Sista dagen
söndag 22 juli 2018 - Mariestad, Västra Götalands län, Sverige

Efter frukost och inpackning i bilen for vi iväg hemmåt. Men vi var så klart tvungna att stanna på några ställen på bägen. Vårt första stopp blev på Bastedalens Kinaträdgård. Där fikade vi och fick njuta av en lugn miljö. Det var torrt även här så det var väldigt lite vatten i

Liseberg
fredag 20 juli 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Idag var det Lisebergsdax. Stina och Thobias ville inte följa med.Det var perfekt väder, strålande sol, lite vind och 23 grader. Lucas som ville åka allt sist vi var här åkte inte speciellt mycket. Alla bergodalbanorna ratade han. När vi bestämde oss för att vi var klara med allt åkande

Sol, bad och krabbfiske
lördag 21 juli 2018 - Askim, Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Efter frukost och städning av lägenheten åkte vi till kusin Agnetas kollonihus ute vid Askim.Vi badade och fiskade krabba.Efter det tog vi en fika och sedan åkte vi mot vårt nästa mål, Mariestad

Småland
onsdag 18 juli 2018 - Kosta, Kronobergs län, Sverige

Dagen började tidigt eftersom alla ville hinna med att bada i de härliga poolerna innan avresa. Vi har nu börjat inse hur mycket tid det går åt att äta frukost, packa ihop och städa ut boendet innan vi kan åka. Så hädanefter kommer vi ställa klockorna på tidig timma.Efter badet åkte vi

Kosta
tisdag 17 juli 2018 - Kosta, Kronobergs län, Sverige

Efter en härlig frukost med utsikt över Vättern for vi in till Gränna och kollade in hur de gör polkagrisar. Vi missade det igår eftersom vi kom fram så sent. Sedan åkte vi till Äppelvikens äventyrspark. Tanken var att vi skulle göra äventyrsparken igår och Boda Borg i Sävsjö idag

Gekås
torsdag 19 juli 2018 - Ullared, Hallands län, Sverige

Idag gällde det att packa bilen på ett smart sätt så vi kunde få plats med det vi skulle handla.När vi kom fram delade vi på oss. Stina gick för sig, Malin gick för sig och barnen gick för sig. Efter ca 1 timme ringde Elias och sa att de var klara. Efter lite missförstånd hittade vi på

Gränna
måndag 16 juli 2018 - Gränna, Jönköpings län, Sverige

30 grader varm idag. Tur vi har AC i bilen.Vår roadtrip går söderut och första anhalten är Gränna. På vägen stannade vi i Gamla Linköping. Det blev ett besök på Cloetta shoppen, så klart. Sedan åt vi vår medhavda matsäck i en fin trädgård tillhörande ett sekelskiftshus där

Sista dagen
fredag 28 juli 2017 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Idag regnar det. Efter frukost och städning av stugan var det dags att börja gå mot stranden Las Palmas där båten skulle hämta upp oss. Solen kom fram och det blev lite varmt och fuktigt i skogen där vi gick. Den här promenaden var nog den tråkigaste på hela resan. Det enda som fanns var

På äventyr
torsdag 27 juli 2017 - Gotska Sandön, Gotlands län, Sverige

Lite molnigare idag så det passade perfekt att gå på upptäktsfärd.Efter frukost tog vi kartan och begav oss ut i skogen för att leta efter Petter Gottbergs lada. Vi hade ju kunnat göra det enkelt för oss och gå den markerade vägen dit, som vi insåg fanns på vägen tillbaka. Men ungarna

Sol och bad

Idag ska det bli kanonväder så vi bestämde oss för att ligga på stranden hela dagen.Vi fixade lunch att ta med oss och sen bar det iväg till en i princip öde sandstrand, Västra sidan.På kvällen gick vi en sväng runt omgivningarna i lägerplatsen och Fyrbyn. Vi gjorde ett besök i museet.

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Island 2017

Island 2017

30 oktober 2017 - 3 november 2017

Island, ett av mina favoritländer. Jag kände mig inte färdig med Island efter förra gången så nu åker vi igen.

Gotska Sandön

Gotska Sandön

25 juli 2017 - 28 juli 2017

2014 besökte vi denna fantastiska ö över en dag. Trots värmebölja, vattenbrist och trötta små barn bestämde vi oss för att en dag komma tillbaka och utforska mer av ön. Nu har denna dag kommit.

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

Island

18 december 2013 - 25 januari 2014

Resan till mitt barn

Resan till mitt barn

11 juli 2009 - 23 september 2009

Denna dagbok kommer att handla om min resa för att möta min älskade son, efter en låååång väntan.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa