"Världen är en bok och de som inte reser läser endast en enda sida." St Augustin "Människor gör inte resor- resor gör människor." John Steinbeck "Live the life you love, love the life you live" Okänd upphovsman men ack så sann "Man kan inte bli gammal och klok om man inte varit ung och dum" Troligen vis person "En framtid man talar för mycket om tillhör redan det förflutna" André Malraux
hemstad Hylte Ö, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
några avslutande ord om Australien
tisdag 14 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Nog för att jag hunnit både vara hemma, i norr och söder sedan jag åter satte fötterna på europeisk mark, men här kommer sent om sider hemresans anteckningar: Så rundar vi upp det här. Ja, skriva resdagbok har kanske inte varit varken prio 1 eller av särdeles stort intresse för er då

efter solsken kommer regn
fredag 3 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Alright, då gör jag en kraftansträngning i mitt annars rätt vilosamma tillstånd att plita ner några rader om mina senaste förehavanden. Då regnet öser ner i Sydney (visste att det beskedet skulle glädja många) kan det ju vara förnuftigt att ägna mig åt lite "skrivbordsarbete". Den

Western Australia - de första sexton dagarna
tisdag 31 januari 2012 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Så kom då dagen. Dagen Då jag åter kunde packa min väska, om än inte ryggsäcken, men väl en väska innehållandes bikini, flipflops och ett par alltför korta kjolar (speciellt för januari månad). I tillägg till detta packade jag även tjusiga klänningar och presenter från Nädhults

Under terminen i Moskva har jag...
lördag 1 januari 2011 - Engelberg, Obwalden, Schweiz

Efter en rejäl julledighet hemma på Tiraholm, gården jag lämnade för ca 4 månader sedan har jag fått lite distans till livet i Moskva. Och jag inser att vips är de där, om än få, negativa tankarna som stundom ploppade upp i Ryssland puts väck. Jag minns dock att jag i början klagade

Ryssland- från då till nu
lördag 1 januari 2011 - Engelberg, Obwalden, Schweiz

Hejsan!! Här kommer låååång om mycket sammandragen översikt över Rysslands historia som jag tolkat den. För er som tror att hag uppbringat en herrans massa energi och knåpat ihop texten på självaste nyårsdagen kan andas ut, den har kommit till lite då och då under hösten och på

Drömma om en jul hemma...
söndag 26 december 2010 - Hylte Ö, Hallands län, Sverige

Vänner, det blev så småningom onsdagsnatt och svinotta på torsdagen och dags för ekipaget ekwall att dra sig till flygplatsen för att förhoppningsvis förr eller senare landa någonstans i Norden. Det mesta gick smärtfritt, det något tvivelaktiga och skitbilliga flyg jag bokat med ett

Söndagsfunderingar
måndag 20 december 2010 - Moskva, Ryssland

Så har den sista helgen här i Moskva kommit till sitt slut, klockan är över tolv och sammanfattningsvis kan jag väl påstå att den handlat till stora delar om vecherinka, kalas och partaj. Med flera goda vänner som de kommande dagarna en efter en ställer siktet på nya, eller för all del

Bestickning?
torsdag 16 december 2010 - Moskva, Ryssland

Med risk för att själv hamna i dålig och kriminell dager tänker jag ända berätta en liten anekdot från dagen, den är liksom för rar för att undanhålla er trogna (?!) läsare. Häromdagen insåg en av grabbarna i ryskklassen att det med stormsteg närmade sig tenta nästa måndag, då

Etniska upplopp och fotbollshuliganer
onsdag 15 december 2010 - Moskva, Ryssland

Idag varnades det för upplopp på gator och torg i Moskva. Anledningen är att minoritetsbefolkningar från Kaukasus förväntades göra uppror efter flera veckors stridigheter bland annat fotbollshuliganer emellan. Att vissa Moskvabor har uttalade och outtalade problem med sina forna bröder och

Done business in Russia
måndag 13 december 2010 - Moskva, Ryssland

Ja, så kom dagen som våra lärare berättat/varnat/tjatat/ om hela hösten: Dagen för presentationen av vår affärsplan i kursen ”Doing business in Russia”. Kursen i sig har löpt över hela terminen med två föreläsningar i veckan av mycket varierande karaktär och kvalitet. Allt från

trettioåtta dagar down under

trettioåtta dagar down under

6 januari 2012 - 13 februari 2012

En liten tur till andra sidan jorden för att umgås med vänner och må bra!

Malin meets Stalin

Malin meets Stalin

2 september 2010 - 29 januari 2011

Frågan tycks återkommand: Varför Ryssland? Varför inte ett varmt och skönt ställe med billga drinkar och god mat? Istället: Permafrost, dyr vodka och rödbetssoppa.

resan österut: tagning 2

resan österut: tagning 2

19 januari 2009 - 5 juni 2009

låt oss göra ett nytt försök vad det gäller studier.

unnarydsduo drabbar centralamerika

unnarydsduo drabbar centralamerika

20 oktober 2008 - 17 december 2008

Härjat av inbördeskrig och naturkatastrofer. Lilleputtstaterna i landremsan mellan nord och syd har inte haft det lätt. Nu bedömmer vi dock att länderna som skolundervisningen glömde är redo att ta emot barndomsvännerna från den lilla småländska byn.

resan österut

resan österut

18 augusti 2008 - 1 september 2008

efter ca fyra år i livets universitet ska jag nu prova på att inta kunskap på en instution.

kanske kanada???

kanske kanada???

12 januari 2008 - 1 maj 2008

uppleva en ny spännande kultur, utveckla skidåkningen och framförallt fördjupa mig i engelska språket... jag tror det var så jag skrev i min visumsansökan, och tja det låter väl bra... let's do it!!

afrika+malin=sant???

afrika+malin=sant???

27 september 2007 - 21 december 2007

Ska nu ge mig iväg och pröva mina alldeles egna vingar... Vad kan väl passa bättre än en kontinent jag inte tidigare satt min fot i?? Hösten kommer alltså att spenderas i sydöstra Afrika...

tidigare resor

tidigare resor

28 januari 1985 - 1 januari 2005

tänkte bara fylla i mina tidigare resor för att kompletera kartan med besöksprickar.

om våren 2007

om våren 2007

5 januari 2007 - 2 maj 2007

som ni alla vet är inte livet bara en lek... det är också en dans på rosor!! och det verkar som att jag kommer att leka och dansa fram till det våras. har förmånen att få göra flera kortare resor i vår och tänkte dela med mig av dem här på rd... obs. glöm inte att ni kan ta bort era mailadresser om ni tröttnar på mitt tjat...

Tva livskonstnarer drar mot fjarran ostern och down under...

Tva livskonstnarer drar mot fjarran ostern och down under...

25 september 2006 - 23 december 2006

i vanlig ordning vet vi foga om vad som kommer att handa och ske... men ett par manader ar planerade i asien och sedan blir det australien en stund.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa