Jag önskar jag hade haft mer pengar, för då hade jag verkligen sett till att resa överallt. Det finns inget bättre än att uppleva nya länder och nya kulturer. Underbart! Drömresorna Roadtrip genom USA Safari i Afrika Resa genom Skottland/England Västindien Australien Nya Zeeland Brasilien Japan Kina
hemstad Varberg, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Bua, Hallands län, Sverige
De sista dagarna i New Orleans.
torsdag 21 juni 2018 - New Orleans, Louisiana, USA

I lördagskväll kom vi till New Orleans. Blev en lugn kväll på hotellet,  då söndagen var inbokad för en heldag och kväll med familjen Seehuusen-Storm. Och vilken söndag det blev.Vi möttes upp lite utanför Mandeville för frukost på ett mysigt ställe. Pojkarna blev vänner fort och vi

Lata dagar vid huset.

Nu har vi snart varit i det hyrda huset här på Surfside Shores i en vecka. Tiden går alldeles för fort. Vi bor i ett jättefint hus med egen pool och knappt 200m till stranden. Dagarna här har mest bestått av poolhäng och bad. Vi har hunnit med några shoppingvändor med, så både min och

Födelsedag i Savannah och havsbad på Amelia Island.
fredag 8 juni 2018 - Tallahassee, Florida, USA

Min 33:e födelsedag firades in i Savannah med lunch på Paula Deen's Creek House. Supermysig restaurang och en av de godaste salladerna jag ätit. Efter lunchen begav vi oss till hotellet,  som kändes precis som ett amerikanskt motell fast betydligt bättre standard än de man ser på tv-program

Fina dagar i Charleston.
söndag 3 juni 2018 - Charleston, South Carolina, USA

I torsdags begav vi oss mot Augusta, med ett stop på World of Coca Cola i Atlanda först.Intressant att gå där inne och se lite av Coca Colas historia. Visste ni t.ex. att det bara är två länder i världen där drycken inte finns? Nord Korea och Kuba.Samt att de har galet mycket olika

Finally here
onsdag 30 maj 2018 - Atlanta, Georgia, USA

Efter några timmar på flyg, så kom vi fram vid 16-tiden amerikansk tid.Flygresan gick över förväntan och Charlie skötte sig jättebra. Vi fick åtminstone några timmars sömn alla tre. Charlie fick en ny vän på planet, en äldre amerikansk herre som tyckte Charlie var så himla söt och

Dagarna i Hoi An och första dagen i Phu Quoc.
tisdag 11 december 2012 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Vet att det tagit lite tid, men är på en ö där internet fungerar lite som den vill. Eller i alla fall på vårat hotell/resort. Onsdagen den 5/12 Hoi An. Vi började dagen med god frukost på hotellet och sedan tog vi våra cyklar ner mot stranden. Solen sken och värmen var riktigt

Sista dagarna i Hanoi...
tisdag 4 december 2012 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Lördagen den 1/12. Vi begav oss ut för en liten morgon promenad för att försöka hitta ett hotell som de flesta bodde på när det var och besökte Hanoi under 80-talet, Metropol. Då hette det Tham Diet (Ursäkta felstavningen, orkar inte leta upp det). Såklart gick vi lite fel, men hamnade

Grisar i trånga burar och det vackra Halong Bay.
fredag 30 november 2012 - tp. Việt Trì, Phu Tho, Vietnam

Onsdagen den 28/11 Denna morgonen blev det lite sovmorgon i Viet Tri innan vi skulle bege oss mot Hanoi igen. Vi hade först tänkt att utforska lite mer av Viet Tri, men vädret var inte det bästa. Så istället passade vi på att vila lite på hotellet och äta lunch där innan bussen skulle ta

Bai Bang och kära återseenden.
tisdag 27 november 2012 - tp. Việt Trì, Phu Tho, Vietnam

Måndag den 26:e november. Det blev en tidig morgon, då bussen till Bai Bang Vinapacos jubileumsmiddag skulle ske. Vi lämnade hotellet runt 7:45 och begav oss mot pappersbruket. Det var nästan så man kunde ta på spänningen i bussen, då många av dom som är med på resan inte varit här på

Bröllopsyra i Hanoi och bussresa till Viet Tri.
söndag 25 november 2012 - Hanoi, Vietnam

Lördagen den 24:e november. Hanoi är verkligen en kontrasternas stad somn sagt, men har verkligen en otrolig charm som är svår att beskriva i ord. Jag fullkomligt älskar hur dom låter träd vara kvar och istället bygger husen runt det, känslan blir helt annorlunda och mer lummig på något

Weekend i Prag

Weekend i Prag

4 maj 2017 - 7 maj 2017

En weekendresa med ett härligt gäng på 8 personer. Vi turistade, drack massa öl, åt gott och provade även på ett Öl-spa. Fantastiskt rolig weekend.

Mamma 60 år

Mamma 60 år

27 augusti 2016 - 2 september 2016

Mammas 60-års resa blev till Danmark med hela familjen, där vi hyrde ett hus med pool och umgicks i en vecka full med utflykter och massa mys.

Thailand med familjen

Thailand med familjen

17 februari 2016 - 9 mars 2016

Thailand med mamma, pappa, systeryster, svågern och så våra 3 barn. En underbart härlig semester och Charlies första utomlandssemester.

USA med familjen Brissman

USA med familjen Brissman

30 maj 2018 - 22 juni 2018

Min svärmors 60-års resa. Vi ska möta upp mina svärföräldrar och svägerska i Atlanta och därefter bila oss ner mot New Orleans. En resa med flera stopp på vägen och även ett besök hos min barndomsvän Emma, som numera bor i Mandeville utanför New Orleans.

Tillbaka till Thailand

Tillbaka till Thailand

5 mars 2014 - 21 mars 2014

Sol, bad och "bara vara" semester på ön Koh Lanta i Thailand med min sambo :) Ska bli underbart att få känna solens strålar mot min kritvita hud igen...

VietNam - Norr till Söder

VietNam - Norr till Söder

22 november 2012 - 19 december 2012

En resa med min älskling och mina föräldrar. Vi börjar resan i Hanoi, där vi kommer besöka pappersbruketi BaiBang 10 år efter vi var där sist. Men det blir första gången för Patrik. Där kommer vi möta upp andra människor, som även de jobbat på pappersbruket under de åren som Sverige var där och hjälpte till att starta upp det. Tillsammans med dessa människor ska vi ut på olika utflykter och äventyr. Så som en en tripp till Halong Bay och njuta av den underbara kusten. Efter 10 dagar tillsammans med de andra, beger vi 4 oss neråt mot HoiAn där vi stannar några dagar innan vi beger oss mot Phu Quoc ön och avslutar resan med shopping och andra sevärdheter i Ho Chi Minh City. Allt som allt kommer detta bli en upplevelserik och underbar resa, det känner jag på mig. Jag hoppas ni vill följa oss på resan och jag lovar att försöka uppdatera min dagbok så ofta jag får chansen.

Thai-thai-thai Thaaailaaand

Thai-thai-thai Thaaailaaand

22 februari 2010 - 8 mars 2010

Thailand here we come. Tyvärr bara 2 veckor, men bättre än inget alls. Resan blir tillsammans med Patrik, min syster och hennes pojkvän :) En liten "escape to the paradise".

M&M's weekend trip

M&M's weekend trip

4 augusti 2008 - 9 augusti 2008

Jag och Mia åker dagen efter min hemkomst från Norrland, ner till soliga Spanien och staden Alicante. Vi ska sola, bada, dricka paraplydrinkar och bara njuta av livet :)

Norra Sverige

Norra Sverige

25 juli 2008 - 3 augusti 2008

Ska åka uppåt landet, närmare bestämt till Arvidsjaur, Jokkmokk och sedan blir det även en tripp på Luleå-kalaset! Ska på min kusin bröllop och även hälsa på släkten :) Ska bli härligt att träffa alla, fiska lite, sola, festa och få ett och annat myggbett ;)

Weekendkryssning

Weekendkryssning

9 november 2007 - 11 november 2007

Jag, Patrik, Mattias och Elina ska på Weekendkryssning från Göteborg till Kiel. Patrik får resan i födelsedagspresent :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa