Landet for adrenalin missbrukare!
måndag 15 december 2008 - Byron Bay, New South Wales, Australien

[b]Godmorgon allesammans![/b] Hoppas ni alla har det bra! Har varit i Byron Bay i nagra dagar, ett ratt litet stalle men vi bor precis intill stranden och de flesta har bara kommit hit for att surfa eller hitta pa en massa annat adrenalinpumpande grejs! :) Pa tal om det.. Jag och Sara hade bokat

VI HAR KOMMIT TILL AUSTRALIEN!
onsdag 3 december 2008 - Brisbane, Queensland, Australien

[b]Hej allesammans!!![/b] Hur ar det? Herregud NU ar de lange sen jag skrev! Jag har tyvarr inte sa mycket tid pa mig att skriva denna gangen heller, men jag ville iallafall bara skriva och saga att allt ar bra och att vi ar overlyckliga med att ha kommit anda hit till Australien! :) Jag har for

Visum javel och kassa grannar..
torsdag 30 oktober 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hejohå! Har händer det grejer! Jag och var resekompis Jennie ville aka ut till en ö som heter Chicken Island igar, ligger bara 20 minuter fran Ao Nang, for att fa se lite nytt och kanske fa bada i lite finare vatten.. Sara ville vara kvar och ta det lugnt. Hoppade pa longtailbaten tillsammans

Sol, vind och vatten
tisdag 28 oktober 2008 - Ao Nang, Krabi, Thailand

[b]Sawadekaaaaa![/b] Hur star det till med allihopa? Vi andrade vara planer kort efter att jag skrev forra inlagget. Jag och Sara blev trotta pa Bangkok och kande att vi langtade efter lite sol och att se havet! Engelskalarare grejen fick vi tacka nej till och vi hoppade istallet pa bussen till

Tillbaka i Bangkok!
torsdag 16 oktober 2008 - Bangkok, Thailand

[b]Hej pa er![/b] Nu har vi kommit tillbaka till Thailand och har bokat in oss pa ett litet vandrarhem i Bangkok! 45kr per natt ar val anda helt ok :) hehe Ingen tv, ingen luftkonditionering men det klarar vi bra anda. Har fatt borja snala rejalt efter var overdriven shopping i Kambodja och

Hoi An, Vietnam
tisdag 7 oktober 2008 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

[b]Hej allesammans![/b] Det har varit full rulle pa sistone! Efter vara dagar i Phnom Penh akte vi ett overnatten tag till Saigon (Ho Chi Minh). Gruppens sista kvall slutade val, vi gick ut och at god middag och drack drinkar resten av kvallen! Tjoohoo! Vi gick till ett stalle, jatte sugna pa att

Vilket land!
lördag 27 september 2008 - Krong Kampong Cham, Kompong Cham, Kambodja

[b]Halloj![/b] Nu har vi kommit till Phnom Penh, huvudstaden! Ska vrida tillbaka tiden lite och beratta om de senaste dagarna.. Efter Siem Reap sa skulle vi aka ut till en pytteliten by, den dar som jag inte kunde minnas namnet pa.. det kan jag fortfarande inte! Men jag kan beskriva hur det var: 3

Kampong Cham, Kambodja
måndag 22 september 2008 - Krong Kampong Cham, Kompong Cham, Kambodja

Oj va spannande, mitt forsta inlagg pa resdagboken! :) Vi har rest i ungefar en vecka nu men det kanns som mycket langre! Vi borjade i Bangkok - herregud vilket tempo! Det ar mopeder, bilar, tuk-tuks och folk precis overallt och jag maste saga att jag var ratt chockad efter forsta dagen! Vi

Bali, Malaysia, Thailand & Cambodia 2010

Bali, Malaysia, Thailand & Cambodia 2010

27 september 2010 - 29 november 2010

Sol, bad, dykning, fest!

DUBAI

DUBAI

12 mars 2010 - 20 mars 2010

ÄNTLIGEN ska jag åka och hälsa på min kära lillasyster som numera är bosatt i Sharjah, i närheten av Dubai. Det blir bara en veckas semester men varenda minut kommer användas till att uppleva så mycket som möjligt och leva loppan med systeryster!

THAILAND

THAILAND

16 november 2009 - 10 december 2009

I behov av en ny semester! :) Har länge drömt om att ta mitt dykcertifikat och fick äntligen tillfälle för detta på Ko Lanta med hjälp av de alldeles förträffligt duktiga instruktörerna på Lanta Diver. Rekommenderas varmt.

PRAG

PRAG

9 juni 2008 - 13 juni 2008

En resa att spendera med min kära sambo :)

ASIA + AUSTRALIA

ASIA + AUSTRALIA

14 september 2008 - 14 januari 2009

The adventure has begun!

KIRKENES

KIRKENES

1 januari 1987 - 1 juli 1990

Bodde under några år som mkt liten tjej i Kirkenes, Norge tillsammans med familjen! Minns att jag där för första gången i mitt liv fick se norrsken, ett underbart grön sken över hela himlen. Där va snö nästan året om och som barn kunde det ju inte bli så mkt bättre :) Panoramafönster i vardagsrummet hade utsikt över en inbuktning i en fjord - såg en del sälar leka ute i vattnet emellanåt. Minns även en härlig fisketur med pappa och syskonen där vi stod 10 meter från den (då) stängda ryska gränsen. Mkt härligt ställe!

BARCELONA

BARCELONA

16 april 2007 - 20 april 2007

Spännande ställe! [i]La sagrada familia [/i]är ett absolut måste. Att besöka en fotbollsmatch gjorde vi inte men hade säkerligen varit fantastiskt! Missa inte heller den stora marknaden [i]La Boqueria [/i]där de säljer alltifrån nötter, frukt, grönsaker och godis till fisk, skaldjur, kött, mm. Sammanfattning: Mkt fin arkitektur, konstutställningar, god mat och dryck. En nackdel: avgaserna höll på att ta dö på en inne i centrum och engelskakunskaperna är ibland mkt dåliga.

TURKU

TURKU

5 juli 1999 - 10 juli 1999

Åkte till Turku (Åbo) för att hälsa på en skolkamrat! Ett fint och trevligt ställe!

JEDDAH

JEDDAH

15 augusti 1990 - 10 juni 1999

Bodde i Jeddah, Saudi Arabien.

ALCUDIA

ALCUDIA

22 maj 2002 - 29 maj 2002

En vecka med syrran där 99% av tiden spenderades antingen i solen eller i baren där mitt mål var att få lite fin färg inför studenten o balen! Japp! Tonårstjej! :) Stranden var ingen höjdare o man såg inte ett dugg i vattnet men det hade kanske med säsongen att göra...? En rolig liten Hawaii-bar hade dem! Prova den om du tycker om att sitta i träburar o dricka drinkar ur stora baljor med 2m långa sugrör! :P

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa