Ett sista
måndag 22 mars 2010 - Peking, Kina

Ja, Kina # 2 har varit sjukt bra! Det ar sa fint i Kina. Efter Guilin och underbara Li RIver akte vi till Kunming, Dali old town, Lijiang old town, Xian och sag terracottaarmen och till slut till Beijing. Vandrade i tigersprangsklyftan utanfor Lijiang som var sjukt jobbigt (for mig iallafall, jag

Tillbaka i Kina!
söndag 28 februari 2010 - Guilin, Guangxi, Kina

Hej dagboken! Nationalparkerna med vattenfall och grottor pa Borneo var latt vart den lite dyra flygresan dit. Massa fin djungel med stora gamla trad och sant. Grottorna var fulla med fladdermoss som satt i stora gropar i taket. Darmed mycket fladdermusbajs som inte luktade sa gott. Nu ar vi i

Sma Grodorna
onsdag 17 februari 2010 - Miri, Sarawak, Malaysia

Sitter med en kopp kaffe och laser aftonbladet. Dock neskaffe, men batrtre an inget kaffe alls. Iallafall nar man ar trott hela tiden! Funderar pa om man har lite jarnbrist, vore ju inte helt markligt nar fodan bestar av Fried Rice eller nudlar. Sag en bild pa semlor pa aftonbladet och funderar

Borneo
onsdag 3 februari 2010 - Sabah, Malaysia

Japp, nu ar vi pa Borneo! Kom hit till Kota Kinabalu igar. Nu ar man tydligen sadar exotisk igen sa att alla kollar pa en hela tiden. Det ar till och med tva barn som har kramat om mig helt random, typ "jag rorde vasterlanningen, vad cool jag ar!" Efter Phi Phi akte vi till Krabi. Inget speciellt

Phi Phi
onsdag 13 januari 2010 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Nu har vi akt ifran Koh Tao och dykcert blev det ju dar! Sa javla haftigt. Alla koraller och fiskar och alla fina farger och kanslan av att vara tyngdlos.. vi sag tryckarfiskar, rockor och tjurhajar och massa annat.. coolt! Tyvarr inte min favoritfisk Boxfish men den skulle tydligen finnas dar. Nu

Koh Samui och Koh Tao
tisdag 5 januari 2010 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hej! Nu har vi varit pa Koh Samui, det var valdigt valdigt fint dar. Det hade blivit nat fel pa bokningen av varat hotell, sa vi hamnade pa ett annat hotell, 4-stjarnigt for samma pris! Inte sa daligt. Hotellet hade privat strand, man fick privat varmvattens-dusch utomhus och BADKAR! Lyxigt som

Pavag till sodra thailand
tisdag 29 december 2009 - Bangkok, Thailand

Hej, nu sitter vi i Bangkok. Har akt buss hela natten och ska spendera dagen har innan nattbussen mot Ko Samui (kossa-mu). Dar har vi bokat fint hotell till nyar! Visserligen det enda som fanns kvar typ haha.. Sa det blir lite lyx med nyarsmiddag dar och sa. Chiang Mai var skitbra! Fin mysig stad.

Laos
lördag 19 december 2009 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Ja, just nu befinner vi oss i Laos! Var egentligen inte meningen att vi ens skulle aka hit, men eftersom vi bara fick 15 dagars visum i Thailand nar vi gick over gransen (man far 30 nar man flyger) sa akte vi hit for att forlanga det. Det ar lite stressigt for vi kan inte ga till ambassaden forran

Bilder
tisdag 15 december 2009 - Bangkok, Thailand

Nu finns det lite bilder pa facebook men jag har ingen aning om vilka som var bra eller inte, och jag hann inte ladda upp alla, men anda! :)

Stranden
lördag 5 december 2009 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Det var ingen rolig dag nar vi skulle aka till Phnom Penh, for efter 2 timmars somn vaknade jag och var tvungen att spy! Vilken jag gjorde ett antal ganger till under morgonen, sen skulle vi aka i en varm buss i 6 timmar till huvudstaden. Inte alls sa kul! Vagade nastan inte ens dricka vatten..

Den lilla resan

Den lilla resan

2 november 2009 - 30 april 2010

living the dream! wohoo

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa