Jag är en Helsingborgsbosatt tjej på 19 år som nu ska ut och resa med min pojkvän Marcus 20 år. Vi har varit tillsammans i över 3 år och har innan varit i Turkiet tillsammans, men nu tar vi steget längre och backpackar ner i Asien, i bland annat Thailand, Laos & Indonesien. Följ oss på vår äventyrsresa! Enjoy
hemstad Helsingborg, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Kuta, Bali, Indonesien
Kuta, Bali
tisdag 5 april 2011 - Kuta, Bali, Indonesien

For tre dagar sen anlande vi till Bali med flyg vilket gick hur smidigt som helst! Vi reste med fyra stycken franska canadensare som vi traffat nagra dagar innan och med dem akte vi till Kuta. Har kan man verkligen saga att det ar en feststad och det KRYLLAR av svenskar. Men vi trivs faktiskt bra

Labuan Bajo, Indonesien
onsdag 30 mars 2011 - Bangkok, Thailand

Ja nu ar vi i Indonesien och har varit har i over tva veckor har nu tror jag. Har inte kunnat skriva sa mycket for vi har rest mycket och inte riktigt hittat nagot bra internet. Men vi mar bra, men Indonesien ar inte alls som vi tankt oss. Redan nar vi landade pa Bali kom vi nastan inte ens in i

Vang Vieng & Viangchan
torsdag 10 mars 2011 - Bangkok, Thailand

Hej igen! Just nu ar vi tillbaka i Bangkok i Thailand eftersom den 12 sa tar vi flyget till Indonesien vilket jag langtar sa mycket till! Efter Luang Prabang akte vi till Vang Vieng dar vi hade sa sjukt roligt, inte haft sa roligt pa lange! Dar finns en flod, och langst med floden ligger dar barer

Chiang Mai och Luang Prabang Laos
fredag 25 februari 2011 - Luang Prabang, Luang Prabang, Laos

Förlåt för extremt dålig uppdatering, men nu tänkte jag skriva lite om vart vi varit och vad vi gjort. Efter Ayuthaya så åkte vi längre upp i Thailand till Chiang Mai där vi var i tre nätter om jag inte minns fel. Där var vi och klappade tigrar på Tigerkingdom och det var helt underbart

Ayuthaya
onsdag 16 februari 2011 - Ayutthaya, Thailand

Igar kom vi hit till Ayuthaya som ligger en bit norr om Bangkok. En lite mindre jattemysig stad. Igar akte vi bat pa kanalerna har och stannade vid nagra tempel och ruiner. Ruiner finns overallt och ar jattecoolt att se! Idag har vi hyrt cyklar och gav os ut pa en cykeltur runt om i Ayuthaya for

Foresten..
måndag 14 februari 2011 - Bangkok, Thailand

Mamma och pappa, om ni vill se bilder fran var resa sa kan ni val be Ida hjalpa er att titta pa facebook istallet for dar ar alla bilder for det tar jattelang tid att lagga upp dem har!

Tredje dagen i Bangkok
måndag 14 februari 2011 - Bangkok, Thailand

Ja nu ar vi alltsa i Bangkok och kom hit for tva dagar sedan klockan 6 pa natten efter en bussresa pa 12 timmar.. Val lite jobbigt eftersom man inte kunde sova sa bra pa bussen men det gick ganska snabbt anda. Vi har mest gatt runder har i Bangkok och varit inne pa massa shoppingcentrum som ar

I Krabi
tisdag 8 februari 2011 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Imorse tog vi baten till fastlandet och akte sedan buss hit till Krabi dar vi ar nu! Hittat ett jattebilligt boende for bara 300 bath natten, dock kan man hitta rum for 150 bath natten sa har ar valdigt billigt! Samma med maten, betala 35 bath for en ratt, dock var det inte sa mycket mat men man

Koh Lipe
fredag 4 februari 2011 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Vi ar fortfarande kvar har pa Koh Lipe och vi kan varken ringa harifran eller ta imot samtal for har ar ingen tackning. Men sa fort vi kommer av on sa ska vi ringa hem! Igar dykte vi for min forkylning kandes battre, men nar jag val var i vattnet och gick ner kunde jag inte tryckutjamna, vilken

Koh Lipe
tisdag 1 februari 2011 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Idag har vi bara varit pa stranden och slappat, vi skulle egentligen dykt idag men ar fortfarande forkyld, men har kopt superslemmedel pa apoteket idag som nog ska hjalpa sa att vi kan dyka sa snart som mojligt! Vi har bade snorklat idag och igar och ar sjukt spannande for det finns massa fiskar

Asientripp

Asientripp

23 januari 2011 - 27 april 2011

Jag och min pojkvän har bestämt oss för att backpacka ner till Asien i tre månader. Först åker vi till Thailand och stannar där i ca 1,5 månad. Där ska vi ta dykarcertifikat och hälsa på tigrar som elefanter! Vi ska resa genom djungel, stad och land. Vi landar i Phuket och sedan reser vi mot norr och flyger från Bangkok till Indonesien, de flyget är inte bokat än så vi vet inte vart i Indonesien vi landar. Där ska vi resa runt till tex Bali, Java och andra öar där vi ska dyka och hitta på äventyr. Vi flyger sedan hem till Sverige från Bali den 17 april.

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa