Lund - Smygehuk
söndag 11 augusti 2013 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Dagsetapp: 59 km Totalsträcka: 2815 km Antal dagar: 33 Varav heldagar cykling: 23 Halvdagar (under 7 mil/dag): 5 Vilo-/resedagar: 5 Genomsnittssträcka per hel cykeldag: 109,8 km Snitthastighet: 18,05 km/h Antal cykeltimmar: 155 timmar Maxhastighet: 61,5 km/h (Malin), 51,2 km/h

Helsinborg - Lund
lördag 10 augusti 2013 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Dagsetapp: 80 km Totalsträcka: 2756 km Tog lite ofrivillig sovmorgon till halv nio, kanske behövdes det efter en svettig natt och lång gårdag. Blev sen en lång härlig hotell frukost följt av en morgonpromenad till turistbyrån. Bestämde oss för att ta båten över till Helsingör för att

Varberg - Helsingborg
fredag 9 augusti 2013 - Varberg, Hallands län, Sverige

Dagsetapp: 192 km Totalsträcka: 2676 km Gick upp tidigt idag, halv sex ringde klockan, åt frukost, samlade ihop oss och var reda på cyklarna klockan 7.20. Cyklade strandpromenaden, Ginstleden, ut ur Varberg. Höll på att krocka med varandra i en kurva i höjd med Kusthotellet, men vi

Varberg - Vilodag
torsdag 8 augusti 2013 - Varberg, Hallands län, Sverige

Dagsetapp: 0 km Totalsträcka: 2484 km Åt en god efterlängtad frukost med yoghurt och müssli. Njöt av att vara hemma i egen säng och soffa. Tog en sväng förbi turistbyrån för att införskaffa lite kartor och lämnade våra däck för reklamation cykelaffären. Tog oss en cykeltur till

Göteborg - Varberg
onsdag 7 augusti 2013 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Dagsetapp: 101 km Totalsträcka: 2484 km Klockan ringde halv sex, upp och äta frukost för att sedan lasta på cyklarna. Tackade värdparet som var på väg till jobbet. Tog oss sedan genom Göteborg i ganska raskt takt, fick många blickar av morgonens pendlare. Cyklade på och körde för det

Hjärtum - Göteborg
tisdag 6 augusti 2013 - Lilla Edet V, Västra Götalands län, Sverige

Dagsetapp: 65 km Totalsträcka: 2383 km Vaknade efter en skön sömn i riktiga sängar igen, åt en rejäl frukost i godan ro innan vi gav oss av. Cyklade förbi Lilla Edet och kom sedan rätt förbi Bäcks Lanthandel som husvärdinnan Agneta tipsat oss om att besöka. Vi stannade till i denna

Håverud - Hjärtum
måndag 5 augusti 2013 - Mellerud N, Västra Götalands län, Sverige

Dagsetapp: 110 km Totalsträcka: 2318 km Kom upp vid halv åtta då det började bli varmt i tältet pga. solen. Packade ihop allting snabbt och åt dunderfrukost med ägg-mackor innan vi cyklade från campingen. Blev att vi smet från betalningen som vi tänkte. Kanske inte helt ärligt och rätt

Malsjö - Håverud
söndag 4 augusti 2013 - Grums N, Värmlands län, Sverige

Dagsetapp: 103 km Totalsträcka: 2208 km Vaknade på morgonen av en kraxande fågel, ganska störande då det var tidigt. Tog oss ett morgondopp, härligt! Lät tältet stå i solen och torka medans vi åt frukost lite extra lugnt och funderade på om vi skulle ta en halv vilodag på badplatsen

Ransäter - Malsjö
lördag 3 augusti 2013 - Munkfors V, Värmlands län, Sverige

Dagsetapp: 94 km Totalsträcka: 2105 km Det blev ytterligare en lugn morgon, åt frukost vid Klarälven och packade ihop oss för avfärd. Kom dock bara till receptionen där en trevlig men mycket pratsam gubbe uppehöll oss ett bra tag innan vi kunde cykla iväg. Soligt och varmt idag och med en

Djuprämmen - Ransäter
fredag 2 augusti 2013 - Filipstad NO, Värmlands län, Sverige

Dagsetapp: 92 km Totalsträcka: 2011 km Tog en lugn morgon idag, otroligt fint väder mötte oss när vi kom ur tältet och Malin började dagen med att ta ett bad i sjön. Därefter blev det frukost med utsikt över en stilla sjö med sol som glimmade i vattnet. Kom iväg först först närmare

Cykla genom Sverige

Cykla genom Sverige

10 juli 2013 - 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

USA, au pair

USA, au pair

6 augusti 2007 - 12 augusti 2008

Ett år som au pair i USA hos familjen Swan/Kaufman! Med barnen Klara (12) och Sofia (9)! =)

tågluff

tågluff

18 juni 2007 - 18 juli 2007

Tågluff genom Europa med två underbara vänner

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa