De berömda vattenfallen
tisdag 12 december 2017 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

I söndags åkte jag vidare till Puerto Iguazú för att se de stora vattenfallen. Jag bodde på ett fint hotell som låg nära busstationen. De hade en jättefin pool, god frukost och bussen till vattenfallen låg precis utanför. Gillar verkligen de mindre städerna där det inte är någon

I Tijucas regnskog

Har haft problem med att logga in på Resdagboken men nu verkar det som att det fungerar. 🙂 Igår (fredag) var jag på en tur i Tijuca national park. Det var en bokad tur med en guide (vi var bara två personer plus guiden). Dock var det dåligt väder och regnet öste ner på vägen dit.

Ett av världens sju underverk
onsdag 6 december 2017 - Corcovado, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Idag var det i princip molnfritt, så äntligen kunde jag ta mig upp till den berömda jesusstatyn. Det var väldigt mycket folk där som trängdes för att få den bästa bilden. Det är alltså där alla turister håller till,satt och funderade förut vart alla håller hus. Hur tar de sig runt?

Molnigt värre.
tisdag 5 december 2017 - Jardim Botânico, Rio de Janeiro, Brasilien

Ännu en dag med massa moln, utflykten till Jesusstayn som jag hade tänkt mig blev inte av då man bara kommer se en massa moln.. Och hur roligt är det? Så istället tog jag en tur till den botaniska trädgården ("Jardim Botanico"), testade metro(tunnelbana)den här gången.. Åkte för långt

Värme, stränder och socker.
söndag 3 december 2017 - Pão de Açúcar, Alagoas, Brasilien

Idag var det sightseeing på schemat. Gick ner till Marina da Gloria och stranden som hör till. Fin hamn med båtar i alla dess storlekar, spatserade vidare i Parque do Flamengo - en väldigt fin park där folk satt och hängde och hade det trevligt. Var väldigt mycket folk där som precis hade

Äntligen Rio!
lördag 2 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Nu har jag äntligen kommit fram till mitt hotell i Rio de Janeiro. Var inte alls så fint som jag hade förutställt mig, väldigt låg standard även fast jag valde ett 4-stjärnigt hotell, och receptionisten (som knappt kunde någon engelska) var bara allmänt trött och tråkig.Efter att ha

Väntar på bättre tider
fredag 1 december 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu sitter jag på Arlanda flygplats och gäspar som aldrig förr.Då jag flyger väldigt tidigt så tänkte jag att jag kan lika gärna sova på någon bänk på flygplatsen. Lättare sagt än gjort! Efter att ha suttit ner i ca en halvtimme.. Så kan jag meddela att jag redan har fått sittsår.

Adventure of a lifetime

Adventure of a lifetime

1 december 2017 - 1 mars 2018

I början av 2017 beslutade jag mig för att göra mitt livs resa på egen hand, och destinationen blev Sydamerika! En resa som kommer handla om kultur, mat, stränder och fin natur men framförallt om att kunna utmana och hitta sig själv. In the beginning of 2017 I decided to take the journey of my life,and South america is my destination! This journey will be about culture, food, beaches and incredible nature but mostly about challenging and finding yourself.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa