idrottsmedicin i Pretoria
måndag 6 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Igår hade jag vocational day i Pretoria. Superbra! Var hos en mycket trevlig och bra sjukgymnast som arbetar på en privatklinik. JAg fick se många patienter och det känns mycket bra att konstatera att det inte skiljer mycket mellan en sjukgymnast i Sverige och en i Sydafrika. Toppen, inte sant!

em ledigt!
torsdag 2 juni 2011 - Polokwane, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Igar hade vi eftermiddag ledigt! Jippi! Jag och orjan tog tillfallet i akt och lyckades komma in pa Polokwane Golf club. Detta tillsmamans med en medlem i Rotary. En underbar eftermiddag , en fin golfbana dar den legendariska Goosen lart sig spela golf an gang i tiden. 3 Caddies och 3 spelande,

vila, ja sakert!
söndag 29 maj 2011 - Tzaneen, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Igar fraktades vi vidare till nasta destination som ar Tzaneen. 4,5 timmar med bil. Otroligt vackert landskap men fy va trott man ar pa langa bilresor nu. Varmt och soligt sa ska man sitta i en bil... Men vilka vyer, jag har aldrig varit med om liknande. Vi besokte bl.a. God's window (googla vet

dagen D
fredag 27 maj 2011 - White River, Sydafrika

igår var vi i Kruger parken, såå häfligt! Jag kan inget annat än rekommendera detta för er alla. Det är fantastiskt hur nära man kommer. Vi såg massor med djur så kolla in Ullas bilder så får ni se mycket intressant. Tyvärr ville inget lejon eller leopad visa sig så jag kan bara

fodelsedag i Sydafrika
onsdag 25 maj 2011 - White River, Sydafrika

Kan man ha det battre pa sin fodelsedag an att komma till ett varmt och soligt Sydafrika och bjudas pa fruktsallader, avokado, rokt fisk och god dricka? Tror inte det. 3 timmars bilresa tog oss till ett fantastiskt stalle, white river. Har odlas all var frukt, avokados, mango, papaya, paranötter,

Township
söndag 22 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Idag har varit en omvaxlande dag. Det snurrar mycket i huvudet just nu. Eftermiddagen tillbringades i en Township. Susannes vard tog oss, tillsammans med hans svarta van, in oss i ett township. Detta ar kakstadslikande med endast svart befolkning. Intressant, tankvart och gripande, jag vet inte hur

Nasta stad: Vanderbijlpark
torsdag 19 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Solen skiner och borjar varma upp staden. Natterna ar kalla som tusan och jag sover med 4 filtar forutom mitt tacke! Men idag ar det dags for ny stad. Vi aker till ett cafe som ar vid en cirus. Dar far vi traffa var nya rotaryklubb. Fantastiska pannkakor och sedan aker vi vidare till

Antligen framme
onsdag 18 maj 2011 - Benoni, Gauteng, Sydafrika

Tankte att det nu ar dags for ett inlagg i detta forum. Vi hade en bra resa hit, var t.o.m framme innan planerat vilket inte ar daligt! Hamtades pa plygplatsen i Johannesburg av vara glada och forvantansfulla vardar. Mandagens fm spendeade jag med min vard Anne. Hon ar en harlig filur. Fm bestod av

Election day
onsdag 18 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Hej igen! Idag ar det election day. Min host gick upp tidigt for att hinna rosta sa att vi skulle ha hela fm for aktiviteter. Min vard ar mkt speciell men med ett stort hjarta! (titta bara pa bilderna, det gar inte att missa vem jag menar) Val hemma igen behovde hon bara 2 timmar pa sig att gora

Rotary2400GSE2011

Rotary2400GSE2011

15 maj 2011 - 13 juni 2011

Vi är fem personer som genom Rotary, distrikt 2400, får åka till distriktet norra Sydafrika och Botswana . Vi kommer från Karlskrona, Kristianstad, Hässleholm, Halmstad och Växjö. Under resan ska vi få göra studiebesök på våra motsvarande arbetsplatser i länderna. Och lära oss massor om länderna, kulturen, naturen.......

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa