dagbok kommer att handla om min resa för att möta min älskade son, efter en låååång väntan.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa